Waterwratjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rjdn12, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje zit onder de waterwratjes. Sommige zijn best groot.Ik ben er al voor naar de huisarts geweest maar die zegt dat er niks tegen te doen is... Ik dacht misschien hebben jullie wat tips om de wratjes in ieder geval te beperken.

Alvast bedankt:)

2. augustus

augustus Niet meer actief

aanstippen met betadine scrub en verder wachten totdar ze weg gaan. Rosalie had ze ook, duurde bijna een jaar voordat ze weg waren. Maar ineens vielen ze er allemaal af.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Niet wrijven met afdrogen maar deppen, zodat ze zich niet verspreiden. Ik heb werkelijk alles geprobeerd van een watervrattenstick tot betadine maar niks hielp. En op een dag gaan ze ontsteken en verdwijnen ze in 2 weken tijd allemaal.
    Mijn zoon heeft ze 10 maanden gehad, oudste dochter anderhalf jaar en jongste is er nu na anderhalf jaar bijna van af.
    Heel vervelend om te zien, maar het is een virus wat ze zelf de baas moeten worden.
    En als ze ze gehad hebben krijgen ze het nooit meer!
    ;)

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft het sinds maart, ook naar de huis arts geweest, moet er een pleister op doen zei ze, toen had ze er nog maar 2 nu heeft ze er meer dus ik plak alleen een pleister als ze erg groot zijn .

5. Anice

Anice Niet meer actief

Mijn oudste zoon heeft ze ook gehad toen hij een jaar of 3 was. Zijn buik en rug zaten helemaal onder. In het begin zei de huisarts ook dat het vanzelf over moest gaan maar omdat het alleen maar erger werd en we ook nog op vakantie gingen hebben we het bij een dermatoloog weglaten halen. Je kunt er dus wel wat aan laten doen maar waarschijnlijk omdat het niet echt een leuke behandeling is voor kleine kinderen zullen veel artsen er niet over beginnnen.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hallo,

Ons dochtertje van 4 heeft ze nu ook al bijna een jaar, sommige ook heel groot en dan heel lang rood en ontstoken, is dat normaal? Zit echt zo'n puntje op, best vies om te zien. Durf er niet aan te komen.

Herkent iemand dat?

Charlie

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

ja hoor dat is normaal, mijn oudste dochter had ook van die grote!
    Er groeit iets wits uit en dan gaan ze weg, gelukkig heeft de jongste wel kleintjes. Ik vond het ook niet echt smakelijk gelukkig had ze ze hier niet in het gezicht. Je kan dan ook een pleister met betadine erop doen dan verdwijnen ze wat sneller want als ze onsteken gaan ze open. Bij dichte watervratten helpt betadine niet.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter heeft hier ook heel erg last van gehad, haar hele gezicht zat onder met ik denk wel 30 wratjes! Natuurlijk zie je liever dat je kindje erg geen last van heeft, maar helaas kun je er weinig aan doen. Alle tips die ik oa hier op zp heb gevonden hielpen helemaal niks. Ga er vooral niet aanzitten of ze eraf krabben, dan krijg je namelijk littekens.... Gwoon afwachten, zoals gezegd op een bepaald moment gaan ze ontsteken en vallen ze eraf. Mijn meisje heeft er nu nog 1 op haar hand en dan zijn ze allemaal wel, maar heb geduld.... Tussen het eerste ontstoken wratje en nu heeft bijna een jaar gezeten.......
    Vooral veel geduld hebben!!!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft sinds een paar weken een wratje en (kort daarna) een paar piepkleine op haar binnenkant onderarm/elleboog.

Ik heb wat foto's bekeken van waterwratjes, maar hoe kun je nu het verschil met gewone wratjes zien? De wat grotere voelt ruw aan, wat knobbelig, niet glad dus.

En is er evt iets te doen bij normale wratjes (op deze leeftijd al, bedoel ik). Vind t anders wat overdreven om hiervoor naar de HA te gaan..

Deel Deze Pagina