Zoomlens.. Ik heb vanmiddag ook eens staan kijken naar al het leuks.. Ik moet hard gaan sparen.. Wil graag een sigma 105 of 150 mm.. Weet dus waar mijn vakantie centjes heen gaan hihih Misschien leuk om eens wat foto's te laten zien.
Ook met daglicht kun je mooie foto's maken Ik vind gewoon dat je al mooiere foto's heb gemaakt. Volgens mij zag ik er net nog eentje voorbij komen haha Mijn kitlens is kapot, nu weet ik dat dit een ****lens is, maar hij was zo lekker makkelijk. Ik heb nu mijn 70-300 lens er maar op zitten, maar dat is echt een megalomp ding en helemaal niet handig. Iemand nog suggesties wat voor een lens ik nu zou kunnen aanschaffen?
ik heb ook nog voor die lens gekeken trouwens ook vanwege de prijs heb toch maar besloten goed te gaan sparen. ik kreeg vrijdag nog een mailtje van medefotograaf of hij mijn foto mocht gebruiken om op te hangen.. hij zou me dan een vergoeding betalen... een hele eer maar heb het toch afgewezen... maar stond wel perplex hihihi
Ik heb destijds de lens gekocht in combinatie met mijn fotocamera en ben er erg blij mee (heb wel de canon lens gekocht en niet een sigma), maar moet er nu noodgedwongen dus wel eentje bij hebben. Wat leuk dat je een bericht kreeg dat hij je foto wilde gebruiken
het is evengoed een leuke lens toch.. wil me graag gaan verfiepen in macro vandaar de sigma 105 of 150mm
Wat een leuk topic! Hier nog een hobbyfotografe Ik heb zelf een Canon Eos 500D met 2 Canon lenzen, waarvan de 50mm momenteel mijn favoriet is. Mijn moeder is bijna afgestudeerd als fotografe dus daar leen ik vaak wel materiaal van, ookal heb ik hier zelf ook al flink wat staan haha. Ik werk ook met PS. CS5 heb ik nu. Ben daar alleen nog naar op zoek voor de mijn MAC, heb het nu alleen op een windows laptop staan. Ik fotografeer eigenlijk alles wat ik leuk vind. Van eten, mijn kat, vrienden en familie en producten aangezien ik blog haha. Aangezien ik hier net nieuw ben en toch wel voorzichtig ben met mijn privacy plaats ik nog geen foto's. Mijn copyright op de foto's laat natuurlijk gelijk zien wie ik ben Wie nieuwsgierig is mag me altijd een pb sturen
Heb sinds een maand of 2 de Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM ook ter vervanging van mijn kitlens, want ook die van mij had de geest gegeven. Lens is wel een stukje zwaarder, maar ben er heel blij mee.
hmm is wellicht ook nog een optie. Ik denk dat ik maar eens naar een fotozaak moet gaan en dan eens wat objectieven moet proberen.
En nu heb ik even een vraag. Ik ben benieuwd wie mij kan helpen: Ik heb zondagmiddag hier in de huiskamer een foto gemaakt van mijn zoontje. Hij stond tegen een witte muur en de zon scheen op zijn gezicht. De foto is heel bijzonder, want hij is overbelicht op zijn gezicht. Maar hij heeft een bos donker haar en donkere ogen en hij had een donker bloesje aan, dus die springen eruit. Nu zie ik weleens van die foto die express overbelicht zijn in de lichte delen. Dat doe je dacht ik in PS met lagen. Ik zou nu graag de donkere delen wat donkerder willen maken zonder dat de lichte delen te licht worden. Wie kan mij dat even stap voor stap uitleggen?
geen idee wat je bedoeld.. misschien is een foto van je bedoeld er handig bij? en overbelicht is niet bijzonder in mijn ogen een overbelichte foto gaat hier gewoon rechtstreeks de prullebak in omdat je vaak toch uitgebeten delen krijgt . als je er een high key van wilt maken is een beetje overbelicht niet erg
Juis high key dat bedoel ik! Leg je het me even uit? Bedankt! Hij is ook maar een beetje overbelicht, de zon kwam er ineens bij. Heel bijzonder effect, zoals ik al omschreef. Niks nie prullenbak!
je kan even kijken of je kan rommelen via curves staan onder image, adjustments, curves en dan kan je een beetje spelen met het licht. via gummetje kun je dan beetje de donkere delen terug halen. maar high key foto's komen het mooiste uit met lichte kleding het effect is dan een beetje weg. ik heb programma ervoor
Ik heb hetzelfde programma, dus shoot! Of het met donkere of lichte kleding mooi is, is persoonlijk. Curves gaat de foto sowieso doorheen.
in de fotowereld zal je behoorlijk worden afgekraakt op donkere kleding omdat het dan niet meer voldoet aan de term high key. high key staat voor zacht en licht. persoonlijke smaak is weer anders maar fototechnisch voldoet hij niet aan de eisen om het maar even kort door de bocht te zeggen.
Fotowereld en fototechnisch mijn kont. Ik maak foto's voor mijzelf, ik ben hobbyfotograaf. Ik wil gewoon een foto van mijn kind op een speciale manier, waar ik weinig tot geen ervaring mee heb, bewerken. Kennelijk wil je niet helpen. Hoeft ook niet, want heb al een aardig tuutje gevonden. Naar de wc.
wat zijn dit toch elke keer voor antwoorden? ik zeg je alleen dat je niet het goede resultaat zuld krijgen omdat het het mooiste is bij lichte kleding. en dan wil ik je meteen niet meer helpen ik zou zeggen google het en zoek het uit nu ben ik ook klaar mee
Je legt het me toch niet uit? Je loopt alleen maar te zeiken over een te donker bloesje. Sorry hoor, maar ik vind je nu niet bepaald behulpzaam! Ik fotografeer voor mezelf, niet voor een ander of op de manier zoals het 'moet'. Moet volgens wie? Je wil een mooie plaat of niet? Ik zie weleens strak technische foto's maar die vervolgens niks zeggen. Daar gaat het mij om; om de verbeelding! En zelfs een pakkende compo met een beetje ruis of beetje scheve horizon kan prachtig zijn. World press photo's zijn ook niet 100% perfect, maar ze raken wel! Ik haat saaie voorspelbare platen die nietszeggend zijn! Wat kan jou dat stukje bloes schelen, het gaat om het gezicht!