Iemand een rolletje behang over?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanjuul, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben namelijk alles gestuct :)

Pff....het zal vast de leeftijd zijn, 3,5 jaar, maar man o man, wat ben ik het zat!

Een grote mond, jokken, draaien met haar ogen, ja-haaa, zei ik toch!
    Etc etc.

Op de peuterspeelzaal herkennen ze dit gedrag helemaal niet en daar is ze gewoon zoals wij haar ook kennen. Maar thuis gaat ze momenteel helemaal los!

Soms weet ik het echt even niet meer hoor, dan ben ik bijna de wanhoop nabij. Voel ik me echt een politie agent....ze heeft nog nooit zoveel op de mat gezeten.

En vooral dat jokken, jeetje zeg!
    Probeer haar constant uit te leggen dat als ze steeds jokt, dat papa en mama haar dan niet meer kunnen geloven en boos worden. En dat als ze eerlijk is, dus zegt wat er is gebeurd, wij niet boos worden.
    Maar ze kijkt gewoon de andere kant op...

Oh en aanstellen is ook nieuw:
    Je doet me zeeeheeeeer!!! Schaam me af en toe dood zeg...:)

We bekijken het op het moment maar per activiteit:
    Winkelen, aankleden, eten etc etc.
    En maar complimentjes geven als het wel goed gaat.

Nieuwe fietsbel ligt al in de container, mega mindy komt voorlopig niet meer op tv.

Jeetje zeg, ben er zo moe van! Ben blij dat ze nu even op de psz is :)

Herkenbaar voor iemand?

2. Dana

Dana Niet meer actief

Zeer herkenbaar, ik kan niet wachten tot ze naar school gaat en zijzelf ook niet. Ze is er echt aan toe.

Hier uit het zich in, mij napraten, wegrennen als ze: de jas aan moet, naar bed moet, in bad moet etc. Gillen bij het haren kammen, eten uitspugen, de hele dag om snoep/drinken/aandacht vragen, zichzelf niet kunnen vermaken, de hele dag vragen stellen (dingen die ze allang weet). Stoïcijns vragen herhalen tot je antwoord geeft.

Jaaah, ik herken het :D.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij krijgen best wel grappige vragen tegenwoordig, gister vroeg ze:

Wat is een boswachter?
    Wat is rijmen?

:D

Maar idd dat wegrennen, herkenbaar!

Ik vind het boos worden ook zo vermoeiend! Ze is nu niet meer op een leeftijd dat ik bepaalde dingen kan toleren.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Haha, inderdaad! Die vragen.

Boos worden doe ik meestal niet meer, ze krijgt vaak een keus, soms ben ik zo moe dat ik de discussie niet meer aanga en haar bij de arm pak, op schoot neem en de haren kam, dan denk ik "je krijst maar, dit moet even".

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, nou dat deed ik laatst met haar voor de 100.00ste keer recht zetten op haar stoel, roept ze:

AUW!!! JE doet me zeer, mijn arm ligt er bijna af!!! Pas ijs, snel!!!

Tja en als de deur open staat omdat het zulk lekker weer is ;)

6. Dana

Dana Niet meer actief

Hahaha, zoooo herkenbaar, gelukkig hebben onze buren ook kinderen dus die weten precies wat er loos is. :D

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    jeetje wat ben ik blij om dit te lezen :) Ik dacht al dat ik wat verkeerd deed.Mijn zoon is 3 jaar en 8 maanden en is ook zo'n draak op het moment. Zelfs de driftbuien zijn weer terug.

8. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Heel herkenbaar! Hier gaat die van ons ook op de trap zitten, maar op de een of andere manier is dit geen strafhoekje meer. Ze vindt het leuk om op de trap te zitten. Je hoort haar soms ook ineens uit het niets roepen ' ik ben boos en ik ga op de trap zitten'. Naar bed gaan, gaat nog wel, maar haar daar houden is ook een kunst. Ze komt nu met de standaard smoesjes: ik wil eten en heb honger, mama me pamper zit strak, mama ik wil drinken en ga zo maar door.

