Baby 10 weken drinkt ineens weinig overdag!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Typicalme, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hoi dames,

Mijn dochter van 10 weken krijgt borstvoeding gecombineerd met 'kunst'voeding. 4x Gekolfde borstvoeding (ivm onrust geef ik de melk gekolfd, enkel s'nachts voed ik nog live) en 2x kunstvoeding. Ze heeft altijd goed gedronken. Afgelopen week viel het zelfs op dat ze grotere hoeveelheden in één keer ging drinken (120cc tot 150cc met een uitschieter van 180cc). Ze heeft op die dag zelfs een voeding laten vallen, dus 5 ipv 6.
    Nu drinkt ze vanaf gisteren ineens heel weinig en heel erg onrustig. We moeten echt ons best doen er wat in te krijgen. Dit is wat ze gisteren heeft gehad:

3:15u borst Re + Li
    -7:15u fles kunst 90cc
    -10:30u borst 120cc (met heel veel moeite!)
    -13:30u borst 70cc
    -16:45u borst 100cc
    -19:30u borst niks...
    -21:30u wakker gemaakt ivm weinig drinken, fles kunst 100cc (ging er vlot in!)

Ze is dus heel onrustig bij het drinken, draait constant haar hoofdje weg, neemt wel wat slokken maar met veel moeite. Zowel bij de kunst als bij de afgekolfde borstvoeding. Ook aan de borst maakte geen verschil overdag. S'avonds (die van half 10) dronk ze wel heel rustig en vlot op. Ook de borstvoeding vannacht ging goed en vanmorgen ging het flesje 110cc ook goed. Vanaf de voeding van 10:30u is het pet.. Ze is dan ook niet echt tevreden, lijkt wel om drinken te vragen als ze wakker word maar drinkt dan vervolgens erg weinig.
    Hebben jullie een idee waar dit van kan komen? En moet ik hier iets mee? Ik heb al geprobeerd boven te voeden zodat er weinig extra prikkels zijn, maar dat maakte geen verschil.. Andere fles ook niet, speen 2 ipv speen 1 ook niet. Ook zie ik niet iets wat kan duiden op spruw ofzo..

Bedankt alvast!!

Deel Deze Pagina