nog meer mama´s met een peuter met A.S.S?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dana, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is nooit getest op fotografisch geheugen. Denk niet dat ze dat heeft. Maar ze kan wel heel rare dingen van heel lang geleden onthouden. Toen Sam 2 was ben ik een jaar met haar naar een speciaal speelgroepje geweest. Ze weet nog hoe alle kindjes heten. En zo zijn er nog veel meer van die (grappige) dingen die ze heeft onthouden.

Boze buien herken ik ook wel hoor.

Hoe gaat het s'nachts met jullie kinderen. Sam slaapt denk ik al 2 jaar erg slecht. S'nachts veel wakker. Ze krijgt nu sinds 1.5 week 1mg melatonine. En dat is echt een verademing. Van 6 tot 8x per nacht wakker. Naar maar 1 of 2 keer, heerlijk.

Sam slaapt overdag ook nog wel, als we dat niet doen is het s'nachts nog erger. Op school kan ze gelukkig ook rusten. Dat heeft ze echt nodig. De dag kost haar teveel energie en prikkels.

2. Dana

Dana Niet meer actief

mijn dochtertje slaapt 'snachts heel goed, gelukkig. behalve als we van onze dagelijkse structuur afwijken door een verjaardag of zo, dan kan ze uren wakker liggen om alles te verwerken, dit doet ze trouwens op een heel grappige manier, ze verzint zelf liedjes en alles en iedereen komt erin voor, :D

3. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Het slapen gaat hier gelukkig heel goed maar overdag is het op het moment echt om te huilen; hij luistert echt helemaal niet, doet constant zijn kleine broertje pijn..om wanhopig van te worden.

Vrijdag hebben we het aanmeldingsgesprek op het mkd en vind het toch wel spannend.
    Hebben jullie nog tips of ideeën over dingen waar ik naar moet vragen/het over moet hebben??

4. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Over je heen laten komen, ze weten daar wat ze doen. En de vragen komen wel als hij er naar toe gaat.

Vandaag was het dus zover, Sam naar de 'grote'school en wat had ze er zin in. Ze stond al voor het raam te wachten met haar vestje en tas. Taxi komt zo he mama.
    Ik zelf had het er toch wel ff moeilijk mee, loslaten is lastig he.
    Ben zelf dus ook naar school gereden om ff met de juf te kunnen kletsen. Vond het best heftig om te zien al die taxi's daar op school en dan zo'n klein meisje wat daar tussen zit. Sam word s'morgens als 1e opgehaald, en er zitten verder alleen maar grote kinderen in de taxi rond de 12 13 jaar. Dat vind ik wel jammer voor Sam. Want ze zit er toch een dik uur in.
    Verder moeten we natuurlijk ff afwachten hoe het gaat lopen. Het huis is nu zo stil.... moet nog ff m'n draai vinden denk ik.

5. Dana

Dana Niet meer actief

@sam, sterkte! het is echt niet makkelijk om je meisje los te moeten laten, zeker niet als ze de jongste is in de taxi!

laat je weten hoe ze het heeft gehad? hoe ze thuiskomt?

6. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Mama van Sam, sterkte vandaag!
    De dag zal vandaag voor je gevoel, wel heel lang duren.

7. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    De juf had ook nog gebeld, Sam heeft het op school super goed gedaan. Ze heeft een uurtje gerust. En deed al goed mee. Ze was pas om 16.15 thuis, dus echt lang. Ze lag al om 18.20 in bed zo moe was ze. Ze ook best van slag toen ze thuis kwam, wilde ff niks. We hebben het maar even zo gelaten. Veel nieuwe indrukken enz. Ben blij dat deze dag achter de rug is. Ga vandaag ook maar op tijd naar bed ben echt dood op.

Lief van jullie reactie's

8. Dana

Dana Niet meer actief

gelukkig is het goed gegaan, lekker uitrusten allebei ;)

9. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Wat fijn dat het goed gegaan is vandaag met je meisje!
    Maar wat een lange dag voor zo'n klein grietje, dus wel logisch dat
    ze een beetje van slag was.

Slaap lekker vannacht allebei!!

10. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Slecht geslapen helaas, ze is 6x wakker geweest. Ze zei het is zo spannend mama. Dus vond het ook wel sneu voor. Vooral rustig blijven en uitleggen. Maar pfff dat valt niet altijd mee hoor. Ben nog steeds doodmoe. Denk dat ik zo terug naar bed ga als zij in de taxi zit.

11. Dana

Dana Niet meer actief

lekker doen sam, gewoon weer even gaan liggen, dan heb jij vanavond de energie weer als zij terugkomt en moe is en veel vragen heeft of weer 6 keer wakker wordt. sterkte!

12. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Toch nog 2 uurtjes kunnen slapen vanmorgen. Toen kwam ik er achter dat Sam d'r broodtrommeltje nog in de koelkast stond. O wat voel ik me daar slecht over. Heb toen gelijk naar school gebeld, was al 13.15 dus ze hadden al gegeten. Mevr van de receptie zei u bent echt niet de enige hoor. Ze krijgen hier dan gewoon een boterham maakt u zich maar geen zorgen.

