lang kletsen voor het slapen gaan..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie81, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Mijn zoontje kan 's avonds erg lang kletsen in z'n bed voordat hij in slaap valt, soms duurt het wel anderhalf uur!! Vaak ook wel korter, hoor..

Ik weet zeker dat hij wel moe is maar het duurt zo lang voor hij slaapt! ik ga meestal niet naar hem toe omdat hij dan uit bed wil komen.
    Hij slaapt 's middags wel snel en heeft dit middagslaapje echt nog nodig.

Wie heeft hier ervaring mee??
    En wat doen jullie?? Gewoon laten kletsen??

groetjes juffie

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hier net zo hoor. liedjes zingen, kletsen etc. Soms een kwartier, soms wel twee uur. Ik laat het altijd lekker gaan. Als ze echt moe is gaat ze wel slapen

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Gezellig he? Ik vind zolang ze niet huilen en gewoon lekker babbelen dat ze lekker kunnen blijven liggen. Het is volgens mij bij mijn dochter gewoon een beetje de dag verwerken! Er was niet zolang geleden nog een topic hierover en bleek dat heel veel kinderen dat doen.

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier gaat het net zo.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier gebeurt dat ook regelmatig hoor. Soms babbelen, soms roepen :) En dikwijls ook in bed springen enzo.
    Ik laat hem gewoon doen. Na een tijdje (meestal 30-45 min) ga ik wel es naar boven en zeg: "kom nu is het slaaptijd" en leg hem terug neer, meer zeg ik niet.

Wat hier nu echt begint is het tijd rekken. Tips hiervoor? :) Ik weet dat ik consequent moet zijn en niet meegaan in het rekken, maar hij is er zo verdomd goed in :)
    Eerst is het nog pap drinken, dan de autootjes in zijn kamer "parkeren", nog even potje, nog één liedje... Herkenbaar?

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier is het niet anders. IS gewoon hun manier om de dag te verwerken. En idd hier duurt het de ene dag ook langer dan de andere.

@Euhmzz ik zou duidelijke afspraken maken met hem. Ik zeg altijd tegen onze dochter; "je mag dit nog zien (prog op tv) en als dat afgelopen is ga je op bed, afgesproken?" Dan reageert zij met ja of afgesproken en daar houd ik haar dan ook aan. Rekken wordt niet geaccepteerd

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ja, probeer daar ook echt consequent in te zijn, maar hij weet mij meestal toch in zijn "spelletje" te krijgen :) Maar hij gaat wel heel makkelijk slapen hoor, het is niet dat hij weent ofzo, probeert gewoon elke dag paar minuutjes extra uit zijn dag te persen. ;)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier soms ook, niet zolang en ook niet elke dag, maar soms blijft ze nog een half uur kletsen, zingen etc. En zodra haar oogjes 's ochtends opengaan dan begint ze gelijk weer.
    Ik doe er niets aan, ja, als het echt te lang duurt, ga ik er naartoe en zeg ik dat ze stil moet zijn, omdat ze anders haar broertje ook wakker maakt. Als ik dan binnenkom dan knijpt ze haar ogen dicht en doet ze alsof ze slaapt :D!

9. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Quinten heeft dit ook een poosje gedaan.
    Hij kletste een poos. Huilde niet. Ging er nooit heen. Viel vanzelf in slaap.
    Hij had de middag slaap toen ook echt nog nodig maar die ben ik toen wel in gaan korten. Maximaal een uur slapen.
    Dan moest ik hem wel wakker maken, en was hij niet echt gezellig maar s avonds sliep hij wel eerder. Door de week moeten we er ook om 07.00 weer uit om zijn broer naar school te brengen dus als hij dan s avonds ook zo laat in slaap valt is het s morgens ook weer drama.
    Uiteindelijk helemaal niet meer naar bed gedaan tussen de middag en dat bevalt SUPER!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier ook hoor. En zingen ook veel. Soms roept ze om 9 uur nog plotseling papa ofzo. We gaan daar niet op in hoor en we gaan ook niet naar boven.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier gebeurd het ook al ruim een jaar. Ze verwerken op die manier de dag inderdaad. Lekker toch, we lachen ons dood als we naar de babyfoon luisteren en gaan er zeker niet heen. Negen van de 10 keer zijn ze al half weg dan hoor dus..

Charlie

12. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Idem. Kvind het altijd super schattig om aan te horen. Soms wel een uur lang, vaak een kwartier tot half uur. Lekker laten gaan toch?

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Oh hier precies hetzelfde, ik zit er soms gewoon naar te luisteren beneden over de babyfoon haha. Hele dag komt zo'n beetje voorbij haha. Ik ga er ook niet naar toe, heel af en toe dan geef ik hem nog een beetje water en dan valt hij meestal snel in slaap. Alleen lastig als je er 's ochtends vroeg uit moet... want dan maakt hij zijn klokje rond slapen niet... hij heeft zijn middagslaapje ook nog echt nodig dus dat geef ik hem gewoon.
    O ja ik las hier iets over bedtijd rekken... kan mijn zoon ook heel goed haha. vooral auto's parkeren komt mij heel bekend voor. Ik hou het meestal strak, dus een paar auto's parkeren de rest doet mama wel e.d. ;)

Deel Deze Pagina