Nog meer kindjes van bijna 2 die niet doorslapen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    bovenste nekwervel ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het klinkt allemaal erg herkenbaar, Adi.

Ik heb volgens mij al eens eerder geopperd een uitgebreide allergietest te laten doen?

Mijn kind was ook altijd vrolijk overdag.

Maar die had wel harde buiken en problemen met zijn ontlasting.

Hier trouwens goede oren, niet plat op de rug willen liggen is een kiss-erfenis.

3. adi

adi Niet meer actief

Nou, we gaan iig stappen ondernemen.

Inmiddels ben ik steeds meer overtuigd dat het wel met oren te maken heeft. Hij is vanochtend wakker geworden met een kapot gekrabde oor. Hij heeft zo hevig liggen krabben dan zijn oorschelp is gaan bloeden.

En we gaan ook vragen naar een allergietest. Dat is toch een bloedtest?
    We weten dat hij allergisch is voor aardbei, en dat ie reageert op ei en klachten krijgt van koemelk (overige zuivel gaat wel).Misschien zijn er nog meer dingen.

Ik verwacht niet dat er qua wervels enz iets is. Motorisch heeft ie gelukkig nergens last van. En hij is al 1,5jaar onder intensieve begeleiding van de kinderfysio (vanwege vroeggeboorte). Die zou het wel merken denk ik.Maar ik hou het ook in mijn achterhoofd.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

4. adi

adi Niet meer actief

En het is weer een dramanacht. Arm kind :(, we hebben hem net een zetpil gegeven.
    En mij pogingen om te GAAN slapen zijn nog steeds niet gelukt :(

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kapot gekrabde oren. mmmm, dat lijkt wel op orenproblematiek dan!

Ik zou vandaag nog naar de ha gaan.

Ik weet hoe slopend het is, die nachten opzitten!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@adi vervelende van allergieën is dat ze weleens veranderen dus zou best kunnen dat hij ergens last van heeft dan.
    Ben benieuwd :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier afgelopen weekend ook weer elke nacht eruit geweest.
    Ze zit dan rechtop in bed te huilen, ogen stijf dicht.
    Zaterdag had ze eng gedroomd. Vannacht wilde ze een kroel en lag dr deken niet goed.. Dat was niet zo gek gezien ze er bovenop zat :)

Vanochtend doodop natuurlijk. Maar het eerste wat ze zei (na 30x vragen waarom dr ogen niet openbleven dus) was "mama, ik hoef vanmiddag niet te slapen toch?!"
    :D

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, hopelijk geeft dat duidelijkheid, Adi!
    Allergietest is idd een bloedtest, alhoewel het misschien ook zinnig is om met de KA te overleggen of -als daar niets uitkomt- een lactosetest nog zinnig is? Dat doen ze door een ademtest, kan niet met een bloedtest.
    En mocht daar allemaal niks uitkomen, dan zou je evt nog naar een bioresonantietherapeut kunnen gaan...

9. adi

adi Niet meer actief

Even een update:

Vanochtend zijn we bij de huisarts geweest, en we kunnen al a.s. donderdag terecht bij de kno-arts. De huisarts vond ook dat er echt iets met zijn oren is, en heeft zelf gebeld voor een snelle afspraak.

De nachten worden steeds erger, hij wordt nu ook klaarwakker midden in de nacht, en gaat pas na een uur slapen. Ik hoop echt dat er iets gaat helpen, want wij zijn ook helemaal gesloopt inmiddels. Elke nacht zijn tot een uur of 5 met hem in de weer, en om 6uur staan onze dochters alweer op, fris/fruitig/uitgeslapen.

10. raspberry

Wat super dat je zo snel al terecht kunt zeg! Nu hopen dat de KNo iets ziet waar wat aan gedaan kan worden!
    Slopend he, die nachten? :(
    Maar ik kan je vertellen; een week goed slapen en je voelt je alweer een heel ander mens ;)

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Sterkte Adi!

Ik hoop voor Aldin en jullie dat de eventuele lichamelijke problemen snel kunnen worden verholpen en dat hij dan weer beter gaat slapen!

12. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Hi mensen,

heb hier eerder gereageerd maar wilde even vertellen dat mijn kleine/grote meisje doorslaap na 20 maanden!! Joehoe!

Medium wat geweest is, heeft duidelijk geholpen. Zij heeft ons huis gecleand, en mijn dochter zou last hebben gehad van aardstralen (?). Was er een beetje sceptisch over, maar wilde het zeker een kans geven. En binnen 2 weken sliep ze door, wat een verademing voor haar, maar zeker ook voor ons!