Maar toch ik weet dat het dan voor Sam niet klopt, ze zal straks gelijk zeggen jij vergeten mama. En dat zal ze vanaf nu iedere dag doen.

Ik weet dat kan gebeuren maar het voeld toch ff rot.

13. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Dana ik las ook je andere topic over verstopping.

Ook Sam heeft daar erg veel last van.
    Zo erg dat ze er 3 jaar geleden bijna 3 weken voor in het ziekenhuis heeft gelegen. Sinds dien krijgt ze dagelijk forlax. Maar soms is dit nog niet genoeg en moet ze als nog klisma's.
    Net voor de kerst was het weer helemaal mis, ze was zo verstopt dat ze in het ziekenhuis klisma's moest krijgen die gaan dan hoger dan die je zelf kunt geven. Dat moest toen 4 dagen achter elkaar. Was echt heel heftig.

Nu krijgt ze 4 zakjes forlax per dag, en dan kan ze het nog ophouden. Morgen ga ik weer met de mevr van de poep poli praten.

Forlax is voor sam geen probleem ik maak het aan in haar ranja, en ze drinkt het goed op.

Maar ik weet ook wat het is als ze de medicijnen niet willen in nemen. In de winter moet sam altijd onderhouds antibiotica nemen. Dus de hele winter. En dat was de laatste winter echt een ramp het heeft 2 maanden geduurd voordat ze het nam.

Het bleek vooral aan mij te liggen ik vond het zo zielig voor haar, ik zei dan wel tegen haar dit is goed voor dan word je niet ziek. Maar dan zei ze mama ik ben niet ziek drink ik niet op. Kon haar beloven wat ik wilde niks hielp ook geen belonings systeem. Op een gegeven moment zei ik tegen mijn vriend. We stoppen er gewoon mee dan maar ziek dan zien we maar weer verder hoor.

Dit had ze niet gehoord trouwens, ik liep naar boven om te douchen en ze dronk het zo op. Ze voelde de druk niet meer, ik voelde me eigenlijk heel schuldig. Maar ja we zijn ook bezorgde moeders natuurlijk die hun gevoel niet kunnen uitschakelen.

Heel veel succes.

14. Dana

Dana Niet meer actief

@sam, zou dit er dan ook bij kunnen horen? verstopping? of zou het meer toeval zijn?

vreselijk wat je dochtertje allemaal al mee heeft gemaakt dan he? in het zkh voor verstopping, gelukkig gaat dat nu iets beter!

antibiotica moest ik mijn dochter ook met een spuitje geven, ik deed dat dan in haar wangzakje maar dat had ze de 2e keer natuurlijk door! ;)

fijn dat je nog even hebt kunnen slapen trouwens ;)

15. Dana

Dana Niet meer actief

krijg net bericht van het CIZ dat mijn dochtertje weer een jaar mag blijven op het MKD, dat is wel een fijn gevoel ;)

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Dat loopt hier via Bureau jeugdzorg.
    Ze mogen hier maar (met uitzonderingen natuurlijk) 1 jaar blijven. Ik had nl ook veel liever gehad dat Sam haar kleuter jaren daar had gedaan en dan pas weer verder. Ik vind persoonlijk 1 jaar veel te kort. Hebben zij en jezelf net je draai gevonden moet je al weer nadenken over vervolg onderwijs enz. Vond het echt heel hefltig het afgelopen jaar met veel emoties.

Hebben jullie gister toevallig ook die docu gezien ging over speciale scholen en de bezuinigingen enz.? Op Ned 3 geloof ik.

17. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Maar jou dochter is natuurlijk nog te jong voor vervolgonderwijs.

Fijn dat ze nog een jaar mag blijven.

18. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb die docu niet gezien helaas, hoe is het nu met je dochter sam?

19. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    vanaf volgende week, mag ze al met een andere taxi met een kindje uit haar klas. Ze vind school erg leuk, ze zegt ik hoef helemaal niet te werken hahaha. Fijn dat zij het zo ervaart.

Thuis merken we wel hoor, dat het een verandering voor haar is. Maar dat mag ook wel. Hoop alleen dat het niet te lang duurd.

Afgelopen woensdag zijn we naar de ka geweest, en het leek hem goed om de melatonie te verhogen. En dat gaat nu een stuk beter. Ze is nu pas om 3.00 wakker ipv om 1.00 nu hopen dat het nog later word. Ze slaapt daarna wel weer, maar word dan soms nog een paar keer wakker. En je moet er zelf ook ff uit dus dat breekt me soms wel eens op.

Al met al vind ik de 1e school week goed verlopen.

20. Dana

Dana Niet meer actief

fijn om te lezen sam! ;)
    hier nog een week voordat ze weer naar mkd mag dan is de vakantie afgelopen.

Deel Deze Pagina