Nog meer meiden GONAL f aan het spuiten??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Never lose hope, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oh ik zit nu op 4dpo, en voel net als de andere keren vanalles gebeuren. volgens mij reageer ik best sterk op hormoonschommelingen, ben nu weer sinds gister kotsmisselijk.
    Hopelijk een goed teken, en gaat het nu ook echt goed :)

2. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    #402 Never lose hope, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Anne, wat vond jij van puregon? Lees soms wel dat mensen minder last hebben van hoofdpijn en vermoeidheid.

Geen ivf omdat de kans voor mij om zwanger te worden hoger was zonder ivf. Omdat wij jong zijn en meer vruchtbaar( betere kwaliteit eicellen, aanstaande 147 miljoen zaadcellen). Het vergt wel veel geduld maar dat is met ivf het zelfde, ik zou dan eerst aan de pil moeten en daarna een hormoon spuiten( waar je geestelijk last van kan hebben) en daarna dus ook weer GONAL moeten spuiten. ( dus kost ook veel tijd en energie) en daarbij had ik nog steeds kans op overstimulatie omdat ik zo heftig reageer. Is beetje moeilijk uit te leggen maar komt er op neer dat het voor ons niet veel verschil maakt en dat je dan beter hier mee door kan gaan. En ze zei dat ze nog niet klaar was met zoeken naar de juiste dosering. Dus ik zei dat ik niet ergens anders meer mee kon beginnen omdat 75 te veel was en alles daarvoor te weinig. Dus toen begon ze over puregon omdat je hierbij nog een tussen stapje hebt. Ze vertelde ook dat ze meer vrouwen zoals mij heeft, en dat de meesten toch wel zwanger raken. Uiteindelijk raken 80% van de vrouwen zwanger met pco. Mocht ik nou wel 12 x mijn eisprong gehad hebben en niet zwanger zijn, dan gaan ze over naar iui of ivf omdat er dan nog meer aan de hand kan zijn.
    En ik heb speciaal een gesprek met haar nadat hun overleg hebben gehad. Dus dat is ook wel fijn!

Ohh.. Hoeveel is je baarmoederslijmvlies nu dan?? En je kan natuurlijk ook niet als maar door spuiten. Wel vervelend dat er niks zit. Het kan idd echt helpen om gelijk hoog te beginnen want zo krijgen ze een flinke boost!! Het is ook wel een risico ja ivm overstimulatie. Maar dan weet je in iedergeval of je kan reageren. Ik hoop natuurlijk dat je geen overstimulatie krijgt en dat je gelijk goed reageerd! Hoelang moet je nu de pillen slikken?
    Die vraag die je stelt vraag ik mij dus ook af haha! Ik kan het ook nergens op internet vinden. Maar ze had het er vandaag nog over dat als je de Leo doet( het teveel aan follikels weghalen) dat dat zonde is voor je follikels. Dus dan ga ik ook denken dat ik er niet meer heb.

Wel vond ik dit:

Rond haar 25ste is een vrouw het vruchtbaarst, met een marge tussen 18 en 30 jaar. Ze heeft dan per cyclus 20 tot 25% kans om zwanger te worden. Vanaf haar 30ste daalt die kans gestaag. Je moet dan dus veel langer wachten om zwanger te worden. De vruchtbare jaren van een vrouw hebben alles te maken met haar voorraad eicellen. Eicellen worden reeds vóór de geboorte aangemaakt en in een onafgewerkt/onrijp stadium in de eierstokken gestockeerd. Een pasgeboren meisje beschikt over ongeveer 1 miljoen eicellen. Met deze “voorraad” moet ze het stellen. Helaas beginnen ze al van bij de geboorte af te sterven, zodat er tegen de puberteit nog zo’n 400.000 over zijn. Bij de menopauze blijven er nog maar enkele tientallen over. Als vrouw ben je vruchtbaar zolang je een goede eisprong hebt. Een pubermeisje moet een aantal cycli doormaken vooraleer ze effectief ovuleert. Hoeveel cycli precies varieert sterk en is onvoorspelbaar. Het is dus zeker belangrijk om je, als je nog piepjong bent, goed tegen zwangerschap te beschermen.

