Ik drink soms een glas melk maar dat blijft er vaak gewoon niet in. ik smeer wel boter op mijn brood elke dag, dat blijft er redelijk goed in. ook wel eens roomboter. ik slik ook vitamine speciaal voor zwangere daar zit ook calcium in zag ik. krijg ik zo wel genoeg binnen? melk en fristi enzo gooi ik er vaak meteen weer uit dus dat schiet niet op.. ik ben een beetje bang dat de botjes van mijn kindje nu niet goed groeien ofzo.
yoghurt,vla,kaas danoontjes. genoeg alternatieven lijkt me. Ik kan ook veel niet binnenhouden maar yoghurt gaat gelukkig goed. Vraag me wel af hoeveel yoghurt en kaas enz je moet eten om aan je dagelijkse hoeveelheid te voldoen. in die zwangerschapsvitaminen zit 25% v/d dagelijkse anbevolen hoeveelhied zag ik.
Tja is heel lastig als je niks binnen kan houden maar inderdaad yogurt of misschien zelf chocolade melk maken van cacao en verse melk. Kaas op een beschuitje en boter op je brood!
lastig he? ik drink nu drinkyoghurt. meestal hou ik die wel binnen. wel zoet en bomvol suiker natuurlijk maar das dan even jammer. kaas lukt hier ook niet. maar smeerkaas wel. is dat een idee?
ik heb gisteren yoghurt gegeten, half uurtje later kwam het er uit.. en ook meteen misselijk na die yoghurt! terwijl ik me de hele dag goed had gevoeld. ik drink wel elke dag op het werk chocolademelk, cacao waar je dan water bij moet doen weet je wel? mocht ik te weinig calcium binnenkrijgen doordat ik zoveel overgeef, heeft dat nu al gevolgen? doe wel elke dag boter op mijn brood en eet rijst en kip en eieren maar ook niet elke dag..
Ik zou je er niet al te erg blind op staren. Je slikt vitamines, dat scheelt. En de baby pakt toch eerst wat hij/zij nodig heeft. Wat evt overblijft gaat naar jou. Wie weet kan je, als je wat verder in de zwangerschap bent, de boel wel binnen houden. Overigens heb ik zo m'n twijfels bij het hele melk gedoe. Wij zijn de enige zoogdieren die na de babyfase melk (notabene van een ander dier) blijven drinken. Dus ik heb er sowieso m'n vraagtekens bij, maar das weer een andere discussie.
dat zei de vk ook dat de baby nu wel pakt wat hij of zij nodig heeft, maar ik dacht van ja tenzij het er niet is? maarja je hebt altijd reserves. i kga de smeerkaas eens proberen en chochola ofzo...
Er zijn naast zuivel ook nog veel andere voedingsmiddelen waar calcium in zit. Brood, groenten, peulvruchten, aardappelen en vlees bevatten ook calcium. In verhouding minder dan zuivel, maar toch draagt het bij aan je calciuminname op een dag. Melk heb je niet per sé nodig, maar calcium zeker wel! Het zorgt er ook voor dat je eigen botten niet zwakker worden, doordat je kindje het calcium bij jou weghaalt. Het voordeel is, in je zwangerschapsvitaminen zit waarschijnlijk vitamine D. Dit zorgt voor een optimale calciumopname uit je voeding. Check dit even, je hebt 10 mcg vitamine D. nodig op een dag als je zwanger bent/bv geeft.
ja er zit vit D in... dus dat zit wel goed. ik heb de laatste tijd weinig calcium binnen kunnen houden dus ik hoop dat mijn kindje niks tekort gekomen is.. probeer nu smeerkaas op brood..lukt aardig tot nu toe.
