Hoi hoi, Ik heb eventjes een vraagje, zaterdag was er een vriend bij ons, en die viel in eens op dat Diana haar middelvingertje van af het eerste kootje gebogen houdt. Dit doet ze met beide middelvingertjes. Als je m terug wil buigen dan knakt het kootje maar als ze hem dan weer buigt, zit ie weer vast. weet iemand raad, of herkend iemand dit en heeft tips voor me? groetjes dieneke ps. het is ons nog niet eerder opgevallen en volgende week vrijdag de 18 e moet ik naar het cb, maar wil ook weten of ik eerder moet of niet
hee, dat klinkt wel apart.. heb er nog nooit van gehoord (maar wie ben ik..?). Zou er volgende week als je bij het CB eens naar laten kijken, vast niks ernstigs als ze er zelf geen last van heeft, maar kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat dat nou is...
Als je het graag wil weten en het je elke dag af vraagt zou ik gewoon een afspraak maken met de HA. Dan weet je het. Als je het zo vertelt lijkt het wel of het eerste kootje uit het gewricht schiet. Maar ja ik ben niet medice onderlegd en heb er ook nog nooit van gehoord. annemarie
Hoi, bedankt vast voor jullie antwoorden, Ze heeft er idd wel last van als hij terug schiet, dit doen we uiteraard niet zelf, maar als ze op de grond op dr buikkie ligt en dan met dr handjes probeerd te tijgeren. ook als je aan dr handje zit trekt ze dr handje weg.
mijn vriendin had dit met haar duim vanaf haar geboorte staat die heel raar en ze kan hem niet zo goed bewegen . die is waarschijnlijk gebroken geweest bij de geboorte.
Ik ga morgen ochtend bellen naar de huisarts, zelf zou ik ook zo snel mogelijk gaan, dus waarom voor mijn meissie niet. Dus als ik wat weet laat ik het eventjes weten
Mijn dochtertje heeft al vanaf de geboorte kromme duimpjes. De bovenste kootjes wijzen naar haar wijsvinger naar binnen. Maar ik kan die kootjes niet rechtduwen en dat ze weer terugspringen, ze blijven bij haar gewoon altijd zo staan. Volgens het CB is er weinig aan de hand (leuk gezegd in dit geval) en heeft ze er niet veel last van. Ze pakt prulletjes ook keurig tussen haar duim en wijsvinger in. Maar ik zou het nog eens navragen aan je huisarts of op het CB wat dat met haar middelvingertjes is.
dat bedoelde ik dus met die vriendin van mij, haar duimen zijn bij de geboorte waarschijnlijk gebroken geweest.
Oh, misschien bij haar ook wel, geen idee. Of de peesjes zijn aan 1 kant strakker. Ik heb zelf kromme ringvingers en mijn zus ook, dus wie weet hebben we wel een soort kromme vinger-gen in de familie. Ik heb het aan verschillende artsen gevraagd, want zag het wel een paar uur na de geboorte, maar ze kijken me allemaal aan van 'pfff, waar maak je je druk om'.
Hoi, sorry voor de late reactie, maar ik was verder wat druk vandaag. Maar ik heb de ha gebeld, morgen middag kunnen we langs komen. Dus ik ben benieuwd.. Groetjes
Hoi Hoi Ik ben net terug, moet naar de kinder fisio, de peesjes daar dacht de ha dat het aan ligt dus vrijdag naar de fisio. Ben benieuwd ze had het wel vaker gehoord, en is verder niks ernstig maar wel goed om in de gaten te houden
Gelukkig is net niet enstigst... Hoop dat Fisio helpt. En dat je kleine meid er niet veel last van zou krijgen...