nog meer kindejs van 9 maanden die weinig wegen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diana85

Diana85 Lid

13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    Hoi!

Hier ook wat zorgen over gewicht en lengte. Met 7,5 maanden woog ze 6600 en was ze 65 cm. Ze zit onderaan de curves maar nog wel net erin. Ze eet geweldig goed en is vrolijk, druk en beweeglijk.
    bij het cb kijken ze altijd zorgelijk als het over de curves gaat, maar als ik vraag wat ik nog meer kan doen zeggen ze dat ik het prima doe. Niet stoppen met bv, hoogstens wat yoghurt extra na het avondeten?!oh ja,
    extra vaak wegen...wat heb ik daar nou aan behalve dat ik me nog meer zorgen ga maken?
    Ik denk dat er net als bij volwassenen gewoon grotere en kleinere kinderen moeten zijn, niemand is standaard, ook baby's niet.
    Pech is alleen dat ik niemand ken met dezelfde situatie. Iedereen in mijn omgeving geeft flesvoeding (type extra schepje suiker erbij kan geen kwaad) en met gevolg echte dikke babys.
    Vooral die mensen geven mij een rotgevoel door hun kinderen te vergelijken met mn dochtertje. hm, moeilijk soms.. :(
    Ga maar gewoon op mn instinct af, iets anders zit er toch niet op.

grzz Diana

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier nog een klein dametje..
    toen ze 1 was woog ze krap 8 kilo met 68 cm
    nu is ze bijna 3 en is 88 cm en weegt 11 kg.. ze blijft klein..

de oudste was met 1 jr al 12 kg dus het scheelt nogal...

Marijn (de jongste) is nu met 4 maand 6300 gram.. hij zit er precis tussen in... grappig hoe kinderen verschillen van elkaar.. als ze gezond is zou ik me er vooral geen zorgen over maken....

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Helemaal met je eens.. gewoon je hart en instinct volgen.. tis idd wat fijntjes, maar als ze goed drinkt en lekker vrolijk is.. weinig ziek.. dan zal het vast in orde zijn hoor.. die groeispurt komt vanzelf..dat gemier bij het cb ben ik ook zo ontzettend zat, maar goed.. dat krijg je bijeen derde...

ik ga weer snel terug naar de kiddies.. ze hebben alle drie waterpokken.. best jammer..maar goed.. dan hebben we het maar weer gehad...

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    JEMIG :confused: die heeft een beste inhaalslag gemaakt zeg... je mag supertrots zijn met dat gewicht en lengte hoor... SUPER ZEG!

5. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    nou meiden,ben blij te lezen dat tara niet de enigste is.
    maak me soms wel druk er over maar dat komt ook door het cb.
    ze is vrolijk ,lekker actief en eet volgens mij voldoende.een hele grote eter is ze niet maar ik vind dat ze het prima doet!.

liefs linda

6. Diana85

Diana85 Lid

13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    @ichtus: Dankjewel voor je support, soms heb ik dat echt even nodig! mn dochter lijkt in cijfers idd wat fijntjes,maar het is best een bol muppie. Meestal denken mensen dat ze jonger is, maar vinden haar wel flink.

Ik wens je veel beterschap met je kinderen!

grzzz Diana

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi, onze kindjes zijn ook best klein/licht. Ze zijn vandaag weer gewogen (9maanden en 11dagen)
    Malou weegt 5959gram (ong 63cm) en Ruben weegt 5600gram (ong 62cm).

Deel Deze Pagina