Gemiddeld vijf tot zeven jaar vóór haar laatste menstruatie houdt een vrouw op vruchtbaar te zijn. De laatste menstruatie ligt tussen de 50 en 52 jaar, dus de vruchtbaarheid houdt op rond 45 jaar, met een gemiddelde spreiding tussen 43 en 47 jaar.

Tegen die tijd heeft een vrouw zo’n 450 eisprongen gehad. Dat ze aan het begin van haar leven zoveel méér eicellen heeft, dient enerzijds om selectie mogelijk te maken, anderzijds om verlies te compenseren. Eicellen zijn de grootste cellen uit het menselijk lichaam en daardoor erg gevoelig. Iedere dag sterven er zo’n 30 eicellen af, jaarlijks ongeveer 10.000.

Maar met pco?? Geen idee.

Kzh, ik hoop ook dT dat een goed teken is!! Laten we hopen en duimen dat het raak is;)

3. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Sorry voor het vol schrijven van de hele pagina:):):p

4. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Nhahaha heel boekwerk! Nee maar wel fijn om het even te lezen!!
    Zo te horen heb je echt goed geslrek gehad! Dat mket wel fijn gevoel geven! :)
    Ik wil je geen slecht gevoel geven.. Maar ik heb met zowel puregon als met fostimon erge last van vermoeidheid. Nu is het wel zo dat ik natuurlijk vanaf mijn tienerjaren al maar heel wei ig menstruaties had, dus de hormonen die ik nu krijg zijn gelijk een hele klap dus misschien dat ik er daarom heftig op reageer? Ik vond puregon wel fijner spuiten, voelt er weinig van!!

Mijn baarmoederslij vlies was 12, zo dik is die nog geen enkele keer geweets! Zegt me nog niet zoveel boor de aantallen van baarmoederslij vlies! ;) in begin van cyclus is die bij mij al heel snel 8 a 9mm en dat een langere tijd. Echter met fostimon ophoging ging die opeens naar 6mm toe! En nu dan 12!

Ik ga vanavond beginnen met slikken, dan 10 dagen (RUST!! :p ) en dan op de derde dag wordt ik altijd ongesteld met primolut! Dus 3e week van april weer spuiten! Was om eerlijk te zijn wel even opgelucht dat we het nu afbreken! Was er wel klaar mee, is vandaag CD33. Dus is ook wel fijn!

Kzh, dat zijn wel goedev voortekenen!! Soannend zeg..
    Die wachtweken kunnen zo lang duren dan opeens he haha sterkte!

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hallo dames,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb en er is weer veel geschreven;)!

Rietje, jij morgen ook IUI? Succes!!

nlh, wat fijn dat het een goed gesprek was en dat je er wel achter staat.

Anoniempje,neven gemist maar je bent zwanger. Van harte gefeliciteerd!

Anne, balen dat je deze ronde moet afbreken.

Kzh, jij weer op het wachtbankje. Succes de komende weken.
    En nog gefeliciteerd met je dochtertje!

Met mij gaat het wel goed. Gisteren weer voor een echo geweest en er waren 4 follikels te zien. De follikel van maandag (toen 12) was nu 18,mer was er 1 van 16 en 2 van 13. De arts wilde niet tot zaterdag wachten met IUI omdat de andere follikels door groeien en er dan een kans is dat de iui niet door gaat ivm teveel follikels. Dus..morgenochtend de IUI!!

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Nlh, wat goed dat je nu een goed gesprek hebt gehad met de gyn en dat ze ook toegaf onredelijk te zijn geweest. Ook heel fijn dat je nu zelf hebt kunnen beslissen wat je vervolgstap zal worden. Als iui net zo veel kans geeft als ivf dan snap ik heel goed dat je voorlopig door blijft gaan met iui. Nu kan je tenminste elke maand (of iets langer) opnieuw beginnen mocht het niet zijn gelukt. Ik weet van 2 meiden die ivf hebben gedaan dat elke ronde erg lang duurde. Beide hadden ook last van overstimulatie waardoor ze na de punctie niet gelijk een terugplaatsing kregen maar weer eerst een maand aan de pil moesten. Dat lijkt me ook helemaal niks.

