Nog meer meiden GONAL f aan het spuiten??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Never lose hope, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hoi kzh, natuurlijk mag dat!

Mijn ervaring met clomid is ook niet zo goed( ook super last van de bijwerkingen) met gonal f zijn de bijwerkingen veeel minder. Het prikken moet je even doorheen, even je weg in zien te vinden. En ik vind dat het veel meer voordelen heeft;)

Hoelang moet je de provera nog nemen?

Nlh

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ben absoluut niet bang voor naalden, maar ze er zelf in zetten zal wel even vreemd zijn..
    Nog tips?

Vandaag eerste tablet, nog 9 te gaan.

3. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    heb je geen prikles gehad?
    In het begin voelde ik het prikje amper! Alleen omdat ik nu lang prik word het steeds vervelender( blauwe plekken, harde stukken) dus toen is mij verteld om van te voren even over de plek te wrijven en de vloeistof er langzaam in te spuiten, dus het knopje langzaam in te drukken. En na de tijd ook weer even te wrijven.

Tip van mezelf, houd de pen hoog beet zodat je zo met je duim op het knopje kan drukken zonder je hand te verplaatsen ;)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nee, ze heeft de pen laten zien en gezegt dat ik wat huid rond de navel moet pakken en dan prikken en 10 seconden vast houden.

Heb wel een boekje meegekregen met uitleg.

Oke, dat masseren van de plek is een goede!
    En die andere tip ook, thanks!

5. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oke, ik moest echt mezelf prikken terwijl de assistent toe keek. En ik mag trouwens ook in mijn boven been prikken( omdat ik pijn bij mijn buik kreeg)

Hier heb je trouwens een link van hoe je moet prikken! :
    https://m.youtube.com/watch?v=SkrC1RF6i3Y

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Thanks! Duidelijk filmpje!

7. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Welkom kzh!

Ik heb net mijn eerste gonal F injectie gedaan en t ging prima, vond het alleen ff gek dat ik nu aan het werk ben. Werk als woonbegeleidster maar er is maar 1 bewoonster thuis en ik voel me beetje ziekig dus doe rustig aan.
    Alleen ff wennen hoe hard je naaldje moet vastdraaien en hoe stevig je het moet vastpakken om weer los te draaien maar als de bijwerkingen meevallen en het gaat ook nog zorgen voor een mooi ei dan ben ik happy

8. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Dat hoop ik voor je mofantje ! Daar gaan we voor ;)

Succes en beterschap

9. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Welkom kHz :) spannend dat je bijna mag beginnen met prikken. Gonal f heeft wat mij betreft de minste bijwerkingen. Ik heb ook nog fostimon gehad maar daar had ik vreselijk veel last van hoofdpijn en was ik constant zo boos dat ik zelfs moest huilen van woede :( Ik stond toen ook op het punt om te stoppen want dit trok ik niet. Hopelijk zorgt gonal ervoor dat je weer door wilt gaan :)

Mofantje, gelukkig dat het goed ging. Die eerste keer prikken is toch best spannend. Aankomen van de medicijnen heb ik helaas ook gehad. Op en of andere manier is het heel hardnekkig en wil het er niet meer af, beetje jammer.

Nlh, je zal vast niet de eerste zijn geweest die in z'n vingers heeft geprikt :D die pijn zal wel door de hoge dosis komen. Ik had vorige week per ongeluk 37,5 te veel gespoten (bovenop de 75) en toen had ik daarna ook behoorlijk veel steken. Het ziekenhuis gaf aan dat het normaal is bij een hogere dosis. Misschien zitten er wel 2 hele mooie follikels ;)

Ik had vandaag een paar keer wat roze slijm. Wat kan dat zijn? Het is veel te vroeg voor m'n menstruatie, ik zit pas op dag 5 na de iui.

10. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oke dankjewel, ik zat me al helemaal zorgen te maken. En ik wil niet voor alles wat ik voel de gyn bellen haha.

Oooh misschien wel de innesteling!! Hoop het echt voor je;)

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @mofantje, spannend! Fijn dat de eerste prik goed ging!

