Keuken uitgeruimd, NIET normaal meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jlover1988, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Zo, ik heb net even de keuken uitgeruimd. Wat je dan tegenkomt is gewoon echt niet normaal meer hoor!
    Halve pakken spaghetti/macaroni, open zakjes kruiden. Open zakken met ontbijtspul en ga zo maar door! Heb een hele vuilniszak met zooi erin weggegooid!

Gevolg : lege kasten!

Straks dus maar even boodschappen doen haha.

Staan jullie er soms ook zo versteld van hoeveel meuk je wel niet in de kasten hebt liggen?!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Euhm nee, mijn kast is eigenlijk altijd netjes.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Yep, hier ook zo'n bende. En elke keer neem ik me voor om het netjes te houden.. Als ik de keuken uitruim (1x per jaar ofzo:)) dan gooi ik ook zo een vuilniszak weg. Vreselijk eigenlijk.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hier potten in de la dus geen halve zakken ofzo

5. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hier houden we het altijd netjes bij als we de kasten eens hebben uitgeruimd. Toch sluipt het er na een tijdje weer in hoor, dat het weer een rommel wordt. We hebben een diepe trapkast en sommige dingen worden naar achter geschoven als er nieuwe boodschappen bij komen. Denk je dat je iets niet meer hebt, blijkt er nog een half zakje te liggen ;)

Ik vind het heerlijk om eens in de zoveel tijd eens goed alles na te kijken, ook op houdbaarheid uiteraard.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar een hele vuilniszak!?

Waar ligt dat allemaal dan? HIer doe ik rijst, couscous, pasta enzo gewoon in potten, spaghetti ook en heb daarom geen tig pakjes en zakjes.

7. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hier trouwens ook de pasta, suiker, rijst enzo in voorraadpotten. En zoveel mogelijk in mandjes, snoepgoed bij elkaar, koekjes bij elkaar. Scheelt wel, maar toch blijft er van alles achter :(

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zoveel heb ik nu ook niet op voorraad om een vuilniszak mee te vullen. Echt heel supernetjes is mijn voorraadla niet en regelmatig kijk ik die na.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Haha toevallig hier ook! Hoop spullen die we niet gebruiken die ik weg gegooid heb. Nu ook errug lege kasten haha dalijk maar even aan vullen!

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zonde van het geld wat je er aan uit gegeven hebt... Ik zou zorgen dat je alles netjes in voorraad mandjes/potten doet scheelt veel opruim en poets werk en veel geld!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat ik aan boodschappen in de week wel een vuilniszak weg gooi.

vers staat max 2 dagen open dan gaat het weg.

en ik heb een bloed hekel aan halve pakjes zakjes etc dus dat gooi ik dan ook maar weg ipv rommel

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Och jeetje.. nee wij gooien echt bijna nooit iets weg. Zelfs een half bordje eten bewaar ik voor de volgende dag voor de lunch.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hihi nee dat word hier of weg gegooid of gooi ik on de hondenbak :D

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh ik ben ook echt een ramp.. Halve potjes, pakjes en zakjes..
    Het scheelt wel een hoop dat ik nu gewoon kan koken en dat iedereen alles eet, dan gooi je toch een stuk minder weg..

Wat dat betreft gooi ik, helaas, ook heel snel eten weg.. Vind het eigenlijk heel erg en iedere keer neem ik me voor om beter op te letten maar dan zijn we weer niet thuis met eten, staat het in de koelkast weg te rotten en dan gooi ik het toch maar weer weg.. Zonde..

15. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ongeopende dingen staan hier in de voorraadkast, geopende dingen staan in de apothekerskast

Heb allerlei maten voorraad bakjes waardoor ik bijna nooit iets weg hoef te gooien

16. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Baal je daar niet van dan? Dat is toch een fortuin wat je iedere week uitgeeft en weggooit?

17. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik ga eens in de zoveel tijd de kast eens bij langs, met wat ik allemaal nog heb. Als het iets is wat ik niet vaak gebruik of waar nog een half pak van is, bedenk ik er een recept mee om het alsnog op te maken. Weggooien vind ik zo zonde. Wij gooien sowieso heel weinig eten weg, het komt hier altijd wel op.

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Sinds we een la hebben i.p.v. kastjes, scheelt het een hoop. Is een stuk overzichtelijker. Toevallig ook vanmorgen opgeruimd en heb maar 2 dingen weg hoeven te gooien die over de datum waren (en die heb ik in een kerstpakket gekregen dus zo erg was het niet).

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier zijn de spullen uit de kerstpakketten ook berucht :p.

Wij gooien toch wel weinig weg als ik al die posts hiervoor lees.

Avondeten wat klaargemaakt is en over wordt door mijn vriend meestal als latenight snack opgegeten (beter dan chips ;)). Om de paar maanden kijken wij de keukenkastjes na en meestal zijn we dan wel op tijd om dingen niet over datum te laten gaan. En soms moet een voorraad gewoon op voordat ik weer nieuw koop. Nu ligt er voor weken voldoende vlees en vis in de vriezer, dat gaan we dus mooi eerst opeten.

Het gaat hier weleens mis als mijn schoonmoeder in ene met kort houdbare producten voor de deur staat. Dan heb ik in ene te veel in huis. Of ook met de kerstpakketten, van die dingen waar je echt niets mee doet.

20. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen maar lades, makkelijk, want je kijkt van bovenaf op je voorraad, soms gooi ik eens iets weg, maar meestal gaat alles op. Voorheen hadden we kastjes en dan kwamen er ook geregeld pakken/potten over de datum naar voren..
    Voortaan maak ik ook boodschappenlijstjes, weet ik precies wat in huis te halen en geen onnodige boodschappen.

Deel Deze Pagina