Ruim 8 kilo en maxicosi

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 40plusmama, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

We hebben een flinke zoon en die weegt nu zo'n 8 en een halve kilo inmiddels. Hij is 6 maanden oud. Tot 9 maanden zitten ze in de cosi begreep ik, of tenminste tot ze zitten. Maar ik begreep ook dat kindjes tot 9 kilo in de cosi kunnen. Hij zit daar dus bijna aan.

Hoe nu te vervoeren in de auto als hij 9 kilo is en nog niet zit? Ik denk zelf nog steeds de cosi tot hij kan zitten maar het is een gezeul met die beer.

Iemand een ander idee?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Het gaat niet alleen om het gewicht. Als hij nog niet met zijn hoofdje erboven uitsteekt kan hij nog prima in de maxi cosi.

3. 40plusmama

Ooh, oke. Hij past er nog in, komt net bij de rand met zijn koppie. Het zou fijn zijn als hij zit want dan kan hij in een stoeltje en ook in het zitje in de supermarktkarretjes.

4. sim

sim Niet meer actief

het is wel belangrijk dat je toch ook de leeftijd een beetje probeert aan te houden voor je overgaat naar een andere autostoel. ze zitten namelijk dan ook naar je toe in de auto. en bij een mogelijke botsing is zo'n nekje daar dan niet op berekend.. vandaar dat gewicht niet alleen belangrijk is maar ook leeftijd en lengte..

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Maar ook als hij nog niet kan zitten kan hij heus wel in een autostoeltje hoor. Ze zitten er immers geen hele dag in en voor even kan het best;)

6. sim

sim Niet meer actief

dat maakt niet uit, het gaat erom dat als je wat krijgt, zo'n nekje en hoofdje daar nog niet sterk genoeg voor is...

7. 40plusmama

Je hebt ook autostoelen die je nog steeds tegen de rijrichting in kan plaatsen. Ook al zijn ze groter dan schijnt dat de beste manier van vervoeren te zijn.

Ik denk niet dat ik hem nu al in een stoeltje ga zetten, hij is nog veel te gammel in zijn rugje :)

8. sim

sim Niet meer actief

ik werk in een babyzaak en ik ken ze niet die stoeltjes die je bedoelt. maar probeer het echt nog even uit te stellen. pas als het hoofdje boven de maxicosi uitkomt is het tijd voor een ander stoeltje. voor het ruggetje is even recht op zitten nog niet zo erg, maar stel iemand rijd je aan of iemand voor je remt ineens, dan heeft het een erge impact op het nekje, dat is gewoon nog niet stevig genoeg daarvoor nu...

9. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

wij hebben toen onze dochter bijna 7 maanden werd een NANIA autostoel gekocht, deze kun je ook in bijde rijrichtingen zetten.

alleen als je hem net als de maxi cosi plaatst kun je de stoel niet in de ligstand zetten, in de normale stand kan dat wel.

succes met wat je zal gaan kiezen.

anita

10. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij hebben een autostoel van Jane, die je ook tegenrichting kunt zetten.

11. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze mogen tot 13 kilo in de maxi cosi (staat op de website van Maxi Cosi), dus je kunt echt nog even vooruit qua gewicht.

12. 40plusmama

Ik heb net wat testen zitten lezen en Romer komt er bij Testaankoop (Belgische consumentenbond) als beste uit en kan ook in 2 richtingen.

Ik ga eens hard nadenken en zoeken naar aanbiedingen.

Thnx voor de hulp!

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    hey hallo,

ik heb gelezen tot ze ongeveer 12-15 maanden of 13 kilo in de maxicosi mogen blijven zitten.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Onze dame is 10 kg en 75 cm lang. En past nog in de maxi cosi. Haar hoofd komt nog net niet tegen de bovenrand van de maxi cosi aan. Toen zij 6 maanden was had ik ook niet gedacht dat ze er met 9 1/2 maand nog in zou zitten.

15. 40plusmama

Ooooooh, en ik maar denken dat hij binnenkort niet meer past :)

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die van ons is inmiddels 80 cm maar zat echt niet meer lekker in de cosi dus die zit al vanaf 8 maanden in een autostoel (priori SPS) die kantel ik en hij zit nu weer graag in de auto (daarvoor niet meer zo) hij kan alles weer zien omdat hij naar ons kan kijken en das wel zo gezellig.. hij woog toen net over de 9 kilo..

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva is nu ongeveer 8 kilo en bijna 70 cm denk ik... en ze zit niet echt lekker in de maxicosi, haar schouders en armpjes passen er niet lekker in. Maar veiligheid voor alles.... ze biljft zo lang mogelijk in de maxicosi!

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse zit nog best vrij ruim in z'n maxicosi, terwijl hij toch ook al 7.5 kg is en ongeveer 65 cm. Ik heb eigenlijk het idee dat hij nog heerlijk zit en in september gaan we op vakantie naar Slowakije, anderhalve dag rijden, dan moetie er ook nog echt in! We gaan wel veel stoppen en uiteraard overnachten.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het ligt ook aan de bouw van je kindje... Eva is erg breed, vooral aan de bovenkant.

Share This Page