@rietje : lastig he! Die bijwerkingen.. En als je een kleintje rond hebt lopen wil je die ook niet belasten met je buien..
    Ik hoop ook echt dat dit wel werkt, ondanks dat ik al een heel fantastisch meisje heb is de wens toch wel groot!
    Goed om te horen dat bij jullie de bijwerkingen meevallen, geeft me hoop!
    En, roze afscheiding kan duiden op innesteling inderdaad! Ik duim voor je..

Hoe zit het met testen? Ik las ergens dat zw.testen beinvloed wordendoor de hormonen, en dat een menstruatie wat later kan komen.

12. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Is het niet wat vroeg voor een innestelingsbloeding? De roze afscheiding is nog niet gestopt.. Ik hoop dat jullie gelijk hebben.

Nlh, haha liever een keer te veel bellen dan te weinig. Heb je nog steeds zo'n pijn. Als het aan blijft houden zou ik wel ff bellen. Al is het alleen maar om je gerust te laten stellen.

Kzh, ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb een 11 maanden oude dochter die alle liefde en aandacht verdiend en niet een hele boze moeder. De wens voor een 2de kindje is even groot als bij de eerste. Het is dan ook jammer dat er mensen zijn die zeggen dat ik niet mag klagen omdat ik al een kindje heb.

De ovitrell/pregnyl is na 10 dagen je lichaam uit waardoor je geef vals positieve test meer hebt na die datum. Bij mij komt m'n menstruatie elke keer op dag 10 na de iui, maar ik heb van mezelf een hele korte cyclus. Al met al duurt m'n cyclus nu 2 dagen langer. Maar ik hoor van veel vrouwen dat hun cyclus juist korter is geworden.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Op hoeveel dagen na de iui zit je nu?

Oke dus dat is even afwachten wat het met mijn cyclus doet.
    Fijn, al die tips en ervaringen!

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op dag 6 na de iui. Ondertussen is het mee geworden en bruin van kleur. Ik vrees het ergste :(

Elke cyclus kan het weer anders zijn. Ik merk zelf ook dat ik de ene keer heftiger reageer op de medicijnen dan de andere keer. Het is helaas dus niet te voorspellen.
    Ik ben blij dat je er wat aan hebt. Ik heb zelf tot nu toe veel gehad aan ervaringen en tips van andere, net zoals morele steun :)

15. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    @kzh Ik kreeg de vorige keer op dag 10 bruine afscheiding, ik dacht nog van oh misschien me innesteling! Maar op dag. 13 werd ik ongesteld.
    Dus ook wel mooi op tijd.( al was ik er natuurlijk niet zo blij mee:))

@rietje het is altijd lastig maar ik heb het wel vaker gelezen dat iemand eerst roze en toen bruine (oud bloed) afscheiding kreeg van de innesteling. Maar ik wil je geen valse hoop geven! Mijn buikpijn is gelukkig minder, het is alleen allemaal gevoelig, vooral met hoesten.

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Rond die periode kan je wel innesteling krijgen dacht ik, maar geen idee of bruine afscheiding daarbij kan horen.
    Hoop dat het toch een innesteling is!

@nlh, heb je zo'n buikpijn van het spuiten?

17. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    @kzh, ja ik had echt steken na de eerste 100ie injectie(ging 2 klikjes omhoog en heb nog geen 1 x 100 ie gespoten) maar het is nu wel weg, alleen dat het allemaal gevoelig is. Maar ik mag maandag weer heen gelukkig

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Heb je dan last dat er meer vocht geinjecteerd is, of dat de eileiders daar op reageren?

19. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Denk de reactie van de eierstokken en de baarmoeder, maar ik vraag het maandag wel even aan de gyn

20. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Nlh, waarschijnlijk zijn het inderdaad je eierstokken die je voelt. Gelukkig is de pijn al gezakt en ook dat je maandag weer naar het zh mag. Hopelijk ziet het er allemaal goed uit.

Ik hoop dat jullie allebei gelijk hebben en dat het een innesteling is :)

Deel Deze Pagina