verstopping, advies? ervaring?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dana, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

mijn dochtertje heeft altijd verstopping, soms poept ze een week niet en dan moet ze een klysma, ze gilt het uit als ze poept (er komt dan ook echt een blok cement uit) en ze is al meerdere keren uitgescheurd bij haar anus.

ik vind het echt zo zielig en hoop op goede tips. op dit moment geef ik haar alleen bruin brood (nog nooit anders gedaan), roovicee laxo dagelijks, mandarijnen, kiwi´s, groenten eet ze niet een fase denk ik :cool: en verder pruimen en olijfolie door haar diksap soms.

ik wil het liefst niet aan poeders en zakjes omdat ik bang ben dat haar darmen lui worden maar ik neig er nu wel naar omdat het zo moeilijk blijft.

help me! :(

2. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    2 lepeltjes zonnenbloemolie geven kan ook door haar drinken heen dat hielp hier erg goed moet ik zeggen. succes

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    als je wel homeopatisch middel wil, kan ik wel voor je kijken hoe het heet. hebben wij voor onze dochter gebruikt maand lang, werkte snel en na maand gebruiken gestopt maar nog steeds veel zachtere poep als eerst

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    mijn dochter staat soms ook te huilen als ze moet poepen maar zo erg als de jouwe heeft ze het niet. Wat verschrikkelijk erg lijkt me dat voor je.

Mijn dochter drinkt weinig en ik geef daar de schuld aan. Ik heb al best snel aan mijn dochter uitgelegd dat ze veel moet drinken, omdat ze anders harde poep krijgt, dan zegt ze zelf al *auw* . Ze snapt t redelijk en als ik dus drinken aanbied en ze wilt niet, dan herhaal ik de zin weer ff en dan gaat er meestal wel wat in.

Toen ze kleiner was, was het wel erger en ik kreeg toen van de dokter lactulose. Ik heb me altijd laten vertellen dat lactulose de werking van de darmen niet beinvloed, maar wel zorgt dat er meer vocht naar de darmen toegaat waardoor de poep niet snel hard wordt.

Sterkte.

5. Dana

Dana Niet meer actief

ja graag! als je zou willen kijken! ;)

6. Dana

Dana Niet meer actief

fiona bedankt! dat kan ik nog proberen!

7. Dana

Dana Niet meer actief

sweet987 ze drinkt best veel, lactulose heb ik ook gehoord maar dat helpt haar niet helaas.

bedankt ;)

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Het middel heet probactiol, junior. Wij hebben het via de homeopaat. Mocht je het niet kunnen vinden pb me maar. (weet ik zeker dat ik je berichtje niet mis.)
    Succes

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ontbijtkoek,yogi,en de dingen die je zelf al noemde. wat ook helpt is een piepklein stukje zeep in haar anus doen. (ja klinkt echt heel raar ik weet het maar dat kreeg ik vroeger weleens,helpt als een trein,maar ik zou het eerst overleggen met de huisarts)

mijn zoontje krijgt wel een poeder,movicol, en dat helpt ook.

10. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ook eentje die beton storter is :D. Het helpt om gedroogde pruimen als snoepje te geven. Veel water laten drinken, veel vezels. De vezelrijkcrackers van Wasa kun je goed als ontbijt geven. Lekker met jam erop. Als dit alles niet helpt kun je ook om forlax junior vragen bij de huisarts, dit zorgt er voor dat de poep zacht blijft omdat het water zich aan de ontlasting hecht. Hiervan krijgt je kind absoluut geen luie darmen. Ik zou niet te lang wachten en het eignelijk gelijk gaan halen. Aan een kind die bang is/wordt om te poepen heb je niks. Dan gaan ze het alleen maar langer ophouden met alle gevolgen van dien.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou als ik jou was heel snel naar de huisarts gaan en niet zelf gaan dokteren of van alles gaan uitproberen.

Als je al voldoende vocht (1 liter), vezels (alles volkoren, veel fruit en groente) en voldoende vet geeft (roomboter op brood, olie door het eten) dan zou ik het eens laten onderzoeken door een arts.

12. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier gelijk even mee.
    Mijn dochter zit momenteel aan de lactulose en aan de zakjes Forlax. Dit omdat ze nu al meerdere keren een klisma nodig heeft gehad. We hebben de laatste keer de huisartsenpost gebeld ivm het gillen en aangeven van pijn bij onze dochter.
    Wij lopen ook bij een ostheopaat en die heeft twee dingen in haar rug gedaan die betrekking hebben op haar darmpjes, beide keren ging ze daarna meteen poepen.
    Onze dochter is wel bezig met naar de toilet willen gaan enz. De artsen zeggen dat het daar mee te maken kan hebben, dat het met bewustwording te maken kan hebben en dat het een periode is.
    Onze dochter had voorheen nooit problemen en ging heel makkelijk. Nu is het soms echt zielig, dan komt ze bij mij staan en houdt mijn hand vast tijdens persen.
    Na de twee klisma's kwamen er ook echt van die bakstenen uit!
    Af en toe geven wij laxto van Roosvicee, maar dat helpt bij haar niet echt.
    Wij geven nog wel op aanraden van de arts visolie ipv andere olie. Dit blijkt gezonder te zijn voor een kind, het is gelijk goed voor de hersenen en het werkt op de darmpjes. En inderdaad dat werkt wel!

13. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier ook al eentijdje aan de forlax (dokter zegt dat daar de darmen niet lui van worden, maar gewoon wat beter van gaan werken) maar het poepen bleef ze ophouden.
    ze was al een tijdje met de zindelijkheid bezig en poepte soms ook een weekje niet.
    toen van de huisarts een creme gekregen dat haar poepgaatje wat verdoofde, ze durfde ineens op de wc te poepen, wat was ze trots.
    nu weet ze dat het geen pijn meer doet en poept erg goed op de wc, de zakjes bouwen we langzaam af.
    ze moeten gewoon ook leren dat poepen geen pijn hoeft te doen, en daar hielp deze creme bij.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    inderdaad naar de huisarts en toch het goed aanpakken.
    De lidocaine zalf is een goed idee in combi met de forlax.
    Al die huismiddeltjes helpen een beetje maar met echt heftige obstipatie moet je bij de huisarts zijn en evt. naar de kinderarts

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat ik niet vertelde (leek me logisch) is dat mijn zoontje ernstige verstopping heeft, wat inmiddels een mentale kwestie geworden is.
    Iedere 3 dagen speelt zich hier een drama af met gillen, niet slapen etc.

Hij krijgt twee soorten medicijnen om de ontlasting zacht te houden en lidocainezalf. En we hebben wekelijks contact met de kinderarts.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je geeft al heel veel vezels, dus ik zou eigenlijk na proberen te gaan waarom ze nog steeds verstopt is. Kan goed de angst zijn voor de pijn, omdat ze dat al zoveel gehad heeft. Misschien houdt ze het daardoor wel langer op, waardoor het hard wordt.

(Heb je ooit een zalfje gehad voor die scheurtjes in haar anus? Er is een zalfje dat er voor zorgt dat de anus niet te veel verkrampt en het scheurtje sneller heelt, waardoor het ontlasten minder pijn doet. )

17. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ik zou een afspraak maken bij de ha. Je hebt nu al zoveel geprobeerd. Ik denk dat je nu niet meer zonder poeders kan. Jij kan dat wel willen maar als het voor jekind beter is om ze wel te gebruiken, dan zou ik dat toch echt wel doen!
    Ook mijn Quinten krijgt zat vezels,fruit,groenten en vocht binnen maar zit ook al ik weet niet hoe lang aan de Forlax. Dat maakt de darmen niet lui maar maakt de ontlasting zachter en zorgt er voor dat er een prikkel uit de hersens naar de sluitspier gedtuurd wordt zodat die zich makkelijker laat ontsluiten.
    We zijn net terug van 2 weken Frankrijk en ook daar raakte Quinten verstopt. Van alles geprobeerd.... Het is uiteindelijk wel goed gekomen maar ik merk dus dat als we geen Forlax geven, hij niet makkelijk poept.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    forlax is het enigste wat helpt hier. Heb echt alles geprobeerd: vezels, homeopathie noem maar op... Maar mijn zoon kon echt niet poepen. en moest uiteindelijk ook een clisma hebben, en idd onder luid protest. dit kon ik niet meer aanzien en ben naar huisarts gestapt en heb forlax gekregen en sindsdien een goed poepend kind en een heel blij kind! Het poepen zat hem altijd dwars en nu poept hij goed en sindsdien helemaal weer opgelucht, buikpijn vrij, en heerlijk vrolijk.

En mijn zoon eet vezelrijk, elke dag en elke dag fruit waaronder pruimen en kiwi's voor de ontlasting maar niks hielp. Ik zou echt naar de huisarts gaan hiermee en dan maar aan de zakjes met poeders, je helpt je kind er echt mee! :)

19. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    schijnt ook de werken dat is venkel thee !

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina