Nog meer late kruipers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Eerste dochter heeft nooit gekropen of iets wat daarop leek,liep wel met 11 maanden los. Tweede dochter heeft wel kort gekropen met 8 maanden, liep met 12 maanden.
    En nu afwachten dus al is mijn zoontje denk ik ook snel. Slaapt altijd op z'n buik en komt zo ver met z'n hoofd omhoog dat ie om kan rollen, haha. Dat zal dus niet lang duren denk ik. Maar ja ieder doet het in z'n eigen tempo. Ken geen volwassenen die niet kunnen omrollen, kruipen of lopen.....

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier ook nog geen aanstalten tot kruipen hoor, zelfs draaien vind ze niet interessant, we wachten rustig af:)

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Probeer je niet gek te laten maken hoor!
    Mijn dochtertje kroop dan wel redelijk snel (net 7 maanden), stond rap met zich optrekken ergens aan (eind 9 maanden) maar ze liep 'pas' met 15 maanden. Het zegt dus allemaal niets, ze volgen lekker hun eigen schemaatje.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier eentje die vrijwel de zelfde leeftijd heeft als kindje van TS. Onze dochter kruipt ook nog niet. Zo na de zesde maand begon ze ineens te rollen, zat al wel zelfstandig rechtop. Nu staat ze regelmatig "in de achteruit" en ze rolt de gehele box in de rondte. Ik wacht het wel af hoor. Ons meisje "kletst" al wel aardig...dus ja dan komt dat kruipen later wel... of ze gaat direct lopen.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle was redelijk vlot met het kruipen en kroop al met 8 maanden.
    Maar Anouk begon destijds pas te kruipen toen ze een jaar was.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ach, je moet gewoon niet luisteren naar wat anderen zeggen. Het is heel normaal dat jouw kindje nog niet kruipt. Er zijn echter kindjes die heel snel zijn met alles, waardoor kindjes die op schema lopen extreem langzaam lijken, maar dat is natuurlijk flauwekul.
    Ieder kind doet alles op zijn/haar tempo.
    Mijn dochter bijv. kroop al op knietjes toen ze 8 maanden was. Nu is ze intussen 13 maanden (mijn ticker is gestopt?) maar ze zegt bijvoorbeeld nog geen woord.
    De een is snel met het een, de ander met wat anders....

Het belangrijkste is....... dat ze ooit maar gaan kruipen/praten/lopen

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou, Charlotte kruipt nog steeds niet en ik geloof ook niet dat ze dat ooit nog gaat doen. Zij tijgert gewoon overal heen en heeft hierin een aardig tempo. Verder loopt ze rond de tafel, trekt ze zich overal aan op en begint ze nu los te staan dus ik denk dat ze het kruipen overslaat. Dat vergelijken ja, daar word ik ook moe van.

8. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Met 10-11 maand begon mijn zoon te tijgeren. Net voor zijn 1ste verjaardag kroop hij op handen en knieen. Zitten deed hij wel vroeg. Op 7-8 maand al volledig zonder steun.

Met lopen was hij ook 'laat'. Maar hij liep dan met zijn 15 maand wel meteen goed los, meteen het hele huis door. Viel niet, ging bochtje om en kon zelf stoppen.

Het komt echt wel! Maar ik herken je gevoel, maakte me er ook heel dikwijls druk om als ze weer vroegen: loopt hij al? Terwijl hij nog niet eens kroop...

9. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ook wij dachten dat Toby niet meer ging kruipen bewoog zich voort op zijn billen en toen ineens met 13 maanden ging meneer kruipen.
    Nu is hij bijna 18 maanden en loopt hij nog niet en ook ik wordt er erg moe van dat iedereen steeds vraagt loopt hij nog niet, nee dat doet hij dus nog niet. Wel aan de tafel en aan 1 hand maar nog niet los. Frusterend is het dan ook als je dan te horen krijgt dan ligt hij zeker achter:$
    Kinderen bepalen gewoon zelf waneer ze iets doen hier hebben ze zelf helemaal de macht over. Maakt me hier gelukkig niet meer druk om maar wat kunnen andere mensen erg zijn.

10. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hier is een latertje! :D
    Mijn dochter heeft aftelopen vrijdag haar eerste verjaardag gevierd maar ze kruipt nog niet! Ze rollt de hele kamer door en door, heel snel maar kruipen vindt ze niet nodig. Wel probeert ze sinds een paar weken te tijgeren, in ieder geval op de buik komt ze een beetje vooruit maar grotere afstanden rollt ze nog steeds. Ook probeert ze te gaan zitten (ze zit stevig al enkele maanden maar kan niet zelf gaan zitten) maar het lukt nog voor geen meter. Ik maakte me wel zorgen, maar kinderfysiotherapeut zegt dat ze lichamelijk prima in orde is en WIL gewoon niet. Dus wacht ik af en let speeltjes was verder om haar uit te dagen :D

Deel Deze Pagina