Mijn dochter doet dus regelmatig al haar kleren uit (gelukkig houdt ze haar broekje aan, soms na enig aandringen van mij )!! Ook op de raarste momenten. Vanavond nog in een restaurant, waar ik het best wel koud vond (oud gebouw, tocht). Laatst op de uitvaart van haar oma, gelukkig pas tijdens de "koffietafel". Ze ging bloot door het restaurant rennen, natuurlijk tot vertedering van iedereen. Ze was ook oververhit toen, zo druk, zo raar allemaal, en een groot glas chocomel hielp dan ook wel mee volgens mij. Van mij hoeft ze geen kleren aan, behalve natuurlijk als ik merk dat ze het koud heeft als ze bijv helemaal bij mij wegkruipt of ineens een jas of sjaal als dekentje wil... Of als we dan naar buiten gaan en ze gewoon in haar broekje + laarsjes naar buiten wil Nog meer van die bloterds?? Kindjes die het altijd maar warm hebben?
Herkenbaar! Ze slaapt zonder deken en het liefst bloot, rent hele dagen in haar boxers rond en doet overal alles gelijk uit. Als ze dat op haar zestiende maar niet meer doet!
Onze zoon heeft dat ook. Het liefst loopt hij in zijn blootje of alleen m een onderbroek en een hemdje. En dan lekker met blote benen over onze koude tegels kruipen, ik snap er niks van. Hij moet nu van mij in ieder geval een lange broek aan. Maar thuis meestal dan wel met blote voeten en alleen hemd. Als we ergen heen gaan, moet hij wel een trui aan. Ik vind zijn vel vaak wel fris aanvoelen. Maar zelf zegt hij dat hij kiud lekker vind.
O ja, meisje voelt wel vaak gewoon lekker warm. En dan heb ik koude handen, brrr voor haar denk ik dan
Die van mij is ook een bloterd, maar niet omdat ze het warm heeft, maar gewoon omdat bloot zijn lekkerder is denk ik. Can't blame her vind ik zelf ook. Heb wel de afspraak met haar dat we buitenshuis altijd kleren aanhebben, want ik vind het niet overal gepast om je kleren uit te trekken. Dus dan maar gewoon nooit, is voor een star-denkende (niet negatief bedoeld, maar peuters hebben gewoon nog weinig subtiliteiten geleerd) 2,5 jarige wel zo duidelijk. Maar thuis gaat altijd zo veel mogelijk meteen uit.
Maar een peuterlijfje is natuurlijk niet te vergelijken met een volwassen lijf: hogere verbranding, meer isolatiemateriaal Dus niet zo raar dat jij het sneller koud hebt dan zij.
mijn beide zoontjes hebben het ook snel warm. Ikzelf trouwens ook. Helaas voor mn man is hij een koukleum. Maar vooral de oudste is altijd het eerste wat ie doet als ie thuiskomt van school is zn sokken en schoenen uit en vaak ook zn shirt uit De jongste kan het niet benoemen dus moet ik het maar raden en voelen of ie zweet. En dan trek ik wat kleertjes uit bij hem. Ikzelf loop meestal in de winter nog met een t-shirt rond. Wel een winterjas erover aan maar dan heb ik het ook echt heel warm. Mijn handen zijn ook altijd warm. Vaak ook zweethanden. Het moet ook wel heeeeel koud zijn als ik handschoenen aan moet. En dan is het meestal 5 minuten en dan zijn ze warm en kunnen de handschoenen uit en dan blijven ze ook warm. Lekker makkelijk
Mijn tweede is ook een zeer warmbloedig persoontje, maar trekt zijn kleren gelukkig niet te pas en te onpas uit. Maar die hoef ik voor de winter ook echt geen megadikke winterjas te kopen of zo'n heerlijke dikke trui met capuchon ofzo. Een longsleeve is meer dan genoeg. Ik denk dat de jongste ook die kant op gaat, heeft het ook nooit koud. De oudste is war sneller koud, maar ook geen koukleum.
Hm, ik heb toch wel iets meer isolatiemateriaal denk ik Ze is een lange dunne, daarom vind ik het soms ook wel wat eng lijken, die spiering in haar blootje...
Fleur doet dat ook. Nu mag ze het van mij alleen thuis of bij opa/oma helemaal, dus nu komt ze uit school en meestal gaan eerst de sokken, dan het t'shirt/trui enz...
J. heeft het wel snel warm, maar is van mening dat je kleren aan hoort te hebben (ze vindt het ook heel raar als een vriendinnetje haar kleding uittrekt) dus ze loopt niet vaak zonder kleding rond. Alleen sokken van vrijwel standaard uit.
Ik weet niet of het te maken heeft met warm hebben, maar ze wil gewoon altijd hoe ze zelf zegt: "in de blote billen lopen." Hoe we haar ook aankleden als ze uit bed komt, beneden gaat als eerste alles aan de onderkant uit. Soms ijskoude voetjes, maar nee, geen sokken aan hoor! Blote billen lopen... Dus wij de vloerverwarming maar weer aan...
Misschien even na laten kijken bij de HA of haar schildklier niet te hard werkt? Dun en het vaak heel warm hebben, zijn o.a. de symptomen!
Ik merk nu ze kleuter is wel dat ze het sneller koud heeft en daar soms over klaagt. Terwijl ze het voorheen ook vaker warm had/nooit koud. Ze wil ook perse in dr dikke winterpyjama slapen. Als baby/peuter was ze best stevig, maar dat is nu wel een stukje minder geworden. Dus daar zal t ook aan liggen Ze trekt idd ook minder snel haar kleren uit.
@Aquilegia, hmm, maar dat betekent bloedprikken denk ik?! Lijkt me zo rot! Is het erg als ze een snelle schildklier heeft?
Een snelle schildklier is goed te behandelen, maar ja... niet leuk! Ik weet eerlijk gezegd niet of peuters dit al kunnen krijgen.... maar ik vond je post zo opvallend en moest meteen hieraan denken! Ik zou eerst eens een (telefonisch) consult bij de HA doen of het überhaupt al mogelijk is dat peuters dit krijgen. Of vragen of er een andere medische reden kan zijn dat ze het zoooooooooo warm heeft. Of je zou kunnen bellen met de Schildklier Stichting. Als ze dit echt gaan bepalen, dan wordt het wel bloedprikken inderdaad Eet ze trouwens ook heel veel?
Nee, met vlagen veel en met vlagen bijna niets zoals alle kleuters. Ze is ook niet typisch altijd maar hyper ofzo, alleen na appelsap of chocomel Ze kan ook sloom en moe zijn. Dat hoort toch ook bij je schildklier, als je altijd maar "snel" of juist "traag" bent? Daarom denk ik dan eigenlijk dat dat toch wel mee zal vallen, maar ik wil iets belangrijks natuurlijk niet over het hoofd zien.
Nou, van een snelle schildklier kun je ook heel moe worden, dus vermoeidheid hoort zowel bij een snelle als bij een langzame schildklier. Maar ik wil je zeker niet onnodig ongerust maken. Waarschijnlijk valt het wel mee. Als ze niet overdreven veel eet, zal het wel meevallen.
O dat wist ik niet. Ik zal het wel eens tegen de huisarts zeggen, als we er toch zijn, dat ze het zo vaak warm heeft. Dank je!
Hier ook een peuter die het snel warm heeft. Ik zeg altijd dat het komt door zijn Zuid-Europese bloed, hahaha!