Veegje bloed bij afvegen na poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjes, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Goedemorgen,

heerlijk onderwerp zo op de vroege ochtend :D

Zoontje van bijna 2 is sinds een maand 'poepzindelijk'. Nu sinds een week ongeveer zie ik steeds bij het afvegen een veegje bloed op het papier zitten. Bij de poep zelf zit geen bloed. Zit zelf nu te denken aan een inwendige aambei? Kan dat al op die leeftijd? :$:D
    Het poepen gaat hem makkelijk af, d.w.z. niet hard hoeven persen etc. Dus daarom lijkt het me zo raar.

Vind het ook zo sneu om nu direct naar de ha te vliegen om dat te laten onderzoeken. Tenzij het natuurlijk echt veel wordt!

Wat zouden jullie doen? Denken jullie ook aan een inwendige aambei?

2. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd kunnen ze al aambeien hebben. Heeft hij na het poepen ergens last van? Want als hij nergens last van heeft zou ik toch even contact met de ha opnemen, dan kan het ook wat anders zijn.

3. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien zit er wel gewoon een scheurtje bij de anus zelf dat gaat bloeden bij afvegen. Het scheurtje kan ontstaan zijn tgv een scherp stukje in de ontlasting of "uitrekken" van de anus tgv harde ontlasting.

4. natjes

natjes Niet meer actief

Hij zij vanochtend wel na het poepen "pijn" en legde daarbij steeds hand op z'n kont. Dat scheurtje zou ook wel eens kunnen. Maar wat doe je hieraan?

5. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval proberen om de stoelgang zo zacht mogelijk te houden dmv het eten van vezelrijke voeding. Daarnaast voldoende drinken.
    Google maar eens onder de naam fissura ani.
    Succes!

Deel Deze Pagina