1e vaccinatie (2mnd).. weinig eetlust?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleurop, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Gisteren heeft Sam zijn eerste vaccinatie gehad. Daarna werd hij al snel heel slaperig (en af en toe beetje huilen). Opzich is dat geen probleem, dit werd al genoemd als veel voorkomende bijwerking.
    Wat ik wel een beetje als probleem zie is dat Sam ook veel minder eetlust heeft. Normaal drinkt hij zonder problemen een flesje van 160ml op. Het consultatiebureau gaf gisteren zelfs aan dat we op mogen hogen naar 200ml.

Gistermiddag dronk hij 100ml
    Gisteravond, 130ml, later nog weer 70ml voor het slapen
    Vanmorgen vroeg zo'n 130ml en net weer 70 ml. Dit alles in zeker 3 kwartier tijd (normaal drinkt hij binnen een kwartier zijn flesje leeg). Ook moest ik hem toch steeds eventjes een beetje wakker bewegen.
    Het viel me net wel op dat hij wat langer wakker was tijdens het drinken.. maar ondanks dat drinkt hij dus echt te weinig.

Moet ik me zorgen maken? (dat doe ik natuurlijk al).. Of is dit ook gebruikelijk na een vaccinatie?

Uiteraard heb ik al gebeld met cb, alleen zij moeten nog terugbellen, dus was benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben :)

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Is hier ook gebeurd. Heeft 2 tot 3 dagen geduurd en daarna ging het weer beter. Jesse drinkt van zichzelf al erg weinig, maar het werd extreem weinig na zijn eerste prik. Wij hebben even gebeld en hoorden toen dat als het na 2 tot 3 dagen niet over was we aan de bel moesten trekken.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hoor, dat kan allemaal door vaccinaties komen. Je hebt van VSM tujababy wat bijwerkingen van vaccinaties vermindert, vond ik bij mijn oudste erg goed werken. Alleen is dat nu niet meer bij jouw kindje van toepassing want je moet er een paar dagen eerder mee beginnen. Misschien voor de volgende.

Onze kindjes zijn even oud :)!

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Nou fijn :)
    Het is gewoon zo gek om nu te zien; een kleintje dat normaal weinig wil slapen en heel veel drinkt/honger heeft....
    die nu dus heel veel slaapt en veel minder drinkt. Maar fijn dat het er allemaal bij hoort!:)

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn dochtertje had dit ook bij de 1e prikjes gaat vanzelf weer over hoef je je geen zorgen om te maken

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    spuiten 8 w, zelfde hier heeft toen een goede week geduurd
    spuiten 12w ( zit er eentje niet bij wat wel bij 8 en 16w zit) zelfs niks geweend, niks last
    gisteren 16w krijsen en het is weer van dat, weinig eten/drinken, groentepap is er al twee keer terug uitgekomen en één fles melk ook dus... hoop alleen dat het nu weer geen week zal duren
    succes

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    CB heeft gebeld en zei dat het inderdaad zo kan zijn dat baby's na een vaccinatie minder eetlust hebben of gewoon te moe zijn. Ze zei er ook bij dat hij morgen eigenlijk wel weer normaal moet drinken.
    Ik moet zeggen dat het flesje van vanmiddag al iets beter ging, hoewel hij nog wel 30cc liet staan. Maar we gaan vooruit!
    En stiekem vind ik dat slapen wel even erg fijn (erg he :p)

Deel Deze Pagina