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een meisje wat sinds kort pas wat beter aan het doorslapen is.
    Wij zijn hiermee naar een voetreflex therapeute gegaan en sinds dien gaat het heel wat beter. Ze is zelfs in de tussentijd over gegaan naar een groot bed. Er zitten nu nog wel wat mindere nachten bij maar lang niet zo meer zoals het was. Ze wordt ook veel uitgeruster wakker en houdt het nu ook weer uit tot haar middagdutje. Vanmorgen voor de laatste keer geweest.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    Geen idee of je t volgende ook al gehoord hebt, k heb niet alles doorgelezen. Maar hier ook peuter van 2,5 jr nu die al tijden slecht slaapt. We zijn voor mn jongste bij de osteopaat geweest ivm darmkrampjes enzo. Ik heb deze om advies gevraagd en ben dus tweemaal met mn oudste ook bij de osteopaat geweest! Deze vond een blokkade in de wervels en een hyperactief zenuwstelsel, beide heeft ie behandeld en sindsdien is mn dochter echt beter gaan slapen! Veel minder onrustig, als ze nu ff wakker wordt geef ik speen en gaat ze ook gelijk weer verder slapen. Heerlijk dat ze nu eindelijk na 2,5 jr goed lijkt te gaan slapen ook al moet ik er 's nachts nog steeds wel een keertje heen, maar dit is al zo'n verbetering!

15. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor jullie berichten! Phoe, er zijn dus genoeg peutertjes die hier last van hebben? IGelukkig hebben jullie een oplossing gevonden.

Wij zijn gisteren bij de KNO-arts geweest met ons zoontje. En onze vermoedens zijn bevestigd. Aldin heeft een soort hronische ontsteking in zijn gehoorgangen. Hij heeft beide gehoorgangen kapotgekrabt, en heeft nu allemaal wondjes die ook jeuken.
    We hebben nu een anti-bacteriële zalf gekregen die we 2 weken in zijn oren moeten smeren.

Over 3 weken moeten we terugkomen bij de KNO-arts, en dan gaat ze kijken of de wondjes zijn geheeld, en hoe het zit met de trommelvlies. Waarschijnlijk krijgt ie ook buisjes, maar eerst moet dit goed zitten.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje slaapt nu eindelijk sinds 2wk door. hiermee bedoel ik ook echt van 8 tot 6 uur heerlijk. daarvoor elke nacht minimaal 4x er uit. was echt toe aan doorslapen.

het doorslapen viel gelijk met speen weghalen. denk dus dat hij gewoon niet doorsliep omdat hij een speen had en daarom elke keer alles bij elkaar huilde als hij wakker werd, goed wakker werd door het zoeken en daardoor weer moeilijk in slaap viel. nu hij geen speen meer heeft wordt hij niet meer helemaal wakker. tja wel 6 uur opstaan maar das niet zo erg

17. raspberry

@Adi: dat kon ook bijna niet anders! Fijn dat er een oorzaak gevonden is!

18. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Hey een vraagje.. heeft jouw kleine zijn tandjes al??
    dominique heeft ook veel nachten stipt om 2 uur dat ze wakker werdt. wij gaven altijd wat dringen en een schone kont en hoppa weer op bed..
    Meestal 2 dagen later zagen wij een glazig puntje en ja een tand of een kies door.

Nu heeft ze weer van die nachten en bleek dat ze der laatste kiezen kreeg.. er zijn 3 in 1 keer door gekomen..
    Domi heeft dit slaap gedrag vanaf de eerste tandje, en dat was al met 4 maand.

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier slaapt Evy eindelijk door na twee jaar. Ze sliep al snel door met een week of 6, maar met een paar maanden niet meer.
    Uiteindelijk is ze afgelopen februari gaan doorslapen na het verwijderen van haar amandelen. Kno arts zei dat de amandelen in haar keel zo groot waren, dat ze omdat ze altijd verkouden was gewoon moeite gehad moet hebben met ademhalen en slikken. :(
    We hebben trouwens verder nooit iets gegeven behalve water en we hebben haar nooit laten huilen. Daar ben ik nu dus blij om, omdat het een medische oorzaak heeft gehad. Ze slaapt dus nu echt als een engeltje van 19:30 tot 8:00 :).
    Helaas zijn de middagslaapjes wel verleden tijd.

Hopelijk zijn met de handeling en eventueel buisjes bij jullie ook de problemen verholpen.

20. raspberry

Hier is het middagslaapje er gewoon ingebleven hoor, na het door-gaan-slapen... :) Thirza slaapt momenteel meestal een dikke 2 uur, maar ook nog regelmatig 3 uur.
    Moet wel zeggen dat doorslapen hier betekent dat ze nachten van een uur of 9-10 maakt, (21-6/7), dus dat verklaart de lange middagslaap ook wel :)

Deel Deze Pagina