mijn dochter van 2,5 heeft weer iets nieuws. de luier uit doen als ze in bed ligt. ze is totaal nog niet bezig zindelijk te worden. ik probeer het wel maar ze weigert steevast. als ik haar laat lopen zonder luier laat zij ook gewoon de boel 'lopen' wil niet op het potje of wc ondanks dat ik het leuk probeer te maken. mijn conclusie is dus ze is er nog niet aan toe. maar nu doet ze dus snachts steeds haar luier af. meestal kom ik er op tijd achter en doe de luier weer om. maar toen ik gisteravond naar bed ging had ze nog een luier om. en vannacht had ze hem dus af en haar bed nat. ik zeg tegen haar dat ze de luier om moet laten of op het potje moet. die staat op haar kamer. maar volgens mij heeft het meer effect als ik tegen een muur praat iemand tips??
mijn tip? doe haar 's nachts een romper aan. dat hielp hier in elk geval prima bij m'n oudste: die knoopjes kreeg hij echt niet open en dus kon hij z'n luier niet uit doen.
Hier dezelfde acties en enkel een romper om hielp niet. We hebben van alles geprobeerd, en de aanhouder wint, blijkt maar weer eens, want ze heeft de boodschap opgepikt: de luier mag niet uit! Maar even ons rijtje: *onderbroekje over rompertje (eentje waar ze niet gemakkelijk onder kunnen of die niet gemakkelijk uit gaat, beetje strak zit dus) *legging onder rompertje *luier vast tapen (ja echt, met ducktape) Inmiddels is een romper weer voldoende, (daar peuterde ze de luier eerder gewoon onder uit. Had ze de romper nog aan, maar de luier was af). Als we haar zo met enkel luier en/of shirt in bed leggen, is de luier geheid uit als ze weer uit bed komt...
De aanhouder wint blijkbaar.... Wat een ingenieus en handig meisje heb je, Rozemarijke. Het lijkt mij dan handiger om de onderbroek over de luier te doen, en dan de romper. Een onderbroek heb je zó uitgetrokken, behalve als er een romper overheen zit. Maar dat komt dus op hetzelfde neer als de legging onder de romper, en blijkbaar hadden jullie toen alsnog ducktape nodig... (hihi, sorry, maar moet er een beetje om lachen wat je dochter allemaal moet hebben uitgehaald...)
Onze oudste heeft daar ook een paar keer een handje van gehad. Gelukkig was waarschuwen en een onderbroek over de luier heen voldoende. Maar het is wel retelastig wanneer je smorgens weer een nat/vies bed mag gaan verschonen!
't Is nogal een vrijbuiter en een boeienkoningin.... Box, maxicosi, kinderstoel, ledikant, kleren, autostoeltje, gordels, aan de hand lopen.... alles wat haar vrijheid beperkt, moet uit/weg. Heb dus in de auto ook regelmatig dat ze me ineens aan m'n haren trekt. Heeft ze d'r armen uit de gordeltjes weten te prutsen Ik heb ook wel eens de neiging gehad om een camera op d;r kamer te zetten om te filmen hoe ze dat toch allemaal deed.... en oja, de onderboek ging dan ONDER de romper idd...
Wow, lastig zeg! Hier doet zoontje dat ook, maar alleen als ik hem nog niet aangekleed heb, en hij dus alleen nog in een luier loopt. Maar in bed krijgt ie nog een slaapzak aan, dus kan ie er sowieso niet bij.
hier doet mijn zoontje het ook, hier dus slaapzak binnenstebuiten, romper en ipv luier een luierbroekje, en zo is het hem nog niet gelukt