Nog meer kinderen hier met zakgeld al?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn oudste krijgt vanaf dat hij 4 is zakgeld.
    Hij is nu 5, spaart ook echt voor dingen en koopt een klein cadeautje als een vriendje jarig is. Bij grote dingen spreken we soms ook af dat we alle 2 de helft betalen. Hij krijgt 1 euro per week.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het Nibud raadt aan om vanaf 6 jaar zakgeld te geven om met geld om te leren gaan. Mijn dochter krijgt dus vanaf haar verjaardag elke zaterdag een euro zakgeld.

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ik zou niet op t idee komen om m'n vierjarige al zakgeld te geven maar hij vroeg heel vaak; mag ik een centje voor in m'n spaarpot? Dus nu krijgt hij op zondag zakgeld :) en hij is pas 5 geworden dus heeft ie tien cent opslag gekregen :D hij is heel blij en telt elke week z'n geld.
    Laatst vroeg hij of ie er iets van kon kopen. Maar het idee dat hij z'n geld dan aan een winkelmevrouw moest geven was onverteerbaar dus hij spaart gewoon door haha

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Onze dochter krijgt zakgeld. Bedrag verschilt eigenlijk per week. Grote munten (1 en 2 euro) der ze trouw in haar spaarpot.

De rest gaat in haar portemonnee & neemt ze soms mee de stad in. Mag ze dus ook wat voor kopen.

Zomers (6 weken vakantie) krijgt ze iedere dag 1 euro. En dan is het aan haar wat ze er mee doet. We staan dan 6 weken op een camping.

Deel Deze Pagina