Hier nog een mama met 3 kids en geen rijbewijs. Ik zou heeeeeel graag me rijbewijs willen hebben maar ik durf niet. Ben veel te onzeker veel te bang dat ik het niet kan, niet haal of niet durf. Heb 2x een les gehad en na beide keren ben ik er weer mee gestopt omdat ik niet durf. Over een jaar zit me kleine meid ook op de basisschool en dan ben ik helemaal home alone dan is een rijbewijs wel makkelijk. Ik kan nu en dan nergens heen alleen met de bus. Ik wil dus volgend jaar weer een poging gaan doen maar ik durf niet!
Ik heb ook geen rijbewijs en ben 22 Ik heb wel het geluk dat mijn man altijd om 14.00 thuis is, dus eigenlijk kan ik overal met hem heen. Daarnaast kan ik met mooi weer ook lopen naar de winkels (ongeveer 15minuten) Maar ik wil wel ooit mijn rijbewijs halen hoor
Ik heb wel een rijbewijs en zou echt niet zonder kunnen. Mijn man daarentegen heeft geen rijbewijs. Ik vind dat echt waardeloos, maar hijzelf lijkt er niet zo mee te zitten. Ik baal er wel van dat ie vaak afhankelijk is van mij, bijvoorbeeld grote boodschappen doen, ergens naartoe waar geen ov is... Hij start wel elke keer, maar maakt het nooit af. Ik zou echt niet zonder kunnen, doe alles met de auto.
Ik ben op mijn 18e gedwongen mijn rijbewijs te halen, ik moest van mijn ouders. Toen vond ik het verschrikkelijk, nu ben ik er heel blij mee! Toen ik nog 1 kindje had gingen we vaak met de bus, maar met twee kinderen is dan bijna niet te doen. Plus het cb zit op een plek waar geen bushalte in de buurt is en tis te ver om te lopen. Dan ben ik er echt heel blij mee dat ik de auto kan pakken.
Maar dat is dan ook weer mn angst.. dat ik zo enorm aan die auto geplakt ga zitten. Morgen bijv controle bij de gyn, is zo'n 20/25 min lopen. Iemand met een rijbewijs zou de auto pakken lijkt me. Maar eigenlijk is het ook wel goed om in beweging te blijven natuurlijk.
Hier ook nog geen rijbewijs helaas! Toen ik 18 werd had ik financieel niet de mogelijkheid, inmiddels word ik over kleine 2 weken 21 en heb nog geen rijbewijs Zit wel in de planning is toch wel handig. Kan nu niet alleen naar het CB (zit te ver om te lopen en niet in de buurt van bushaltes), ga niet babyzwemmen (zwembad is hetzelfde probleem als CB). En tja de winkels en supermarkten zijn opzich wel te voet te doen. Maar de boodschappen gebeuren meestal in het weekend. Zou het toch wel fijn vinden om wat meer vrijheid te hebben. Mijn moeder woont nu ook nog 1,5 uur verderop en ver van de 'bewoonde' wereld af dus OV is niet echt te doen (bussen rijden daar 1 keer in het uur en sluiten niet aan op de treinen etc.), zou toch makkelijker zijn met een rijbewijs. Want onze auto staat zelfs voor de deur, das best zuur! Heb nooit rijlessen of proeflessen gevolgd, op mijn 18e verjaardag stond wel een proefles gepland maar heb die toen afgezegd omdat ik toch niet het geld had om verder te lessen. Stiekem wel al eens gereden met mn vriend, zelfs met sneeuw en ijzel.. En toen nog redelijk recht de auto naar een parkeerplaats gereden (helling op, ging dan wel wat moeilijker) én geparkeerd.. Maar vond het best moeilijk; schakelen en gas geven tegelijkertijd en dan die pokke koppeling.. Haha mijn hand-oog coördinatie is NIET geweldig.. En werd helemaal gek als er een vrachtwagen voorbij kwam dat ding is nog groter als je zelf achter het stuur zit Maargoed heb hem toen wel redelijk recht geparkeerd al zeg ik het zelf.
Ik ben 26, heb ook geen rijbewijs. Me vriend wel, kleine boodschappen doe ik op de fiets en grote boodschappen doen we met de auto. Ik ga hem voorlopig ook niet halen, en geen geld en 2auto`s vind ik overdreven.Me vriend heeft elke dag de auto nodig.Wat heb ik dan aan me rijbewijs.Om naar de winkel te rijden.Dat kan ik ook op de fiets.Dus ik vind eigenlijk ook wel dat ik hem niet echt nodig heb,
Hier ook geen rijbewijs. Mis hem heel erg, aangezien mijn ouders 130km verderop wonen, maar we hebben er het geld niet voor. Over een paar jaar ga ik hem zeker halen!
ik heb ook geen rijbewijs, ik was hetwel van plan ooit te halen, maar sinds een paar jaar ben ik heel angstig geworden in de auto. Ik heb veel met mijn vriend meegereden naar het werk toe en terug en zag wat voor een idioten er regelmatig op de weg rijden die alle regeltjes aan hun laars lappen (niet alle weggebruikers hoor, maar wel een redelijk aantal) ook knijp ik hem als we naast een vrachtwagen rijden en helemaal als we dan ook nog eens de hoek om moeten. Dus het lijkt me in mijn geval niet zo'n goed plan om er nog aan te beginnen
Ik heb nog geen rijbewijs en zal ook eventjes een mama worden zonder rijbewijs, maar ik ben er druk mee bezig al zo 20 lessen gehad. Trouwens heb je ook zoiets als faalangst examen dat heeft mijn vriend gedaan nadat hij 4x gezakt was door enorme zenuwen..
