@felice88 Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben, nu alleen nog mezelf overtuigen!!! @lisanne123 idd die twijfel heb ik ook gehad. toen mijn vriend er ook helemaal achter stond wou ik bijna niet meer van de twijfels en angst. maar dat is nu gelukkig wel iets minder. en ik droom ook veel over de toekomst met een kleine erbij maar ik blijf bang voor de financie. dat is toch wel iets wat je niet te makkerlijk wilt zien. echt leuk omherkenning te zien. @malik89 je kan pas symptonen opmerken als je hcg hormoon is toegenomen en deze neemt pas toe na de innesteling van het bevruchte eitje. en de innesteling vind ongeveer een week na de bevruchting plaats. een menselijk lichaam is zo ingewikkeld. ppff als we onze hersens toch af en toe eens uit konden zetten hahaha
hallo Dames, Een poos geleden heb ik ook op deze forum gereageerd, ik was toen 23 (mijn man 24), afgelopen maand 24 geworden en ook zwanger Ik wou dit ook even met jullie delen.
24 en de derde op komst vrienden hebben een heel ander leven dan wij maar dat bevalt me prima zij zitten ieder weekend met een kater... wij met een heerlijk gezin, keuze snel gemaakt wat ons betreft ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn! Succes met zwanger raken!
kinderen zijn zo duur als je t zelf maakt tuurlijk heb je wel wat vaste lasten.. luiers en evt voeding. maar je kan natuurlijk kiezen tussen een kinderkamertje van 800 euro uit de winkel of een kamertje voor 150 euro van marktplaats.. zo ook met kleertjes.. nieuw/tweedehands/uitverkoop. het is zo duur als je het zelf laat zijn
kinderen zijn zo duur als je t zelf maakt tuurlijk heb je wel wat vaste lasten.. luiers en evt voeding. maar je kan natuurlijk kiezen tussen een kinderkamertje van 800 euro uit de winkel of een kamertje voor 150 euro van marktplaats.. zo ook met kleertjes.. nieuw/tweedehands/uitverkoop. Het kost wat jij er aan uitgeeft
Precies wat ik wou zeggen. En nog een aanvulling wat betreft jong moeder zijn. Ik ben gewoon blij dat als mijn meisje begint te puberen, ik nog maar begin 30 ben, ik nog begrijp hoe ze zich voelt. Mn moeder was 36 toen ze mij kreeg en toen ik in de pubertijd kwam was ze al bijna 50 en mn vader 56. Ze hadden een totaal andere kijk op de wereld, waardoor ik me erg onbegrepen voelde. Ik was dan wel de jongste van 5, maar ik wil gewoon een jonge moeder zijn, om mn kinderen zo goed mogelijk te begrijpen.
Hoi! Ik ben 20 en mn vriend 31. Zijn bezig voor onze 1e samen! 'We' hebben al een dochtertje van 2, uit zijn vorige relatie!
Wow gefeliciteerd! Hoever ben je al ?! Voor de rest --> Het is inderdaad hoe duur je het zelf maakt....ik hoorde laatst iemand die voor 150 euro een complete babykamer had. Ja dan kan je ervoor kiezen om daar een nulletje achter te zetten als je perse HET babymerk wil Naast de financien maak ik me ook wel eens druk om andermans mening. Ik weet dat ik hier lak aan moet hebben, maar stiekem spookt het wel eens door mijn hoofd. Maar volgens mij is dat ook iets wat we onszelf aanpraten.....
Hoi meiden! Ik lees al een aantal jaartjes mee op ZP, ik reageer echter zelden maar wil dat hier toch even doen Mijn vriend en ik zijn bijna 6 jaar samen en hebben beiden een enorme kinderwens. Ik ben nu net 24 geworden en mijn vriend is 33. Veel vrienden in zijn omgeving krijgen al kinderen en zelf zijn we in 2009 'per ongeluk' zwanger geworden, maar dit is geëindigd met een miskraam Ik vind het ook zo leuk dat mijn vriend net zo graag een kindje wil als ik, vaak hoor je wel eens iets anders. Bijvoorbeeld toen z'n beste vriend vader was geworden, heeft hij (nadat we daar weg waren) gehuild (doet ie nooit!) omdat hij zo graag een kindje wilde met mij en hoe geweldig hij het zou vinden als ik zwanger zou zijn... Punt is dat ik nog studeer aan de universiteit (laatste jaar van m'n bachelor, dus in principe moet ik nog 1,5 jaar) en mijn vriend al werkt en een koopwoning heeft in België. We kunnen dus nog niet 'bewust' aan kinderen beginnen, omdat we gewoon willen wachten tot ik ook een baan heb en we samen een huis gekocht hebben. Wachten als je al heel graag moeder zou zijn duurt echter heeeel erg lang en om mezelf wat extra te pesten zit ik dan maar op ZP Daarbij schrijf ik nu mijn bachelorthesis over prenatale ontwikkeling en daarbij hoor ik een hoop interviews met zwangere vrouwen en dat maakt het er niet makkelijker op met mijn kinderwens Ik ben echt jaloers op jullie dat jullie al samen wonen en klaar zijn voor een kindje... Ik wilde ook graag heel jong moeder worden, maar nu wordt dit niet voor mijn 26e.. Ondanks dat ik al bijna 6 jaar met de liefde van mijn leven ben en zo ontzettend graag wil... Ook mijn vrienden zijn hier totaal niet mee bezig en leven vooral een studentenleven.. Ik wil jullie allemaal veel succes (en plezier ) wensen met zwanger worden! Aan de meiden die al zwanger zijn: gefeliciteerd! Misschien een beetje raar dat ik hier reageer als enige die niet bezig is met zwanger worden, maar ik begrijp de kinderwens op jonge leeftijd wel heel erg goed... Dus vandaar
Nee, ik gebruik geen ov.testen. Ik voel me eitje elke maand, maar 't wilt maar niet lukken.. Sinds me eitje voel ik me echt moe, hoofdpijn, duizelig en misselijk.. En me (.)(.) Zijn wel wat groter en gespannen.. Hebben wel goed geklust deze maand, dus ben benieuwd.. M'n nod is 10/03.. Dus wacht nog af.. Hoe is 't bij jou!