En het jokken: die van ons wordt elk moment geslagen. Als ze huilt (lees: haar zin niet krijgt) heeft papa of mama haar geslagen. Soms vraag ik me af wat ze op de creche wel niet zullen denken.

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    He, je hebt het over MIJN dochter :D

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    hier ligt ook al iemand huilend in bed omdat hij geen verhaaltje voor het slapen heeft gehad.hij heeft zojuist mijn jurk kapot getrokken omdat hij niet uit bad wilde komen.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Helemaal herkenbaar. Woord voor woord. Dat jij het geschreven hebt scheelt mij werk ;) :)
    Zoals ik al in 'ons' topic schreef denk ik dat het hier een combi is van leeftijd, aan school toe zijn en vermoeidheid. En ik word er ook errug moe van!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is op het moment gewoon moedeloos om van te worden! Ik voel me dan zo'n slechte moeder omdat ik alleen maar loop te mopperen...

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het gedrag van je dochter heb je niet in de hand, maar jouw gedrag wel. Makkelijk gezegd hoor ;), maar ik probeer me dat altijd maar te bedenken en ook zo te handelen.

En vooral veel ondernemen, lekker rennen in de speeltuin, dieren kijken in de kinderboerderij, leren fietsen, wandelen en bloemen plukken (en liefst die benoemen). Dus probeer haar vraag naar uitdaging ook een beetje te beantwoorden :).

Maar het is ook een echt een bijnanaarschoolgafase. Succes :)

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Pak ook weer eens een 'ontwikkelingsboek' erbij. Hoe zat het ook alweer. Waar komt het ook alweer door? En wat steekt er ook alweer voor belangrijke ontwikkeling achter het gedrag? Kinderen van die leeftijd weten bijvoorbeeld nog niet duidelijk het verschil en werkelijkheid en kunnen om die reden soms echt geloven in hun eigen onzin, die voor ons als volwassenen gewoon erg veel op 'jokken' lijkt. Echter, tegen de zes weten kinderen dit pas.
    Ik wil niet betweterig zijn, maar ik werk als pedagogisch medewerkster en merk dat een beetje achtergrondkennis wel voordelen biedt.
    (neemt niet weg dat ik ook echt de perfecte mama niet ben, hoor;))

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat het een ontwikkelingsfase is, weet ik ook wel :)
    Dat zeggen wij ook elke avond tegen elkaar....maar dat maakt het niet minder vermoeiend! :)

En soms jokt ze echt bewust. Als ik vraag of ze haar kamer heeft opgeruimd en ze zegt Ja, dan zeg ik: Mooi, dan zal ik even kijken.
    Dan zegt ze al Neeee....wacht maar! Dan gaat ze naar boven en mikt alles in een kist.
    Tja...als dat geen jokken is :);)

Ik kan daar niet niks over zeggen, want dan gaat het van erger tot kwader...ben ik bang!

16. Dana

Dana Niet meer actief

Mijn dochter gaat ook altijd de aandacht opeisen als ik met mijn man of iemand probeer te praten, dan zegt ze letterlijk "niet met .... praten mama, je moet met mij praten" ik kan dan 1000 keer zeggen dat ze even moet wachten tot ze aan de beurt is, het werkt gewoon niet.

Het lijkt wel de leeftijd van "luisteren uit en stout zijn aan".

Ik begrijp echt dat het vermoeiend is hoor ts ik vind dat ook.

17. Dana

Dana Niet meer actief

Hahaha, :D

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Hahahaha, heel herkenbaar!

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oeh ja dat herken ik ook!
    Heel vermoeiend idd.
    'Als ik STOP zeg mogen jullie niet meer praten! STOHOP!!'
    En dan kwaad zijn als we -wonder boven wonder:D- toch verderpraten!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    "ooooh jullie praten nog steeds en al heel lang, nu wil ik wat zeggen"
    Kijkt ondertussen heel sip met een lip die bijna op de grond ligt :cool:

Deel Deze Pagina