precies. en de manier van het zeggen komt bij mij af en toe beetje kleinerend( schrijf het vast verkeerd ) ovee
Superbedankt voor de uitleg, idd zoals mijn voorganger al zegt, zo hebben wij "hobbyfotografen" ook weer wat geleerd....
Ook als hobbyfotograaf is het erg interessant (vind ik zelf), maar ik heb dus geen flauw benul wat al die termen betekenen. Ik zou me er graag verder in willen verdiepen, maar heb er op dit moment de tijd niet voor. Nog een foto van een van mijn poezels
ik ben een hobbyfotograaf. Ik heb een sony a230 sinds dec. 2009. Ben er super blij mee en veel super mooie foto's verder. Ik maak vooral fotos van mijn kids en voor mijn blog. Zoals sieraden, voor mijn recepten etc. etc. ik heb nog steeds moeite om de standen m, a, s, en p te gebruiken. ik snap er geen snars van. heb ook niemand in mijn omgeving die mij kan helpen... diafragma en sluitertijd... lukt mij echt niet... ik gebruik voor het icoontje voor personen en producten
Nou, daar zat ik gister wel aan te denken. Ik ga denk ik ergens in huis een mooi provisorisch studiootje opzetten . Gaat helemaal goedkomen want als ik mijn best doe kan ik mooie dingen maken .
ik ben benieuwt meis! en inderdaad als je kinderen hebt blijf je foto's maken hehehe en vooral als ze zo klein zijn
vandaag gezellig alleen manlief moest werken dus toen het kleintje op bed lag maar even wezen knutselen in ps. hij is al eerder eens voorbij gekomen heb hem in een nieuw jasje gestoken.. ( je moet toch wat te doen hebben ) oh kwam er vandaag ook achter dat iemand mijn naam had weg gehaald en er zelf een naam in had gezet niet van haar zelf hoor maar van het kindje wat erop stond.. in grafitieletters heb haar een mailtje gestuurt dat ik het niet zo leuk vond en dat het niet de bedoeling was zonder toestemming dingen te gaan verwijderen of veranderen mag dan wel hobby zijn maar toch. meerdere hobby en of fotograferen hier daar wel eens mee te maken hebben gehad en hoe ging je daar mee om?
Ik ben regelmatig foto's van mij op marktplaats tegengekomen. Ze wilden een kitten/ragdoll verkopen en zeiden dan bij de advertentie dat de kat op de foto die van hen was (dus niet ). Als iemand anders de foto van haar kindje heeft en daar de naam van haar kindje/kat in zet, daar maak ik niet zo'n punt van. Zolang de persoon maar niet zegt dat hij/zij zelf de foto heeft gemaakt. Nu werk ik ook niet meer met logo's (in het verleden wel), omdat er altijd mensen zijn die een manier verzinnen om ze eraf te snijden etc.
Heb ook even gebruik gemaakt van de sneeuw en heb een aantal foto's weer door de Lightroom-fabriek gegooid
En de laatste 2 (ja, heb er nog wel meer, maar die zijn niet zo... en ik denk dat ik voorlopig jullie wel weer genoeg heb lastig gevallen)
@sweetamber: mooie plaatjes. bij sommige is de horizon niet helemaal recht en bij je eerste foto krijg ik een beetje idee dat hij bol is bij de horizon snap je me nog
Whaaa, de horizon nog niet recht, ben ik nog wel zo druk mee geweest... Ik snap je wel, maar ik zie het zelf eigenlijk niet, kan aan de lens liggen toch???
Kan ook zijn dat het een beetje gezichtsbedrog is hoor. Ben nou eenmaal geen pro voordat we dat weer naar het Hooft geslingerd krijgen