Nog meer kindjes met RS virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KellD, 19 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat heftig ook! Ja het kan zomaar binnen één dag weer anders zijn. Wij waren ook binnen 24u weer terug na omslagen te zijn.

    Ik hoor toch veel dat ze er toch wel een kwetsbare weerstand aan over houden. Mijn oudste zoontje ook bronchitis , dat kwam ook uit een virus.

    Bedankt voor je reactie! Gelukkig nu alles goed.
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Een update vanaf mijn kant:

    Meneer had vanaf gister avond 20:00 tot nu geen plasluiers meer. Terwijl hij wel goed z'n flesjes drinkt. Waarschijnlijk is dit te linken aan het slijmerige poep waardoor ze minder plassen.

    Hij is gister nacht wel aan de flow gezet , omdat hij het met enkel zuurstof niet meer goed kon handelen. Nu word hij ondersteund door bevochtigde luchtdeeltjes die de longblaasjes doen verwijden. En toen het apparaat 10 sec zijn werk deed ademde hij weer zoals gewoon. Dan vraag ik me toch af waarom ze hem er niet eerder aan hebben gezet. Want zuurstof zelf schijnt alleen voor de Saturatie te zijn in het bloed, en dus niet voor z'n versnelde ademhaling.

    Net heeft meneer even 240 cc gedronken. Ik stond paf. Volgens mij is hij de schade aan het inhalen. Z'n lichaampje is wel op, al dat getrek aan z'n lichaam word hij zat. Er hoeft maar iets te gebeuren of word overstuur wakker. Zou hij nu al een kleine trauma eraan kunnen over houden? Merk het heel erg aan z'n gespannen lichaams houding.

    Hij heeft geen koorts meer enkel wat verhoging. Maar het duurt nu wel lang voor het ziektebeeld van RS , dit zou de 7e dag al zijn. De piek had al geweest moeten zijn. Hij krijgt wat ibrofen om wat comfortabel te voelen. Vandaag even aankijken hoe hij het doet op de flow etc. Mocht er geen verschil zijn, gaan ze toch even bloedprikken om verder te kijken.


    Wellicht dat ik bepaalde dingen dubbel vertel. Mijn excuses ervoor , ik typ dit door alle bedrijven door.

    Bedankt in ieder geval voor al jullie reacties en ervaringen!
     
  3. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Hoe gaat het nu?

    Dochter heeft vrij recent ook 8 dagen in het ziekenhuis gelegen met RS. Hier dachten ze dat ze ook een bacteriële longontsteking er bij heeft gehad en ze heeft dus antibiotica gekregen. Daarna knapte ze gelukkig snel op.
     
  4. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Bedankt voor je reactie en het vragen! Hier gaat het een stuk beter. We hebben precies een week in het ziekenhuis gezeten. En de dag na vertrek was hij al de oude. Zo ontzettend fijn! ❤️ En wat fijn dat je dochtertje ook weer opgeknapt is. Gelukkig maar!
     
    liefmeimeisje, Mammavantwee en rijo vinden dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen wat jullie merkten aan jullie kindjes? Begon het als een normale verkoudheid?
    Wij zijn nu een dag eerder thuis gekomen van vakantie omdat onze dochter echt flink verkouden is en het eerder erger wordt dan beter ondanks paracetamol, veel snot en sinds vandaag een naar hoestje..wil morgen denk ik voor de zekerheid maar de dokter bellen om naar haar longen te luisteren ofzo, voel me er niet echt prettig bij.. arm ding
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.452
    4.881
    113
    Vrouw
    Onze jongste van 6 maanden is er net vanaf. Zij was eerst best een tijdje verkouden. Ging op een gegeven moment over naar een vervelend hoestje en je hoorde ze met ademen continue een beetje piepen/gorgelen. Na een paar dagen kreeg ze daar ook hoge koorts bij.

    Je kan het altijd laten checken, wij zijn eerst bij de dokter geweest( vrijdag middag) en zondagochtend bij de hap omdat ze steeds zieker werd en erger ging hoesten. Bij onze eigen dokter al een puf voor haar gehad, zolang ze verder helder zijn en niet te benauwd kunnen ze niet zoveel doen. Laten controleren kan altijd, dat zei ze bij de hap ook. Liever teveel dan te weinig, zeker bij rs.

    Beterschap voor jullie kleine meisje!! Het is vervelend om te zien..
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina