zwanger en syndroom van tietze

Discussie in 'Gezondheid' gestart door naadje53, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    ik vroeg mij af of er meer meiden zijn die last hebben van het tietze syndroom tijdens de zwangerschap.

ik weet nu sinds 2 jaar dat ik hier last van heb, vooral als het heel erg koud is
    maar nu dus ook al heel erg tijdens deze zwangerschap

ik ben benieuwd

2. loez1984

loez1984 Lid

4 okt 2011
    86
    0
    0
    Ik heb een jaar of 6 terug gehoord dat ik het heb. Maar ik heb nog nergens last van...

3. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    ik hoop voor je dat het dan weg blijft, ik heb het namelijk heviger nu dan ik daarvoor had
    en een paracetemol werkt dan mij niet

4. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    vraagje blijf je het syndroom houden of gaat het weer weg
    want mijn huisarts zei dat ik het ook had maar een paar dagen later was het weg ik had pijn tussen mijn ribben
    heeft mij ha gelijk of niet ??

(hij heeft het vaker fout )

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bij mij is 6 jaar geleden het syndroom van tietze geconstateerd.. het is bij mij in de loop van de jaren alleen eigenlijk weer over gegaan, of in ieder geval de symptomen... ik weet ook niet of je het officieel voor het leven hebt.... ik heb nog niks extra's gemerkt, wel af en toe wat pijn onder mijn borsten maar niet heel erg...

6. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    naja ik heb meestal pijn in mijn rug die houd een paar dagen aan en dan lijkt het net alsof het knapt en dan doet mijn hele ribbenkast pijn en nog het ergste bij het ademhalen maar dat is een dag of 2 en dan weg

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Mijn huisarts heeft het bij mij onlangs ook gezegd dat ik het heb
    Ik heb echte aanvallen en kom ook snachts wakker van de pijn eerst dacht ik dat ik een hartaanval kreeg en ik heb het al 15 jaar alleen het is jaren niet zo erg geweest en toen de tijd wist men niet wat het was!
    Tijdens mijn zwangerschappen heb ik regelmatig pijn gehad maar het is nog nooit zo erg geweest als nu. Ben ook ermee naar een manueel therapeut geweest en ze kunnen voelen ergens een de overgang van je borstbeen als daar een bolletje of bol zit dan heb je tietze en ook hij net als de dokter zegt dat je het voor het leven heb alleen het kan jaren weggaan en sommige hebben er heel veel last van soms elke dag ! Je moet het gewoon zien als een chronische ontsteking en het is ook een vorm van reuma bij mij hoeven ze in ieder geval de komende tijd niet meer te voelen want ging door de grond van de pijn.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik heb het ook (weet het nu een jaar of 8)

En moet zeggen dat het tijdens de zwangerschap eigenlijk wel minder was dan nu (en dan voor de zwangerschap)

Deel Deze Pagina