Onzeker

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ansje1983, Apr 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ansje1983

Ansje1983 Lid

Apr 6, 2013
    6
    0
    0
    Hoi hoi

Ik ben hier nieuw.
    Kwam hier terecht omdat ik op internet aan het zoeken was.

ben op het moment erg onzeker over wat er allemaal met mijn lijf gebeurd.
    Vanaf juni 2012 ben ik gestopt met de pil.
    Elke maand dat je weer ongesteld word is weer even een tegenvaller.
    Nu was het deze maand opeens anders.
    Ik word het altijd precies op de dag af.
    Nu had ik week voor ik ongi werd wat bruine afscheiding dus ik dacht eigenlijk gelijk jammer jammer ga weer ongesteld worden over een paar dagen.
    Maar dat bleef uit anderhalve week ik werd al helemaal blij en was van plan om vandaag te testen .
    Nou was ik gister avond met me hond wandelen toen ik nattigheid voelde.
    Ben nu opeens wel ongesteld snap er nix van.
    Begrijp mijn eigen lichaam niet meer en word erg onzeker omdat het allemaal zo lang duurt om me heen zie ik alleen maar meiden heel snel zwanger worden en ik ben nu al bijna een jaar bezig en word al bijna 30 maak me zorgen.
    Zijn er meer die dit Miss herkennen?!!
    Groetjes mij

2. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit herken ik zeker, en snap hoe je je voelt. Je bent nu dus bijna een jaar bezig, het word tijd dat je naar de huisarts ga en die kan je eventueel doorverwijzen na de gynaecoloog. Dan zullen ze jou onderzoeken en ook jou man! Omdat je al bijna 30 bent is dit misschien wel verstandig dat je dit doet.. want misschien ben je anders dan nog een jaar bezig en is gewoon verspilde tijd!

Er zijn hier veel vrouwen op dit forum die echt al jaren bezig zijn, ik zelf 2 jaar en nog geen resultaat met allerlei medicijnen!!
    Maar misschien is er bij jou wel helemaal niks aan de hand en is alles in orde, dan is het denk ik toch ook wel fijn dat je weet dat alles goed is!!

wat je trouwens hier heb voorgelegd zou best een eisprong kunnen zijn!! hoop dat je geklust heb in die dagen want dan kan het raak zijn!!! Je eisprong is zo ong. 14 dagen voor je menstruatie dus zou kunnen toch!

groetjes

3. Ansje1983

Ansje1983 Lid

Apr 6, 2013
    6
    0
    0
    Bedankt voor je reactie
    Zat idd ook al aan dokter te denken maar vind dat ook allemaal best
    Eng heb geen idee wat er dan gaat gebeuren.
    En vooral bang te horen dat er wat mis is eigenlijk.

Ei sprong lijkt mij niet omdat ik nu echt ongesteld ben sins gister avond.
    Snap gewoon niet dat ik opeens anderhalve week overtijd ben en dan toch nog ongesteld was juist zo happy .
    Ben Het altijd voor de pil met de pil na de pil altijd op de dag af ongesteld geweest.

En bij jou hoe is dat gegaan toen je naar de dokter ging?

4. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke is best een lang verhaal hoor!!

Ik was gestopt met de pil en toen werd ik dus 5 maanden niet ongesteld... ik dacht na 3 maanden dat het door het ontpillen kwam.. maar 5 maanden werd wel erg lang en ik wil zo graag kinderen en zonder menstruatie is het moeilijk! dus toen naar de huisarts geweest en die heeft me eigenlijk meteen doorgestuurd naar de gyn.. ze zei dat het vaker voorkwam dus ik maakte me eigenlijk nergens zorgen over. Maar toen ik daar kwam bleek ik dus PCOS te hebben. Dan maak ik teveel eitjes aan, en heeft een goed ei geen ruimte om te groeien en kan dus ook niet springen.. en zonder eisprong, word je dus ook niet ongesteld!
    toen ben ik aan de medicijnen gegaan: clomid, om eisprong om te wekken.. maar 50mg 6 maanden: sloeg niet aan. toen ben ik er even tussen uit geweest omdat ik het echt even niet zag zitten.. daarna heb ik de stap weer gezet en heb ik meteen 100mg gekregen.. maar die sloeg ook niet aan! en nu ben ik weer bezig met primolut om me menstruatie op te wekken en dan moet ik strak 150mg clomid slikken voor me eisprong... ben nu dus al ondertussen weer bijna 2 jaar bezig!!!

ik ken trouwens iemand in mn omgeving die ook al 2 jaar bezig was maar gewoon bang was voor de waarheid! maar ze had toch de stap gezet en het bleek dat haar man slecht zaad had.. nu zit ze ook in behandeling.. achteraf is ze super blij dat ze de stap heeft gezet anders was het misschien helemaal niet gelukt.

ik snap dat je het allemaal eng vind.. maar als je niet gaat weet je het nooit!!!

En de gyn is ook niet eng hoor.. wel ff gek op het begin als je met je benen wijd op die stoel moet liggen (sorry voor mn taalgebruik). De eerste keer vond ik dat wel eng maar daarna wen je er wel aan.. en dan die inwendige echo...: gaan ze met een soort staafje met een camera erin om van binnen te kijken.. je voelt het wel maar doet niet echt pijn ofzo. Ja het is allemaal wat.. maar meid geloof me.. als jij strak naar de dokter ga en er is niks aan de hand.. ben je alleen maar blij dat je ben gegaan!! en ook andersom trouwens want het is gewoon zonde van de tijd als er wel wat is!!!

groetjes

5. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Ik herken dat wel hoor. Soms is m'n cyclus heel regelmatig en dan zit er in eens een rare maand tussen. Niets aan de hand, het kan erbij horen.
    Wij zijn ook al lange tijd bezig met zwagner worden en ook al bij de gyn geweest. Bij ons was alles goed, dus gaan ze niets doen.
    Ik denk dat je nog niet naar de gyn gestuurd wordt omdat je nog geen jaar bezig bent. Of begrijp ik het verkeerd? De gyn gaat eerder toch niets onderzoeken. Ik vind het wel raar dat de huisarts die onderzoeken doet.

6. Ansje1983

Ansje1983 Lid

Apr 6, 2013
    6
    0
    0
    Wat een verhaal joh jeetje.
    Hoop dat je nu met de medicijnen wel verder komt.

Ga idd de huisarts maar eens bellen dan moet hem zo wie bellen word volgende maand 30 en dan krijg ik me eerste uitstrijkje.
    En een maand later ben ik een jaar bezig dus Miss stuurd hij me wel gelijk door.
    Bedankt voor de info x

7. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben naar huisarts geweest omdat ik niet ongesteld werd, en die heeft me doorgestuurd naar de GYN!!!!
    huisarts heeft niks bij me onderzocht. En als je 30 ben en je ben al een jaar bezig sturen ze je echt al door hoor! (de ene wel wat makkelijker dan de andere) maar als je 30 ben dringt de tijd wel beetje want ben je al iets minder vruchtbaar!

8. logo

logo Niet meer actief

#8 logo, Apr 7, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 7, 2013
    Ik bedoelde ansje :)

Het klopt trouwens wel dat je doorgestuurd wordt als je een jaar bezig ben. Ik heb zelf de huisarts niet nodig, want ik mag gelijk naar het zkh.
    Maar ik heb gemerkt dat de gyn je nog niet oud vindt bij 30. Ik krijg dit zelf steeds te horen. Hij heeft wel een aantal onderzoeken gedaan maar heeft verder nog niets gedaan. Behandeling heeft geen zin omdat onze zwangerschapskans 40% is (zegt gyn).

9. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ligt denk ik echt aan het ziekenhuis.. ik ben 22 en ze doen wel echt hun best voor me!

10. Ansje1983

Ansje1983 Lid

Apr 6, 2013
    6
    0
    0
    Zal van de week wel bellen denk dat elke dokter idd anders is daarin.
    Vind nog steeds raar dat ik na handerhalve week overtijd opeens ongesteld word echt dat is mij echt nog nooit gebeurd kon zelfs op de klok kijken hoelaat ik ongesteld zou worden.
    Dit keer is het ook veel heftiger als andere en last van me buik.
    Dat is voor mij ook nieuw.

En het is niet alleen dat natuurlijk je zit gewoon met een rotgevoel dat het weer niet is gelukt deze maand.
    Mijn vriend begrijpt dat volgens mij niet echt.

11. Lysette1988

Apr 8, 2013
    38
    0
    0
    Hoi ansje,

Maar ik ben zelf 6 dagen te laat ongesteld geworden en het was helder rood met weinig tot geen stolsel, mijn lichaam zegt al 7 weken dat ik zwanger ben, maar heb geen positieve test. Vrijdag krijg ik uitslagen van de bloedtesten om ziektes uit te sluiten, ontstekingen enzo. Mijn huisarts gelooft namelijk niet dat ik zwanger ben:( komt daar niks uit dan eis ik een echo, maar terug komend op jou verhaal. Ik zou gewoon toch een test doen binnenkort. Had je ook krampen bij je menstruatie???

Liefs lysette

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ha bellen en weet je mss is ook alles wel gewoon goed
    wij gingen ook na de ha en de gyn met t idee t zal wel niet goed zijn maar wij zijn beide super vruchtbaar dus t zou moeten kunnen en daar houden we ons dan maar aan vast

heel veel succes
    onderzoeken zijn niet eng alleen af en toe vervelend

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    heb je trouwens getest vorige week of op moment dat je je nod had?

mischien was je idd wel zwanger en is het een vmk geworden

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dat was wat ik ook dacht.
    Dan is het heel jammer, maar kun je nog wel op je cyclus vertrouwen!

15. Mellaa

Mellaa Lid

Mar 1, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

hier nog een onzekere dame. Ik probeer ook al zwanger te worden ik ben 22. ik heb wat dingen gelezen over pcos. sommige dingen komen overheen. ik krijg opeens last van dons haren. ik ben erg bang om naar de doker te stappen omdat die vaak dingen uitsteld. ik ben zelf al sinds oktober gestopt en ben nu sinds feb niet meer ongesteld geworden ik maak mij erg zorgen wat zijn julle adviezen.

16. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch naar de huisarts gaan hoor!! ik was het 5 maanden ofzo niet ongesteld geworden.. ben meteen doorgestuurd en had dus PCOS! ik had er zelf op dat moment nog nooit van gehoord! Je bent al in oktober gestopt met de pil? dan is het denk ik geen ontpillen meer...
    Heb je wel een zwangerschapstest gedaan toen je niet ongesteld werd in feb.? dat is al 2 maanden geleden dus...

succes!

x

Share This Page