We moeten nog 1x naar de kinderarts voor de laatste check, en dan zijn we daar in principe klaar. Ik ben met hem tot in de treure bij allerlei artsen geweest, en het blijkt een gezond kind te zijn. Overdag is ie echt supervrolijk, en zingt ongeveer de hele dag. Tja, als je dan met een zingend, blakend kind bij een arts binnenloopt wordt je ook niet echt serieus genomen . De huisarts heeft laatst het probleem op mijn brodje gelegd. Ik zou te moe zijn met drie kleine kinderen (ja dat klopt wel, maar ik ben niet degene die 's nachts huilt, maar hij), en ik moet hem af en toe uitbesteden. Hij had wel veel last van zijn darmen, maar dat lijkt nu wel over met soyamelk (dit heb ik overigens ook op eigen initiatief gedaan). Maar ik ga wel een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts. En dan toch maar een peuterbed proberen?
Djayson (mijn zoontje) werd ook nooit serieus genomen.. Nou ja wij dan Ik zou echt een chiropractor proberen, die zien vaak veel meer, is mijn persoonlijke ervaring.. Peuterbedje heeft hier ook goed gedaan!
Gezien die oorontstekingen zou ik eerst ff de check bij de KNO laten doen. Overigens herkenbaar hoor, dat je met een vrolijk kind niet serieus genomen wordt. Iedereen vond Thirza altijd een heel normaal kind qua stemming. Daar komen ze nu op terug: ze is nu wel heeeeeeel erg vrolijk. Ja, duh, dat zei ik toch, dat ze echt wel last had van dingen???? AArrgghhh.... Dus ik ben er wel achter gekomen dat zieke kids zich niet perse heel ziek hoeven te gedragen om echt wat aan de hand te hebben. Als de check bij de KNO niets oplevert, zou ik daarna dan naar een chiropractor of osteopaat gaan, (mocht je er wel voor naar Den Bosch willen rijden, dan kan ik je er een hele goede aanraden, is naast osteopaat ook fysio en verpleegkundige geweest).
Hier ook een kindje die nog niet doorslaapt. Ze wordt ook altijd huilend wakker, wil dan even drinken en slaapt dan weer verder. De oudste begon met doorslapen toen hij 2 jaar was. Kijk, het kan natuurlijk zijn dat er medisch iets aan de hand is en dat moet je uiteraard uitsluiten, maar het is ook heel normaal dat een kindje met 2 jaar nog niet doorslaapt hoor.
Wat is jouw definitie van normaal? Ik vraag me af in hoeverre het normaal is dat een gezond kind 's nachts nog zo'n behoefte heeft aan troost. Voelt een kind zich dan wel veilig genoeg? @ Rozemarijke: herkenbaar, dat ook een ziek kind vrolijk kan zijn en dat je daarmee weinig begrip kunt krijgen vanuit de omgeving.
Het is maar wat 'normaal' is. Ik heb geloof ik, in mijn openingspost gezet dat ik het totaal geen probleem vind dat mijn zoontje wakker wordt voor wat drinken. Zelf drink ik 's nachts ook vaak water, en ben totaal geen persoon die vindt dat kinderen zo snel mogelijk maar het klokje rond moeten slapen. Maar ik vind het niet 'alledaags' dat mijn zoontje de halve nacht rondgedragen moet worden. Als ik het in mijn hoofd haal om te gaan liggen (gewoon met hem in mijn armen), is het gillen geblazen. Zolang we rondlopen, en hij constant draait en maalt in onze armen, is ie enigzins stil. Daarom vind ik dat er iets anders aan de hand is, en wij twijfelen zelf tussen medische oorzaken, of geen zin meer in een ledikantje, of toch nachtmerries enz...
Ik houd ook jullie verhaal in mijn achterhoofd. ook al heeft Aldin geen ernstige KMA, heeft hij wel last van koemelk. Daarnaast had hij hardnekkige reflux tot 14 maanden, en bij ELKE doorkomende tand een oorontsteking. Voordat we overgingen op soyamelk, kwam de leidster van ons KDV naar ons toe met het advies om ee keer met hem naar de oestopaat te gaan. Vanwege de klachten die hij op het kdv ook had. Ik denk dat ik inderdaad eerst naar de KNO-arts moet. Misschien dat ik met alle drie kan gaan, Melisa heeft een hronisch verstopte neus, en Diyana kwijlt nog steeds in sloten terwijl haar gebit bijna compleet is.