Heb ook geen rijbewijs. Niet omdat ik angst heb ofzo maar doordat het teveel geld kost. We hebben ook geen auto. Mijn man heeft wel een rijbewijs. Die gaat met een collega met een werkauto naar het werk. Als we een auto nodig zijn kunnen we die eigenlijk altijd wel lenen. Boodschappen en naar vriendinnen gaan hier doe ik of lopend of op de fiets, gaat prima. Woon ook dicht bij winkels dus dichtbij. Ik heb weleens een paar lessen gehad, vond het ook wel leuk maar was toen ook teveel geld. Ik ben 29 trouwens. Ik denk hem ooit wel te halen, weet alleen nog niet wanneer.
Wij hebben bijde geen rijbewijs, en daar balen we bijde van We zijn altijd afhankelijk van anderen, en dat is echt niet leuk. Maar mn man heeft nu al flink lesse n gehad, maar helaas al 4x gezakt, en heeft weer even een shop nodig om verder te gaan, en ik hoop ook ooit mijn rijbewijs te halen, lijkt me heerlijk. Ben trouwens 30 jaar
Ooh hier net zo.. Ik heb nu wel een rijbewijs maar mijn partner niet.. Hij heeft er gewoon geen haast mee PS: Ik was ook echt heel bang eerst..Heb behoorlijk wat paniekaanvallen gehad rijden het lessen. Heb doorgezet , en had echt een fijne instructeur die daar goed mee omging. Ik heb hem nu sinds januari dit jaar. Ik zag ook heel erg tegen het schakelen , en alles tegelijk doen op. Maar echt , als je het eenmaal doorhebt gaat t allemaal vanzelf. Ik zou nu niet meer zonder willen. Ben er heel blij mee. Oh ik ben 31 , en zat ook altijd op de fiets...
ik heb geen rijbewijs maar mis hem ook niet moet ik bekennen. Vried heeft wel rijbewijs maar werkt full time. ik ben overigens ook niet van plan om hem te gaan halen, ten eerste het geld er niet voor oke hebben het geld wel maar vond trouwen belangrijker oh ja word ook altijd raar aangekeken als ik zeg nee heb geen rijbewijs.
Ik heb hier ook alles dichtbij dus het is ook niet echt heel erg nodig. Ben overigens niet angstig ofzo, wel bang dat ik bijv iemand over het hoofd zie als ik eenmaal mn rijbewijs heb en dan een fietser of een kind doodrijd.. pff
Deze mama van 25 heeft ook nog geen rijbewijs! Maar wel voor aant sparen, staat stipt op nr een van wat ik wil halen... Stukje vrijheid voor mezelf en mn dochter... Meteen een snelcursus met alles dr op en dr aan... Ik droom er zelfs van haha
Hier ook een mama zonder rijbewijs. Ik ben 28 jaar oud, heb al tig lessen gehad en ben gezakt en gestopt. Ik mag trouwens wel op een scooter, maar een auto lijkt mij toch praktischer. Mijn man heeft wel zijn rijbewijs en maakt iedere werkdag gebruik van de auto. Als ik mijn rijbewijs dus ooit haal, zal er nog een auto moeten komen indien ik op pad wil. Tot die tijd ben ik blij met het openbaar vervoer en met mijn collega met wie ik vaak mee mag rijden.
Hier ook geen rijbewijs! Ben 26 jaar.. En ik doe alles met de fiets, lopend of OV! En moet zeggen.. gaat prima hoor!! Ik moet zeggen dat ik een auto ook niet kan missen omdat ik het nooit gehad heb. En alles wat met de auto gedaan moet worden doe ik samen met mijn man. Tuurlijk zal het best makkelijker zijn met rijbewijs en auto, maar moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb bevonden dat ik er geen heb. In princiepe heb ik hier alles wel bij de hand vlakbij!
het is zon vrijheid, die auto. probeer altijd op de fiets te gaan, maar mocht het nodig zijn of uitkomen, dan kan ik de auto pakken.
Hier ook nog geen rijbewijs.. Ben nu 25, en wil hem wel graag gaan halen. Want almijn fam. woont in een andere provincie, en nu moet mijn broertje of stiefvader ons ophalen Mijn vriend heeft ook nog geen rijbewijs. Wel begonnen, en ik hoop dan daarna te gaan...Doe nu alles op de fiets (eigenlijk wel beter voor mijn conditie hihi ) En ik weiger om met het OV te gaan..