Nog meer late kruipers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier heeft dochter nooit gekropen!

2. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Toen ze 8 1/2 maand was, zetten we haar wel eens neer en bleef ze ook maar heel even zitten. 2 weken later weer geprobeerd en er voor de zekerheid een voedingskussen omheen gelegd, blijft mevrouw gewoon lekker zitten! Na verloop van tijd kon ze zichzelf steeds beter corrigeren en valt nu niet vaak meer om. Ze kan nu ook heerlijk spelen en om zich heen kijken. Dus eigenlijk in een maand tijd van in elkaar zakken als een plumpudding naar heel goed zitten.
    Niet forceren hoor, is heel slecht voor het ruggetje. Als het niet gaat, pas wat later weer eens kijken. Voor je het weet lukt het!;)

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Oké, ik wacht af, bedankt voor de tip!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kroop pas met 9 maanden, kon zelf gaan staan en lopen langs tafel en muren rond 10 maanden en net voor der 1e verjaardag liep ze los en heeft nooit meer gekropen. het kan dus erg snel gaan ineens

mijn nichtje kroop al met 6 maanden en was erg snel met alles maar is nu bijna 11 maanden en is met heel veel dingen weer erg snel maar los lopen doet ze weer niet. denk dat dat ook nog wel even op zich laat wachten

mijn zoontje kruipt ook nog niet en doet nog niet eens een neiging tot. hij kan al wel los zitten maar dat is dan ok het enige :). elk kindje heeft zo zijn eigen tempo. de een is erg vroeg de ander wat later. mijn zoontje zat al erg vroeg los en nu kan hij zich erg goed corrigeren. als hij bijna omvalt gaat ie uit zich zelf weer goedzitten. dit duurde wel even voor hij dit goed kon

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje begon met 10 maanden te tijgeren, en dat doet hij nu nog steeds (hij is net 1 geworden). Echt kruipen doet hij nog niet, en staan en lopen ook nog niet. Maar hij komt overal waar hij wezen wil, en ik vind het ook prima, want mijn vazen kunnen voorlopig nog veilig op de salontafel staan ;) Laat hem maar lekker lang mama's kleine kruipkont zijn...lopen en rennen kunnen ze nog lang genoeg.
    Ik word alleen wel een beetje gek van al die mensen die roepen 'oooh loopt hij nog niet? Dan is hij wel laat! Mijn kind...bladiebla'.
    Shut up :x

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier precies zo! Nou ja, niet helemaal. Hier begon zoontje pas met 11 maanden te teigeren. En kruipt ook nu (13 maanden) nog niet.
    Hij gaat nu wel wat vaker op z'n handen/knieën zitten (in de kruipstand), maar schommelt dan wat heen en weer en dat is het dan. Ach... ik maak me er geen zorgen over.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Haha dat doet mijn zoontje ook :D

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochter (1 jaar en drie weken) is pas een paar weken geleden gaan tijgeren en gelijk daarachteraan is ze gaan kruipen en zich optrekken aan de box. Allemaal binnen een week of twee. Inmiddels sjeest ze de hele kamer door. :D

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ons meisje draait zich nog niet eens om, laat staan dat ze kruipt! ik wordt ook wel een beetje moe van al die opmerkingen hoor, ze krijgt nu fysio, hopelijk helpt het.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft altijd billengeschoven.
    Ging pas kruipen met 15 maanden (!!!!) en een week later ging ze lopen....komt dus helemaal goed.

11. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ons zoontje kon alleen maar acheruit schuiven. Heeft nooit gekropen, en chagerijnig dat hij dr zelf van was dat ie niet voor uit kon. Is precies 1 week voor zn 1e verjaardag gaan lopen.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kroop ook pas drie dagen voordat hij elf maand werd. We dachten dat hij ook wel heel laat zou lopen, maar zeven weken later liep hij. :D

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier hetzelfde, niet rollen, niet kruipen, niet zelf tot zit komen. Wel kan ze heel goed loszitten. Heb jij op aanwijzing van het cb fysio gekregen of op eigen initiatief?

P.S. Grappig, ze zijn even oud.

14. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    En hier ook een meisje dat tot 2 weken geleden alleen maar achteruit schoof hoor... ik werd er ook vreselijk onzeker van! Je weet dat ieder kind z'n reigen tempo heeft, maar je denkt toch "zou het komen door iets wat ik doe/ niet doe?"

Maar... binnen een week kon ze zelf gaan zitten, billenschuiven en sinds een paar dagen dus ook 'echt' kruipen!! Het kan dus echt meiden.... en die van mij was 11 maanden he?

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik ben doorverwezen door het cb, de arts vond haar ook wel erg "makkelijk" :D

ja ze zijn inderdaad even oud! leuk :)

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een jongetje wat pas ging kruipen toen hij lang en breed los kon lopen.. Hij liep met 10mnd los en ging rond zijn verjaardag kruipen

17. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier gaat ze ook nog niet zelf zitten. Als ik haar neerzet blijft ze heerlijk zitten, maar zelf?? Nee hoor. Ik twijfel ook vaak aan mezelf hoor. En dan inderdaad al die vragen; kan ze nog niet kruipen? Kan ze nog niet zelf tot zit komen?
    Doe ik te weinig met haar, help ik haar te veel? Pfff, je wordt er echt onzeker van.:(

18. Ik was laatst bij de CB Arts, (7 januari). Zoals ik al aangaf teigert ze pas echt goed sinds anderhalf tot 2 weken.

Toen dus alleen nog maar beetje achteruitschuiven. Ook als ik haar neerzet kukelt ze vrij vlot om, te afgeleid, qua kracht denk ik wel dat ze het kan. Maar goed, ik gaf het dus aan van is het niet laat? Niet dat ik me zorgen maakte, bedoel ieder zijn tempo, maar wist niet wat de richtlijnen waren.

En de arts gaf ook aan nee hoor, ze hoef het nog niet te kunnen.

Weet je wat het ook is, het scheelt ook hoe het kindje met andere ontwikkelingen is. BV het brabbelen, lekker rondkijken, spelen als ze gewoon op de buik liggen. Zolang ze dat allemaal gewoon goed doen. Is het alleen het zitten/kruipen enz wat ze nog niet doet.
    Ieder zijn tempo. Als ze echt helemaal niks doen, zou ik me eerder zorgen gaan maken.

19. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, daar heb je gelijk in... Alleen anderen (bv vrienden met kinderen of familie) maken je wel een beetje gek hoor. En dan lees je hier op het forum: mijn kind kon dit en dit al bij zoveel maanden en dan ga je nog meer twijfelen. Ach, de rest gaat super. Ik ben hartstikke trots op mijn meisje. Maar wat minder luisteren naar anderen en kijken naar wat wel allemaal al heel goed gaat.;)

20. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook nog niks van kruipen te zien! Staat wel al in de box en loopt dan langs het traliewerk, maar kruipen doet ze nog (lang) niet!

Deel Deze Pagina