peuter 's morgens een overgelopen luier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muisje14, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Onze peuter van 2 jaar heeft 's morgens 9 van de 10 x een overgelopen luier. Zijn ondergoed, pyjama, is dan helemaal nat. Vanmorgen ook weer, zelfs het hemd was tot zijn borst echt nat. EN dat was om 7.00 uur vanmorgen.

We doen al het mogelijke denk ik om het te voorkomen
    - 's avonds niet te veel drinken geven (bij t avondeten en daarna niet meer)
    - als wij naar bed gaan verschonen we hem
    - hij heeft 's nachts luiers om van pampers. Maat 6. Dus groter kan al niet.

Heeft iemand nog tips? Of herkend iemand dit? Weet niet of het normaal is dat hij 's morgens zoooo nat is.

Groetjes

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Als onze dochter ´s morgens nat aanvoelt, is het eerder omdat ik de luier niet strak genoeg heb aangedaan...
    Ik kon het mij niet voorstellen eerst dat het daaraan had kunnen liggen, maar toen ik de luier iets strakker aandeed, had ik dat probleem niet meer...

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ook last van. Wij hebben maat 5 maar groter is te groot...

Lastig hè? Moet zeggen dat het nu n tijdje beter gaat. Hij plast dan in de ochtend echt veel...soort van zindelijkheid het begin misschien?ik heb dus ook geen tips!

4. muisje14

Ik kan de luier niet strakker doen ivm zijn buik. Hij is best flink hoor. Hij is afgelopen zondag 2 jaar geworden en hij is 15 kilo. Het zit vooral op zijn buikje

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik had dat ook met Pampers. Die celstof loopt aan de voor en achterkant niet zo ver door. Met de luiers van het Kruidvat geen last meer van gehad. Vind ze zelfs nog beter dan Pampers. Ze zijn lekker dun maar absorberen veel beter. Nu geen luiers meer nodig gelukkig, maar ik snap dat het frustrerend is iedere ochtend.

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook gehad met de pampers. Met de luiers van de Aldi en de Lidl hebben we er geen last van, die celfstof loopt ook verder door. Overigens had/heb ik ook het idee dat het aan de zindelijkheid lag/ligt. Tot voor kort had ze 's ochtends ontzettend volle plasluiers maar sinds een tijdje opeens niet meer. Nu is de luier na de eerste verschoning opeens ontzettend vol.

7. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb de oplossing niet, maar pampers garandeerd 12 uur droog te zijn. Als je hun mailt met je klacht heb je kans dat je gratis andere luiers mag uitproberen of geld terug krijgt.

Een vriendin van mij had dit ook, en pampers gemaild en die heeft net zolang luiers uit mogen proberen totdat ze een droge had. Hoe t precies gaat weet ik niet maar t is te proberen.

8. muisje14

Ik heb ze een mail gestuurd. ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg. Ik kan het natuurlijk altijd proberen.

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik trek de luier aan de voorkant iets hoger door, heb gewoon pampers, zodat ie over zn navel zit. Evt kan je bij de Hema een trainingsbroekje kopen, dat is een soort onderbroekje van badstof en een soort plastic, deze:
    HEMA

Succes

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn dochter lekt ook sneller door met pampers dsn met kruidvat.
    De broekjes van de c1000 blijft ze ook gegarandeerd droog.

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Dus hetzelfde figuur als mijn dochter :D

Mijn dochter weegt maar 12 kg maar is dan ook maar een kleintje.

Hier ook een bol buikje en dat zorgde ervoor dat ik de luier niet strak genoeg trok.

Maar hij draagt reeds maat 6 met maar 15 kg?
    Kan het niet zijn dat de maat toch te groot is?

12. muisje14

Nee want met maat5+ had hij t ook en die past hij ook niet meer.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

De luier kan ook te groot zijn. Ik had het ook weleens toen ik luiers had gekocht die wat te ruim waren. Overigens heb ik het ook sneller met Pampers dan met Kruidvat luiers.

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Dacht ik ook dat de luier eventueel te groot was, maar ze schreef net dat hij in 5 niet meer past.
    Ik neem voor onze dochter 4+ en moet het dan net onder haar bolle buik goed strak trekken en toen had ik het ook niet meer voor...

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Misschien zijn die luierbroekjes voor ´s nacht een optie?
    Misschien dat dit dan beter aansluit?

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    En slaapt ie op zijn buik? Heb ik ook weleens gehoord dat ze de luier andersom aan doen, dus de sluiting op zijn rug.
    Miss ook t proberen waard?

17. angelique85

19 mrt 2009
    47
    0
    0
    Purmerend
    Wij hadden dit ook steeds. Vooral met Pampers, maar ook met andere merken. Totdat ik luierbroekjes ging proberen en sindsdien wordt m'n dochter 's ochtends droog wakker.
    Het merk wat ik gebruik is trouwens DryNites, de anderen zaten niet zo goed... Succes!

18. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ik gebruik voor 's nachts al maanden geen pampers meer maar jumbo luiers. Hier een buikslaper en dat helpt ook niet. Ik had het idee dat de pampers aan de voorzijde de absorberende laag te kort houdrn waardoor het gaat lekken. Succes ik ben benieuwd of je een reactie krijgt van de pampers.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Pampers hadden wij ook meer last mee, maar ook andere hielden het niet droog. Wij hebben bij de Coop inlegluiers gehaald, zijn een soort kraamverbanden en die zorgden voor droge nachten. Hij had dan een maat 6 luier met 2 inlegluiers en dan konden we doorslapen tot een uur of 7 a 8 ipv 5 a 6. Was ik erg blij mee.

20. knap

knap Niet meer actief

Normaal gebruik ik de luiers van de lidl voor de nacht. Overdag is ze zindelijk.

Maar vorige maand kocht ik eens een pak pamper,s omdat het zo uit kwam. Actief vit nou die lekken dus wel giga door. Zo raar.

Merk dat ze wat langer zijn aan de boven kant dan die van de lidl. Nu weer een pak van de lidl en nergens geen last meer van.

Deel Deze Pagina