wat doe jij voor het milieu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik dus echt helemaal niets ;)

ik scheid geen afval
    ik gooi statiegeld flessen in de kliko ipv ze terug te brengen
    ik douche minimaal 30 min
    de kinderen gaan iederedag in bad (in het grote bad)
    we pakken voor alles de auto

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#2 Eefke84, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2012
    ehmmmm ook niet veel.

ik scheid wel plastic en papier want dat halen ze hier op en scheelt in de kliko die we hard nodig hebben voor alle strontluiers enzo. verder gaat alles de kliko in. ik probeer dr op te letten dat ik lampen uitdoe als ik daar niet ben. verder......... ehm nee niets denk ik. oja flessen breng ik wel weg... leuk om dat apparaat van streek te maken in de winkel. bliep bliep bliep bliep. rustig gooien zegt ie dan:D:p

3. Dana

Dana Niet meer actief

Ik scheid plastic, glas, papier, textiel, metaal, batterijen etc.

Verder betalen we in deze gemeente echt veel belasting en 8 euro per keer dat je je kliko aanbied dus afval scheiden heeft voor ons echt zin al is het alleen al om het geld en niet zozeer voor het milieu.

Verder eigenlijk niet veel, ja vogeltjes voeren in de winter :)

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij mogen niks scheiden ( hebben nog ouderwets systeem hier vuilniszak volproppen en op vrijdag ochtend buiten zetten en word dan opgehaald )

En verder ik gooi nooit een papiertje oid op straat :)
    En ik probeer rekening te houden met stroom verbruik etc en heb groene stroom.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

We hebben hier drie bakken, een papierbak, gft en huisafval, tja als ik er aan denk dan scheid ik het maar ik ben er niet bewust mee bezig ..

Glas beland hier ook echt niet altijd in de glasbak maar in de gewone bak, staat niet echt een bak hier in de buurt en ik ga het echt niet allemaal opsparen ..

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik pleur glas in de glasbak, oud papier hou ik apart en luiers ook. Oh ja en m'n tuinafval gaat in de gft.

Maar het is indd meer omdat je hier per leging van de kliko betaalt en de luiers kun je gratis wegbrengen en oud papier wordt opgehaald.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook maar hij staat toch iedere week aan de weg (standaard ieder jaar 180 euro)

8. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik scheid wel bijna alles.

Ik scheid papier
    Ik scheid plastic
    Ik scheid glas
    Kleding en textiel gooi ik ook in een bak voor hergebruik.

Maar dat komt ook omdat wij hier heel vlak bij die bakken hebben staan... Dus het is een kleine moeite en het scheelt ons afval in de container.

Verder was ik op 30 graden (behalve beddengoed), hebben een zuinige auto, rijden ongeveer 8000 km per jaar (niet super veel dus). Fietsen graag!
    Koop graag 2e hands.

Verwarming staat hier nooit hoog, maar we hebben een nieuwbouw huis erg goed geïsoleerd, dus warmte blijft in huis.
    Lampen en elektriciteit onnodig aan laten, vind ik zonde, dat gebeurt hier dus ook niet.

Douchen is dan weer een minpunt, want dat doe ik heel graag, echt een ontspan momentje van iedere dag!
    En de droger gebruiken we veel, ook slecht voor het milieu.

Maar kan niet zeggen dat ik het allemaal bewust voor het milieu doe hoor, het scheelt ons gewoon flink ik de portemonnee.

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Wij scheiden afval en plastic en papier..
    Douchen is bij ons in een paar minuten klaar..
    Lege flessen gaan terug naar waar ze horen, de winkel :p

Ooh en als t even kan gaat de was hier nar buiten ipv in de d roger :D

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb hier eigenlijk helemaal niets aan toe te voegen, het gaat hier exact zo!

11. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Glas in de glasbak (olvarit potjes)
    kliko nu zwaar zat, met al die luiers
    Plastic apart
    Papier apart
    Groen afval (tuin, aardappel schil etc.)
    Statiegeld flessen terug naar de winkel..

Probeer de auto minder te gebruiken (mede door benzine prijs)
    Zitten niet onnodige stekkers in het stopcontact (bijv. koffiezet apparaat staat in de kelderkast, omdat wij (man&ik) geen koffie drinken)
    Was meestal op 30 graden en kort programma..
    Bij mooi weer hangt de was hier buiten, anders in de droger. Maar niet alles kan/mag in de droger natuurlijk!!

Maar douche dan wel weer gemiddeld 2x per dag...
    En toen ik zwanger was nog vaker, mijn meisje was erg druk en onder de douche werd ze ff rustig hihi.. ze vindt douchen nu nog fijn!!

Alle bovengenoemde dingen doe ik mede om het geld...

onnodig stroomverbruik vind ik zonde net als onnodig km's rijden..
    ik woon max 500m van de winkels dus mijn dagelijkse boodschappen doe ik lopends en de grote of zware dingen 1x per week met auto..

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij houden apart:
    - papier (voor de sportvereniging)
    - glas (wordt opgehaald door kinderen van een medisch kdv)
    - gft (gewoon omdat we aparte containers hebben)

Plasticbakken heb ik niet echt kunnen vinden in onze buurt en ik ben te lui om het op te sparen en naar een bak ver weg te brengen...

We hebben dit jaar de kruipruimte onder het huis laten isoleren, zodat de thermostaat lager kan.
    Ik neem bijna altijd de fiets als ik ergens heen moet en ga met de trein naar m'n werk (maar da's ook omdat we maar 1 auto hebben en het traject Leiden-Den Haag uit alleen maar files bestaat in de spits :D)
    We zetten 's avonds de verwarming al vroeg wat lager. Het koelt toch niet zo snel af. Ook zorg ik dat ik deuren altijd sluit, zodat de warmte niet in het trapgat verdwijnt.

