Ik zou graag willen weten of er meer mensen hier op dit forum zijn die ervaring hebben met Bacteriele Vaginose/ Gardnerella tijdens de zwangerschap? Met 7 weken zwangerschap is er bij mij dmv een uitstrijkje Gardnerella ontdekt. Mijn huisarts schreef direct Flagyl/Metronizadol voor. Ik heb hem toen gezegd dat niet te willen nemen, gezien ik vrijwel overal lees dat het middel tijdens de zwangerschap niet gebruikt mag worden. Ik had toen nog de hoop dat het vanzelf weer weg zou gaan en hem gezegd het eventueel dan na afloop van het 1e trimester te nemen..Alleen ik heb het nu nog steeds en ga straks mijn 2e trimester in. Ik ben er nog steeds niet gerust op deze antibiotica te nemen. Overal lees ik dat alleen behandeld word als er klachten zijn. Maar wat zijn klachten? Het ruikt ja, en ik heb ook meer afscheiding dan normaal, maar is dat een klacht als het verder niet gevaarlijk zou zijn? Is er hier iemand die ook Flagyl/Metronizadol heeft gebruikt tijdens de zwangerschap? En zo ja in welke vorm? (Ovules, oraal en lengte van de kuur) Ik ben heel blij ieder antwoord dat ik hierop krijg... Liefs van een ongeruste aanstaande moeder
Hoi Jet, ik werk zelf ook met medicijnen en ik raak deze medicijnen niet aan nu! Zelfs als ik niet zwanger ben gebruik ik handschoenen. Het is teratogeen, dt wil zeggen dat het schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Snap niet dat je huisarts dat voorschrijft.... Of de kwaal moet erger zijn dan de kuur maar dat lijkt me niet.... Edit: info bijsluiter uit mijn vakgebied : Waarschuwingen In verband met in de literatuur omschreven teratogene effecten bij laboratoriumdieren wordt door Aesculaap het gebruik van metronidazol bij drachtige en zogende honden en katten afgeraden.
Ik zou het ook niet gebruiken, flagyl is echt rommel!! (zijn zelfs onderzoeken gaande of dit middel kankerverwekkend is ja/nee) de bijsluiter is niet geinig, ik zou er zeker niet voor kiezen dit middel tijdens zwangerschap te gebruiken.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga het ook niet gebruiken, zing het nog wel even uit tot het einde van de zwangerschap en zie dan wel verder wat te doen. Maar fijn dat door jullie mijn twijfels terecht worden bevonden. Nogmaals dank!