hallo, We hebben op dit moment een hypotheek op ons huis en deze is nu verkocht, passeert bij de notaris op 14/6 dan komt ook de overwaarde vrij en het beleggingsdepot. we willen nu een ander huis kopen en daar op 14/5 ingaan om alvast een maandje te verbouwen zodat we in juni meteen over kunnen. hoe zit dit dan met de hypotheek?? want we moeten nu dan ook al een hypotheek gaan regelen voor het nieuwe huis. we kunnen eventueel wel zonder die overwaarde, maar als die niet in het huis gaat dan mag je dat bedrag toch ook niet meer aftrekken he? ook niet als je voor dat bedrag nog verbouwt aan je nieuwe woning? of een overbruggingshypotheek, maar ja dan heb je denk ik 3 hypotheken voor een maand en het lijkt me veel geregel. iemand hier ervaring mee?
Je kan de overwaarde van je oude huis gebruiken als een soort bouwdepot voor je nieuwe huis. Je moet dan wel zorgen dat je de bonnen en facturen goed bewaren. Gewoon even met de hypotheekverstrekker overleggen. Die kunnen wel vertellen hoe en wat
ja zoiets dacht ik ook al, maar voor zoveel geld gaan we denk ik niet verbouwen. en onze adviseur is niet te bereiken en het bod is geldig tot vanavond.
Wij hebben dezelfde situatie, alleen is de periode er tussen wat langer. Wij hebben een nieuwe hypotheek op het nieuwe huis. Zo gauw ons oude huis verkocht is, wordt met het overschot de overbrugging afgelost en het restant in de nieuwe hypotheek gestort. De oude hypotheek houden wij er naast, omdat er een gunstige rente op zit. Deze heeft al 13 jaar gelopen en over 17 jaar is deze dan afgelost. Gaan de maandlasten weer omlaag .
en hoeveel betaal je dan per maand... zeg dat onze hypotheek nu 800 per maand kost en de nieuwe 1200 en de overbrugging 100 is dat dan echt 2100 per maand? of is dat minder omdat je een overbrugging hebt?
Ja, zo moet je dat wel zien. Ons huidige huis is heel goedkoop en we hebben goed gespaard, dus we durven het aan. Je moet op voorhand natuurlijk wel even berekenen of je het kan betalen. Het is even een hoop geld. Maar als het maar voor een maandje is....