Ons zoontje (17 mnd) wil al sinds een aantal maanden niet meer onder de deken gaan liggen om te gaan slapen. Hij stapt meestal nog een tijdje door zijn bedje of gaat nog eventje zitten spelen. Als er een dekentje in lag ging hij die pakken en er met zijn hoofd onder liggen. Dat doet hij nu nog steeds. De laatste tijd was het erg koud en als hij dan slaapt doe ik hem alsnog een dekentje over. Wat kan ik het beste doen? Het dekentje 's nachts gewoon in zijn bedje laten liggen en dan maar zien wat hij doet of adviseren jullie wat anders? Ik heb momenteel het gevoel dat hij het nooit meer zal leren...maar misschien kunnen jullie mij ervan overtuigen dat dat niet zo is.
Ik zou een combisleeper slaapzak kopen. Kunnen ze nog heel lang in. Heb je voorlopig ook geen dekentje nodig. Ze zijn alleen wel prijzig vind ik.
Hoi Geaaaatje, Als hij het dekentje steeds over zijn hoofd doet zou ik het voorlopig niet in zn bedje leggen. Persoonlijk vind ik dat best eng. Mijn zoontje kan ook niet rustig onder een dekentje liggen. Hij heeft dus standaard een slaapzakje aan en het dekentje doe ik heel strak over hem heen tot zn armpjes. Ik zou hem in ieder geval een slaapzakje aan doen zodat hij het snachts niet koud heeft en misschien helpt het als je het dekentje heel strak zet zodat hij er niet makkelijk met zijn hoofd onder kan. succes! grtjs, Sabrin
Maar wat is het probleem dat hij met 17 maanden een dekentje over zijn hoofdje doet, het voelt misschien wel veilig en het lijkt me dat hij sterk genoeg is om er onder uit te komen, toch?Bij kleine babytjes is het gevaar dat ze er niet onder uit kunnen komen, maar een 17 maanden oud kindje moet geen probleem zijn, toch?