leuk is dat he even testen en rondkijken word er alleen erg hebberig van ken de camera's van canon niet trouwens maar ook die van nikon niet echt haha ik zou er nog wel graag een lichtgevoelig objectief bij willen hebben heb nu de kitlens 18-55 en de 70-300 maar zit te denken aan een 50 mm 1,8
Ik heb alleen standaard 18-55 lensje.. Wil graag nog een goed macro objectief hebben heb ik ook naar zitten kijken Sigma 105 vind ik wel wat.
dit is wel een leuke link (ik weet niet of het mag eigenlijk anders bij deze al sorry ) maar hier kan je oefenen met diafragma, sluitertijden, iso etc en kan je de verschillen goed zien CameraSim simulates a digital SLR camera - SLR Photography Demystified
Ik heb de canon 550d, is inderdaad een superfijn toetsel. En groot voordeel; je kunt er ook supermooie filmpjes mee maken. Ikzelf heb ook een 55 - 250 telelens. Wil ook graag een macrolens, maar ja dat weer een bak geld...
je mag het officieel geen lens noemen maar een objectief een lens zit daar in , maar ja ze zijn ect vreselijk duur dit is er voor omdat ze het eigenlijk alleen toegankelijk willen maken voor de professionele foto grafen
ik werkte altijd met ps en heb dat behoorlijk goed onder de knie.. nu voel ik me een verschrikkelijke newby hahahah maar wel leuk programma ja. raw jij ?
hier ook altijd raw vooral in combinatie met lightroom kun je een slechte foto vaak weer helemaal goed krijgen ideaal
Ik fotografeer altijd in jpg. Raw is makkelijker om te bewerken met Photoshop maar is ook een stuk meer MB. Je kunt ook in adobe Bridge een jpg openen met de Raw functie en dan heb je dezelfde opties.
MrsNuke: wat lief dat je dat hebt gekregen ik maak altijd foto's in Jpeg, bewerk ze ook nog niet heb wel photoshop cs2 (oud dus) en photoshop elements 7.0 (ook oud) ben nu aan het zoeken naar een bewerkings programma welke zouden jullie aanraden?
gebruik ps3 en nu heb k dan light room 4 erbij.. maar werk het liefste met ps denk ik hihihi daar heb ik nu alles een beetje door.. @Sheann: linkje nog gelezen??