Uiteraard gooi ik nooit vuil op straat, maar dat vind ik eigenlijk vanzelfsprekend (en ik vind mensen die dat wel doen dan ook echt onwijze aso's!!! :( )

Zoveel mogelijk stekkers uit stopcontacten en tv enzo uitzetten ipv stand-by

We hebben geen droger, maar gewoon 3 wasrekken :)

Verder weet ik niet...

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Doe ik niet aan! ik doe alles gewoon in de prullen bak het oud papier in een grote boodschappen tas en als hij vol is gooi ik het gewoon leeg in de container....ook neem ik altijd de auto denk alleen dat er na zaterdag verandering in komt want dan krijg ik een mamafiets!! jeeejjjjj

Verder geloof ik gewoon niet zo dat door het afval de scheiden je het milieu red ofzo!

Oh en met stroom zijn we ook niet zuinig computer staat altijd aan, me oplader in het stopcontact vergeten vaak de verwarming uit te zetten (laatst had ik de knop op vol aan gezet in plaats van uit had ik een prive sauna :) )

Ojah Onze timo gaat elke dag ook lekker in het grote bad :)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Hmm, ik eigenlijk ook niets...

Pak ook makkelijk de auto
    Kind iedere avond in het grote bad
    Ik douche iedere dag minstens 20 minuten
    Ik scheid geen afval

Ik heb dan wel weer een heel zuinig klein autootje en een 'slimme' thermostaat. Toch weer iets.... ;) Oh, en idd vanzelfsprekend, maar ik gooi ook nooit iets op straat natuurlijk, dat vind ik idd ook erg aso.

15. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Ik zou graag meer willen doen, maar koop nooit plastic tasjes heb altijd me eigen niet plastic tas bij mij voor boodschappen. Laat niet het water onnodig lopen, douche max 10 minuten per dag en dat zijn uitzonderingen, laat niet onnodig stekkers in het stop contact zitten. Niet de tv op standby laten staan.

16. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik wil wel veel doen, maar tot mijn schaamte moet ik bekennen er ook vrij weinig aan te doen.
    Wij hebben wel een kliko die groen- en restafval scheidt en een aparte papierbak. Verder douche ik nooit lang, maar wel elke dag en staat de verwarming nooit erg hoog. Ik pak voor alles de auto en bijna alle stopcontacten zitten vol stekkers/opladers, ik vergeet elke keer mijn boodschappentas waardoor ik toch weer plastic zakjes moet nemen. *neemt zich meteen voor haar leven te beteren*

17. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alle Afval scheiden, kort douchen en soms een dagje douchen overslaan, als het even kan met de fiets naar school , verlchting uitdoen, verwarmng niet te hoog , geen droger, deuren goed dicht zodatde warmte in de goed kamer blijft, stekkers er zoveel mogelijk uit etc.
    Dit niet alleen voor het milieu maarook om de rekeningen niet op te laten lopen.:)
    kindjes gaan in de douchebak inbad en het liefste 2 tegelijk zolang hetnog kan. Vinden ze gelukkig ook leuker:D

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik deed eerst alles scheiden maar moest er zoveel moeite voor doen (bakken weggehaald dan naar andere wijk rijden om het weg te brengen) daar ook zo'n recycle center weggehaald dus nog verder rijden, dus barst maar even lekker... vuilnis betaal ik toch een vast bedrag voor.

Wij gaan wel vaak in bad (kids elke dag) maar die vul ik dan maar half en ze doen samen.

Verwarming ook niet superhoog en elektra probeer ik ook wat in de toom te houden

Maar dat is meer ego werk want dat scheelt me zelf in mijn portomonee hihi

Ik gooi echter nooit wat op straat maar dat is meer omdat ik dat zo ASO vind, van die mensen die hun asbak op straat leeggooien of sigaret op straat gooien of papiertje van pakje kaugom, ik steek dat in mijn zak of gooi het in de prullenbak (had vroeger toen ik nog rookte ook een speciaal tinnen bakje bij om sigaretten even te bewaren zodat ik ze niet op straat hoefde te gooien)

Mijn man gooide vroeger regelmatig wat uit het raam maar heeft ie wel afgeleerd, wat nog "mag" van mij is een klokhuis ofzo, dat verteert en hebben beesies nog wat aan maar geen vuilnis ofzo..

Hierdoor ziet mijn auto er regelmatig niet uit dus dan moet ik even met een tasje erdoor om hem leeg te ruimen haha maar goed dat is dan de prijs.

19. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier wordt best veel gescheiden, maar af en toe ben ik lui. Sinds een week scheid ik ook de luiers, zodat ik meer plaatst hou in de kliko om dadelijk de zolder op te ruimen. Wel heb ik altijd een katoenen tas mee naar de markt, zodat ik weinig plastic zakken heb. Werkt niet, want manlief komt er met het dubbele aanzetten. Verder kwa energie en water verbruik kijk ik niet. Zolang mijn man niet klaagt dat het te duur is. Mijn man heeft mij afgeleerd het wasrek in de tuin te gebruiken, want een droger geeft minder moeite, die staat er naast. Mijn man heeft ook altijd graag de kachel aan, dus daar kijk ik ook niet naar.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Afval gaat allemaal bij elkaar. Van papier tot aan flessen oud frituurvet. Glazen flessen bewaar ik wel om in de glasbak te gooien, vindt dochterlief zo leuk om te doen.

En verder let ik wel goed op de energie, lampen, verwarming, computer uit als we weggaan. Maar dat heeft niks met het milieu te maken, eerder met mijn eigen portomonee.

Deel Deze Pagina