@adi: nee, dat klopt hoor, dat lijkt mij ook geen normale situatie. Wilde alleen aangeven dat het niet standaard is dat alle kindjes met 2 jaar doorslapen tenzij er iets medisch aan de hand is. @yuki: ik heb nu geen wetenschappelijk onderzoek bij de hand en heb ook geen tijd om ze te zoeken, maar ze zijn er uiteraard. In dit artikel kun je wat lezen over hoe ik ook denk over doorslapen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen
Wat ''fijn'' om te lezen dat meerdere mensen dit hebben. Onze dochter is 20 maanden en slaapt ook niet door. Ze komt niet voor voeding maar wordt gewoon huilend wakker. Soms 3 keer, soms 17 keer..... In het begin verklaarbaar (prematuur, koemelkallergie, darmproblemen, kiss-syndroom etc) Nu is alles uitgesloten maar nog steeds bal! We hebben 2 weken terug zelfs een medium in ons huis laten komen... Ze zou last hebben van aardstralen (had er nog nooit van gehoord). Die heeft ze weg gehaald. Vraag me niet hoe, maar sta overal voor open. En lijkt nu wat beter te gaan. Wordt nu nog maar 1-2 keer wakker ''s nachts. Nu zwanger van de 2e, hopelijk slaapt ze door voordat ze baby er is hihi!
Ja, ik deelde de mening eigenlijk al wel. Ik denk dat ik met mijn hoofd meer bij de situatie van adi zat.
En als je er nu nog bij schrijft in je post boven deze, dat het krijsen is als je gaat liggen, durf ik er m'n hele vermogen wel haast op te zetten dat het de oortjes zijn!!!! Als het namelijk om jouw nabijheid gaat, moet het eigenlijk niet uit maken in welke houding dat is.... Hier heb ik ook verschillende nachten zittend tegen wat kussen met Thirza schuin tegen me aan op mijn buik, geslapen, omdat liggen niet ging. Oortjes dus! En die beide dames zou ik iodd ook even laten checken, dan weet je het maar.... dat kwijlen en dat chronisch verkouden zijn kunnen namelijk idd ook teken zijn dat er iets niet helemaal goed werkt, (Thirza had het hier allemaal).
Hoe slapen die van jullie als ze gaan logeren? Mijn dochter is nog niet zo vaak gaan logeren, maar heeft nu 2 keer bij mijn moeder geslapen en daar slaapt ze de hele (!!) nacht door!! Bij mijn vader & stiefmoeder ''gelukkig'' niet, anders voel je bijna niet geloofwaardig meer....
Thirza sliep bij de gastouder, als ze daar eens een nachtje logeerde zodat wij bij konden tanken, altijd veel beter. Maar moest dan, als we haar ophaalden, ook heel erg mama-honger inhalen, (was pas over toen ze fysiek opknapte). Dus dat beter slapen was zeer zeker ook gerelateerd aan wel weten dat mama er toch niet was en aangezien alleen mama goed genoeg was om te troosten als er iets was... Moet wel zeggen dat ze natuurlijk nooit bij de gastouder heeft gelogeerd als ze echt ziek was, denk niet dat ze daar dan ook beter zou hebben geslapen als thuis, op dat soort momenten.
Bij mijn ouders meldt ie zich ook s nachts, maar gaat na een aai wel weer slapen. Ik denk dat het net zoals bij Rozemarijke is, dat ie dan weet dat mama of papa er toch niet zijn. Volgens mijn schoonouders slaapt ie daar ALTIJD door, alleen geloof ik dat niet zo Bij Aldin was het wel altijd dagenlang drama als ie terugkwam van logeren, vandaar dat hij vrijwel nooit uit logeren gaat. Mijn dochters hebben daartegen helemaal geen moeite met slapen bij opa en oma.
Hier heeft de jongste nog nooit gelogeerd, dus zou het niet weten. Dat wil ik haar én mijn ouders niet aandoen, moeten ze straks midden in de nacht ook nog met flesjes gaan klooien.