Zwaaien met armen en benen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat doet mijn baby van bijna acht weken zo veel. Hij ademt dan ook sneller. Soms is hij vrolijk terwijl hij dit doet en soms is hij onrustig.
    Doen meer babies dit?

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja onze dochter doet en deed dit ook erg veel, ook al vroeg. Soms is ze er helemaal uitgeput van! En nu ze groter is zit of ligt ze al helemaal niet meer stil haha. Mij Is toen wel eens verteld om in te bakeren maar heb dat nooit gedaan, mijn dochter had er zelf nooit last van!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij lijkt er idd geen last van te hebben. Ik wel soms hahaha! Dan krijg ik weer een klef vuistje inmijn gezicht :p

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Fladderen noemen ze dat toch?

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha ja inderdaad! Mijn dochter doet het ook als ze op schoot zit, het is zo'n wild ding. Dan gilt ze er ook nog bij :) geloof me, op het CB kijken ze me soms raar aan als we zitten te wachten en het is (was) daar lekker rustig ;)

Heet het fladderen ja?? Haha fladder baby's :p

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hier had ik ook zo'n druktemaker!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Alleen als hij savonds lang waker is en wat moe wordt dan gaan die armpjes en beentjes wild doen en dat koppie ook. Verder niet...

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee fladderen is bij suikertekort, dat had mijn oudste.

Grappig Inge, dat gegil :)

Fijn om te horen dat meer babies het doen. Ik vind het wel grappig en apart, alles zwaait in het rond :).

9. onskindje

onskindje Lid

3 aug 2011
    23
    0
    0
    Eindhoven
    hier ook een super-druktemakertje..inmiddels 5 maanden maar af en toe helemaal hyper!! Gelukkig ook veel momenten dat ze rustiger ligt en je zult merken dat de bewegingen steeds minder onwillekeurig worden, minder "reflexmatig"..
    In bed gaf dit problemen, ze maaide zichzelf steeds wakker...we zijn gaan inbakeren (nu aan het afbouwen) en dat werkte super!!!! Ze was overigens in mijn buik ook al zo druk ;)

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Baby's moeten ook nog de controle over hun ledematen krijgen. De bewegingen worden dan ook steeds gecontroleerder. In eerste instantie weten ze ook niet dat die arm die af en toe voorbij gezwaaid komt, van zichzelf is.
    Fladderen heeft hier inderdaad niks mee te maken. Onze oudste dochter deed dit ook in de kraamweek. Dit was een teken dat ze geen (of iig veel te weinig) voeding binnenkreeg.. Dat ziet er ook meer uit als trillingen.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ons ventje doet dat ook echt heel erg, geeft zichzelf ook regelmatig een klap nu omdat hij zijn duim aan het zoeken is.
    Hij slaapt ook in een puckababy omdat hij gewoon niet in slaap komt door rondmaaiende armpjes en beentjes.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat in het gezicht slaan deed mijn oudste en de jongste doet het nu ook:) En dan heel verbaasd kijken van "wat was dat nou?".
    Mijn jongste slaapt op zijn buik dus geen problemen met maaiende armpjes. Hij doet het vooral als hij wakker is en enthousiast, boos of blij is.

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn oudste deed het en mijn jongste nu ook... Ook hij slaapt op zijn buik, dus hij houdt zichzelf gelukkig niet wakker.

Wel geldt hier: hoe vermoeider, hoe harder hij zwaait en trappelt ;)

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje doet het vooral als hij echt moe is..."druk worden" zegmaar

15. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ja mijn zoontje deed dit enorm toen hij dezelfde leeftijd was. Bleek gewoon heel veel energie te hebben en het zag er zo schattig uit. Heb er spijt van dat ik er nooit een filmpje van heb gemaakt!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier hebben ze het allebei gedaan, jongste nog steeds ;) Als de oudste naast haar ligt, zwaait ze ook wel eens met haar handje tegen zijn speentje. En dat vindt zoonlief hilarisch want hij denkt dat ze het gaat afpakken om te spelen :D

@ steenbokje: Goeie tip, van dat filmpje. Bij de oudste heb ik er ook niet veel gemaakt, toch zeker niet toen hij zo klein was.

Deel Deze Pagina