Zogelukkig: Werk je met Photoshop? Dan kun je de foto bewerken met schaduw/hooglichten (onder beeld/aanpassen). Met deze functie kun je de helderheid van lichte en donkere gedeeltes van een opname aan passen zonder dat de rest van de foto wordt beinvloed. 'http://www.digitalproducer.com/2003/10_oct/tutorials/10_27/pscsshadow031028.htm *edit: Hier is ook een tut voor het maken van een high key foto High Key - Pixalo Photography Community Mrs Nuke: Die laatste foto van de ogen van je zoontje vind ik super mooi. Die andere foto's van je zoontje vind ik een beetje kleurloos en grauw (kan aan mijn beeldscherm liggen). Doe je dat met verlichting of bewerk je ze achteraf. Triskele: Mooie foto's weer. Je kindjes worden al groot. Nynke: De natuur foto's vind ik het mooist maar ik mis een beetje nabewerking. Soms kan je dan net iets meer scherpte/contrast/kleur enz. geven.
Ze komen niet grauw over bij mij. Deels licht deels bewerking. De foto's kunnen wel licht overkomen maar dat is ook een beetje de bedoeling van high key Dank je wel vond hem zelf ook zeer geslaagd.. Af en toe zo handig baby tv
Foto's met studio verlichting zijn vaker een stuk lichter, dat vind ik ook wel mooi maar die van je zoontje vind ik ook een beetje kleurloos. Die zelfportretten van jou zijn denk ik ook in dezelfde studio gemaakt maar daar zit meer kleur in.
Dat is een manier van bewerking en Verlichting. Ik gebruik niet constant de zelfde verlichting en bewerking bekijk dat per shoot. Deze foto's waren zo bedoeld en nu moet ik ook zeggen dat mijn zoonje een nogal lichte huid heeft zeg maar behoorlijk bleek maar ik vind persoonlijk deze bewerking mooier uitkomen zonder kleding etc etc. Ga maar eens googelen op high key dan zul je zien dat het ook een Beetje in het thema hoor. En dan komt toch ook weer smaak om de hoek zetten de 1 vind het wel mooi de ander niet Ook zal her wel te maken hebben met de achtergrondkleur
Daar tegen over heb je weer low key. Leuke dingen om mee te werken maar niet altijd gemakkelijk.. Zeker bij low key Niet
Ik ga het even googelen. Ik moet nog een hoop leren zie ik al. Ik ben de laatste tijd wat fotografie tutorials aan het lezen. Daar leer je ook een hoop van. En voor het foto-wedstrijd topic maak ik ook andere foto's dan ik normaal gesproken zou doen. Deze week is het onderwerp glas dus daar ga ik ook weer wat moois voor bedenken.
Ach het is net wat je voorkeur heeft natuurlijk.. De 1 weet alles van natuurfotografie de ander is weer beter met studio/model fotografie.. En al doende leert men..
@ MrsNuke; Ik heb een vraag over die 2e foto van je manneke die vanmiddag had gemaakt. Welke instelling heb je gebruikt zodat het voorste oog zo scherp is en het achterste niet? Ik ben wat aan het spelen met sluitingstijd/ diafragma enzo en zou die scherpte/ vaagheid ook graag in mijn foto's zien.
Hoe was je camera ingesteld toen je een bepaalde foto maakte? Wat was bijvoorbeeld de sluitertijd, de lichtgevoeligheid (ISO) en de diafragmawaarde? Alle hier beschreven pakketten kun dergelijke informatie tonen, omdat het opgeslag is in de zogenaamde EXIF-data (EXchangeable Image File). Maar deze informatie is ook op te vragen vanuit OS X. Als je een foto in de Finder selecteert, rechtklikt en vervolgens kiest voor Toon info (sneltoets Command + I) krijg je een overzicht te zien. Onder de kop Meer info in het midden zie je camera-informatie staan. eff gekopiet hoor van internet
2e foto is inderdaad een leuke compo! idd de kleuren wat duidelijker en een stukje van de linkerkant af maakt het helemaal af! nog even en ik kan mijn amerika foto's hier showen, mijn camera word nu schoongemaakt en in maart een weekje naar las vegas & the grand canyon om daar veel foto's te schieten!
ben er nog nooit geweest, amerika was wel altijd een droom en toen ik een reis kon winnen op radio 538 moest ik dat wel doen he..
jep ik hoorde toen de reclame op maandag en ik dacht wow die moet ik winnen! s avond's gebeld en barry aan de lijn (ik had het goeie antwoord) en donderdagavond werd ik gebeld omdat ik gewonnen had (werd uitgeloot er waren nog 3 andere mannen die kans maakten) ja ik ben echt superblij we gaan ook zoveel doen! o.a. helikoptervlucht en naar area 51!
ja zeker weten, het is een week en ik zal mijn kids echt enorm missen (mijn vriend blijft bij ze dat vonden we beide wel een prettige gedachte) maar ze zullen het later ook wel begrijpen!