Goedemorgen dames, Ik heb helaas op 10 februari een positieve test uitslag gekregen. Daarna 10 dagen in isolatie gezeten dus zaterdag 20 februari was ik weer "beter" gelukkig.... Ik zeg dit tussen haakjes omdat ik wel altijd nog snel kortademig/benauwd ben. Na ontbijt klaarmaken of een wasje aanzetten/ophangen moet ikecht gaan zitten om weer op adem te komen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hielden jullie hier nog lang last van? Van mensen om mij heen hoor ik verhalen dat dit nog wel even kan blijven of dat het miss hier helemaal niet meer weg gaat, maar dat vind ik eigenlijk wel erg pessimistisch. Ik ga er van uit dat het weg gaat maar hoe lang of kort kan dit duren? Ik ben nog niet weer aan het werk gegaan, thuiszorg, vooral omdat ik met die kleine dingen zoals ik zei nog echt wel moeite heb.... Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij kregen begin december corona. Bij mij duurde het ook nog wel 2 weken na de quarantaine voor ik mijn energie weer terug kreeg. Ik ging toen meteen hele dagen werken. Slecht idee.... Ik kwam dan echt ziek thuis. Nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Mijn man heeft eigelijk nog steeds restverschijnselen. Na een werkdag is hij echt helemaal op.
Ik ben ook vrij snel weer volledig aan het werk gegaan vorig jaar. Had maar lichte klachten gehad tijdens de voorjaarsvakantie. Daarnaast draaide de thuisschool en mantelzorg en huishouden ook vrolijk door. Was best te doen vond ik. Tot ik na de zomer ineens een mega-inzinking kreeg. Alle klachten waren terug. Dacht dat ik opnieuw besmet was, maar test was negatief. Sindsdien heb ik niet meer fulltime gewerkt en ben ik heel erg langzaam aan het opkrabbelen. Mijn tip: doe het rustig aan! Ik las ergens het advies om na milde klachten zeker 6 weken rust te houden en heel langzaam op te bouwen.
Wil je vast niet horen maar ik heb in de herfstvakantie lichte corona gehad en deze week voor het eerst mijn volledige werkweek pas gedraaid (23u) en ook voor het eerst deze week 2x 15 min gesport. Terwijl ik voor corona elke week 2u deed sporten zonder moeite enz..
Ik heb vrij heftig corona gehad eind november, maar in verhouding tot de andere verhalen hier valt bij mij de nasleep best mee. Ik ben na 2 weken opbouwen weer volledig gaan werken. De eerste weken was ik dan aan het eind van de dag wel volledig doodop, maar na een poosje ging het beter. Ik merk wel dat ik qua sporten nog niet helemaal de oude ben. Het is soms net of er iets in de weg zit bij mijn middenrif waardoor mijn ademhaling anders werkt dan vroeger. Ik mag echt niet klagen, ik loop weer de 10 km, alleen ik doe er wel een kwartier langer over dan vroeger
Ik heb het vorig jaar maart/april gehad en het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik niet meer kortademig en moe was. Heb het nu nog af en toe. Bij mijn collega is het nu na een jaar nog shit
Ik volg even... ik heb net corona gehad en ervaar wel wat restverschijnselen. Maar ik weet nou niet goed wat door de zwangerschap komt en wat door de corona... ggd zei dat het een combi zal zijn maar toch.
Ik ben dus jammergenoeg niet de enige met deze klachten. Nog altijd blijft het hetzelfde hier, snel moe/benauwd. Zelfs een rit in de auto was erg vermoeiend voor mij (man reed) puur en alleen vanwege alle prikkkels. En het vervelende is, ik werk in de thuiszorg, hoor veel over openstaande diensten van wege alle ziekmeldingen dus voel me schuldig.... heel stom ik weet het, karaktertrekje In overleg afgesproken deze week een "makkelijke" dienst te doen, gewoon om eens te kijken hoe het gaat. Ben benieuwd, maar twijfel of het goed is om te doen. Thuis doe ik gewoon wat ik normaal gesproken ook doe op een dag met regelmatig een rondje lopen buiten om weer conditie op te bouwen.
Hier hetzelfde. Na een jaar nog niet de oude, volgens de huisarts kon het 6 maanden duren. Na die 6 maanden zei hij een jaar. Het jaar is nu voorbij en voel me nog steeds niet de oude, dus de huisarts denkt dat het ook blijvend kan zijn helaas. Het verschilt echt per persoon.
Nee! Niet blijvend Dat wil ik (nog) niet geloven. Ik ben na een jaar ook nog verre van de oude. Maar ik moet gewoon blijven geloven dat het goed gaat komen.
Nou vanmorgen een "makkelijke" dienst gedaan een uurtje, ik was bekaf! Had ik niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Rest van de dag op de bank gelegen en geslapen. Heb van de huisarts een verwijzing gekregen voor fysiotherapie, maar twijfel of dat iets doet eigenlijk. Zal wel een bellen en overleggen. @Vitamientjuh ; mag toch hopen dat het niet blijvend is