Wees gerust, je kindje komt echt niet zomaar iets te kort. Dat kan alleen als je zelf ernstig ondervoed bent, maar dat zijn wij in Nederland eigenlijk nooit. Je kindje haalt het alleen bij jou vandaan, dus jij kan er wel last van krijgen. Daarom heb je die calcium nodig! Maar echt, geen reden om je zorgen te maken hoor! Er zit in zoveel dingen calcium! Je doet gewoon je best en meer kun je niet doen. Hoop voor de dat de smeerkaas smaakt!
mamamarije; dat stelt me beetje gerust ik doe zo mn best en moet ook aan zoveel dingen denken terwijl ik ook nog eens zo misselijk ben en alles uitkots.. ik slik al een tijdje emefasene, helpt wel maar ik blijf wel overgeven, wel minder maar toch.. ik heb smeerkaast op dat ging prima en ook chocomel:d
Hoeveel calcium bevatten voedingsmiddelen: 1 beker melk* (225 ml) 270 mg 1 beker karnemelk (225 ml) 260 mg 1 schaaltje yoghurt* (150 ml) 185 mg 1 schaaltje vla (150 ml) 130 mg 1 schaaltje kwark (150 ml) 190 mg 1 plak Goudse 48+-kaas (20 gram) 160 mg 1 snee volkorenbrood (35 gram) 10 mg 1 opscheplepel gekookte groente (50 gram) 25 mg 1 opscheplepel bruine bonen (60 gram) 20 mg 20 gram gemengde noten (20 gram) 15 mg Deze is van het voedingscentrum. Je kunt calcium ook via tabletten krijgen. Calciumbehoefte van volwassenen is ong 1 gram per dag, die hoeveelheid geld ook voor zwangere vrouwen als ik het goed lees op internet (Calciumbehoefte bij de mens | Mens en gezondheid: Gezonde voeding) Maar staar je niet blind op dingen die je mist omdat je nu veel moet overgeven. Je eet nog steeds van alles en in bijna alle voedingsmiddelen zitten goede dingen (brood bevat ook calcium bijvoorbeeld). Daarnaast neem je ook nog eens vitaminepillen! Je zult echt niet snel een te kort krijgen nu. Als je nou helemaal niets meer binnenhoudt en de vitamines ook weer uitspuugt is het een heel ander verhaal, maar dit is niet aan de orde bij jou. Zou zeker niet proberen geforceerd 'goede' dingen te eten, je merkt zelf al dat het er dan alleen maar weer uit komt. Als je je echt zorgen blijft maken, zou ik eens overleggen met een dietiste. Die kan ook goed zeggen wat waar in zit. Sterkte!
Fijn dat de smeerkaas goed ging! Dat stelt je toch weer gerust ook! En er is hoop he, bij de meeste vrouwen gaat de misselijkheid in de loop van het tweede trimester over en dan kun je weer volop eten! Dan vul je dat zo weer aan! Je doet het supergoed hoor!
Yoghurt met wat roosvicee of iets erdoor? Drink zelf namelijk nooit geen melk dus heerlijk aan de (vanille) yoghurt!
lieve meiden.. jouw lichaam heeft GEEN melk of zuivel...nodig om calcium te krijgen, poeh wat zit dit diepgewortelt.. melk is voor je botten. DA"S NIET WAAR!! sterker nog we zijn het land mnet de meeste osteoparose vanwege onze belachelijke melk consumptie.. In gewone normale voeding zit vaak genoeg, nu slik je al vitamines dus dat heeft je lichaam extra om te gebruiken.. en als jij steeds spuugt van de zwangerschap zou ik dingen zoeken waarvan je minder last heb qua spugen i.p.v. iets eten/drinken wat je "hoort"te eten.. Er kan beter iets binnenblijven als dat je het er weer uit gooit. de kleine komt echt niets tekort, in jouw lichaam zit zoveel opgeslagen, als er een tekort zou komen, gaat dat ten koste van jou .. niet van de kleine.
Ik verbaas me erover hoeveel calcium er in andere producten zoals kaas zit. Ik maak me altijd zorgen om mijn calcium omdat ik geen melk of melkdranken lust. Ik eet wel kaas en vlees en brood en yoghurt en nu blijkt dat ik eigenlijk best nog wel voldoende binnenkrijg. Hoe zit het dan met die schijf van 5 waarin staat dat je 400ml zuivel ofzo moet drinken?