Wist niet dat 't zo moeilijk was om zwanger te worden.. Paar vriendinnen van me worden zo binnen no time of onbewust zwanger.. Je gunt 't ze wel, maar weer ook niet.. Omdat je zo graag wilt maar het maar niet komt.. Ben er echt teveel mee bezig..
Erg herkenbaar...wij zijn nog aan het prille begin (net een week geleden de pil weg gedaan), maar zoals je kan zien was ik ook al begin januari aangemeld op ZP
Ja daar heb je gelijk in, ik heb ook al heel veel gekregen van familie en vrienden en daar ben ik ook heel blij mee want het ziet er nog goed uit. Maar toch blijf je er onbewust mee bezig want ik werk nu full-time en wil dan part-time gaan werken en dan ga je ook denken redden we het dan wel enzo maar het zal vast wel goed komen anders waren er niet zoveel kinderen
Hoihoi, Hier nog een jonge mama! Ik was 17 toen ik onverwachts zwanger werd! Ik was toen anderhalf jaar samen met mijn vriend. Op mijn 18e is mijn dochter geboren, mijn vriend en ik zijn getrouwd toen ze 8 weken was. Ondertussen is ze uitgegroeid tot een heerlijke bijdehandte peuter van 2,5 jaar en zijn mijn man(28) en ik (20) bezig voor een 2e kindje!
heey meiden. ook wij zijn bezig voor ons 1e kindje.. ik ben 21 en me vriend is 25 we wonen al 3 jaar samen we hebben net afgelopen maand ons 1e huisje gekocht na 2 jaar huren. we zijn nu bijna 2 jaar bezig om een kindje te krijgen het is ziekenhuis in en ziekenhuis uit tot nu toe heb ik alleen clomid 50 mg gekregen en daar moest ik het maar even mee doenvan de gyn. hoelang duurde het bij jullie voor dat jullie zwanger waren van de 1e?? het zit mij gewoon niet lkkr dat het zolang duurt.. ik zou hier grag met jullie over willen praten...
ik begrijp wat je bedoelt wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en er is nog steeds niks.. nou kreeg ik gister te horen de me schoonzusje van 18 dus zwanger is terwijl ze nog thuis woont geen stabiele relatie heeft en geen opleiding en werk.. ik kan daar zo boos om worden dat er dan genoeg meiden zijn die het ook willen maar niet kunnen krijgen..
@ nadja1990 zoo herkenbaar!! ook mijn schoonzus kwam met het leuke nieuws dat ze zwanger was, op het moment dat wij net hadden besloten om met de pil te stoppen. op dat moment werd ik ook heel kwaad op haar. ze heeft schulden, geen baan, agressieve vriend, huis wat niet af is etc. etc. ik kan er met me hoofd niet bij dat je in z`n situatie denkt een kind er bij te betrekken. Maar na een tijdje moet je het toch gaan loslaten. het lijkt nu als hun het beter hebben omdat zij zwanger zijn en wij niet maar als wij zo ver zijn dan hebben we tenminste ons leven op orde voor een kind. hou je taai meis, ik weet echt zo goed hoe jij je voelt. heeeel soms laat ik me ook nog even gaan. en blij kan ik zowiezo niet zijn, dus doe dat ook niet. maar we zullen er toch mee moeten leven voor nu.
Hey meiden Zelf ook jonge moeder. Ben 19 en me vriend is 22 Was vorig jaar zwanger maar met 5 maanden overleed ons zoontje in de buik. Dat was in oktober .. bevalling werd opgewekt.. 3 dagen lang weeen. Hele zware tijd geweest. Maar nu willen we toch wel een kindje.. dit is de 3e ronde... hopelijk lukt t nu wel. Een boel vriendinnen hebben nu ook een baby.. ik wordt er zo boos om als ik die 16/17 jarige meisjes zie die zwanger zijn en alleen maar bezig zijn met "rondneuken" (sorry voor t woord) en feesten. Ik weet nog dat op mijn middelbare school er een meisje was.. ww zaten in de 2e. Dus dan ben je 15. Ze kwam er na 6 maanden zwangerschap achter dat ze zwanger was. Zo gek om re zien want ze was 1.50 ofzo. T erge was dat ze ni wist van wie t was omdat ze met de halve school/stad sex had.. Zo oneerlijk voor de mensen die zo moeilijk zwanger worden...
Wat vreselijk dat je zoontje overleden is zo vroeg al! Hopelijk heb je het goed kunnen verwerken/ben je er nog mee bezig. En wat knap dat jullie de keuze hebben gemaakt om er toch weer voor te gaan! Heel veel succes en sterkte gewenst!