Hi! wij gaan van de week een nieuwe computer halen, want deze oude kan echt niet meer! Maar wij hebben beiden niet zo heel veel verstand van computers, dus waar moeten naast het geheugen goed op letten?? Of welke computer kan je aanraden het gaat alleen om de desktop een nieuw beeldscherm hebben we al. Alvast bedankt! Liefs Naantje
ligt er ook aan wat je wilt gaan doen op de nieuwe pc, spelletjes, filmpje, fotoshoppen of wil je gewoon alleen internetten. Mijn man heeft een Acer en ik een PC-Gear en een HPlaptop, vind ze alle3 goed.
Nou ik wil dan ook wel een fotoprogramma erop zetten en ook filmpjes kunnen bekijken en mijn foto's erop zetten. Gamen hoeft dan weer niet.
Bij de Aldi hebben ze regelmatig een laptop of een pc in de aanbieding. Kwestie van je inschrijven op de nieuwsbrief op hun website, en wachten En verder bepaalt wat je wilt doen je keuze voor een computer, zoals degene boven mij zegt. Voor het spelen van computerspelletjes en foto's bewerken heb je een zwaardere bak nodig dan voor internetten/mailen/chatten. Naast het geheugen moet je letten op de processor, de grafische kaart en de grootte van de harde schijf.
Mijn mannetje zit in de computers, dus heb het hem even gevraagd. Als je een desktop koopt, liever eentje van boven de 500 euro. Dan krijg je nog een beetje kwaliteit. Acer en Packard Bell vermijden, want 60% gaat binnen drie jaar stuk en de onderdelen die je ervoor kunt krijgen zijn peperduur. Een goede grafische kaart is ook een handige. (moet Full HD aankunnen) Voor wat jij ermee wilt is 4GB RAM minstens vereist. De processorsnelheid minstens 2,4 GhZ per core. Harde schijfsnelheid minstens 7200 RPM. En een buffer van 16 MB. Als je dat kunt vinden in een desktop, dan heb je een goeie! Je kunt hem eventueel ook bij m'n vent inkopen(die handelt daarin), maar dan moet je me even een pb'tje sturen! Succes met zoeken!