Anne, als ik het verhaaltje van Nlh zo lees sterven er dagelijks 30 eitjes. Het lijkt me dan sterk dat hetgeen wat je op een echo ziet zitten alles is. Volgens mij worden er maandelijks 1 of meerdere eitjes groot genoeg dat ze zichtbaar worden. Dat zegt nog niet dat ze doorgroeien tot aan een eisprong. Je hebt volgens mij dus genoeg reserves die je alleen zo niet kan zien.
    Zo te leze moet ik opschieten, ik ga richting de 31 jaar :)

Kzh, hopelijk is het een goed teken. Zo zonde om voor niks zo misselijk te zijn :)

7. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ik ben 26 dus heb gelukkig nog evente gaan ;) haha

Anoniempje, inderdaad 4 weekjes zwanger!! Waren je gevoelens toch goed! Gefeliciteerd mocht je dit nog lezen! ;)

8. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Anne, 12 mm bsv valt toch nog wel mee. Bij mij is die bij de eerste meeting ook al rond de 11 mm. Ik krijg bij de iui altijd te horen hoe mooi het er wel uitziet (overigens heel raar om te horen) De rust is op zich wel fijn. Je voelt je op een gegeven moment een speldenkussetje.

Shally, wat goed, 4 follikels! Leuk dat jij morgen ook je iui hebt. Als het dan lukt lopen we gelijk op :) Succes in ieder geval morgen.

Annoniemje, je bent zwanger, wow gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap.

Anne, ik was 22 toen ik begon. Ik was dus toen zogenaamd het meest vruchtbaar. M'n dochter is net voor m'n 30ste verjaardag geboren. Ik ben schijnbaar een laatbloeier en zit nu in m'n vruchtbaarste tijd :D

9. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Anne, ja misschien ervaart iedereen de hormonen wel anders, hoop in iedergeval dat het niet erger word.. Kan nu al wel de hele dag slapen!
    Ja aan de ene kant is het wel even lekker he die 2 weken even rust! Dat had ik toen ook even nodig. Toen ik eindelijk mijn eerste kans had om zwNger te worden had ik ook een slijmvlies van 13mm ! Ze zeiden dat dat mooi was?! Zit nu ookal weer op 9 mm!

Wat fijn shally!! Maak je weer een kans :)

Rietje, ik ken iemand die zwanger is geraakt op haar 48e dus wat dat betreft kan alles haha. En ja zei sprak dus ook zo over die overstimulatie dat ik dacht van oke laat eerst maar haha.

Anoniempje, gefeliciteerd !! Ik heb het helemaal niet mee gekregen, ( te druk met mezelf?:p) geniet er van :)!!

Anne ik hoop dat wij ook snel kans maken! En de rest van de dames die nu even niet meee schrijven ook.

10. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Huh waarom zouden ze dan tegen mij zeggen dat 12 al te dik is?! Haha zucht.... Nee begrijp ook wel omdat ik al 30dagen aan het spuiten ben op hogere dosis dus denk dat dat ook wel mee tlt :)

Ik was 24 toen ik begon! :) hoe oud waren de rest van de dames bij start van de MMM?

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Shally, succes! Mijn duimen draaien!

Bij L kwam ik in de mmm in 2011, toen was ik 25.
    Tweede keer 2013, 27 dus.
    Ik ben ook wel vrichtbaar denk ik, als ik tenminste een ei heb.
    Van de 4 eisprongen die ik had waren er 2 sowieso raak.

12. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    haha, nlh er is dus nog hoop voor ons allemaal. 48 duurt nog een tijdje :)

Kzh, dat is wel heel vruchtbaar! 50% van de tijd raak. Dan kan het niet lang duren voor het weer raak is.

Shally, hoe is de iui gegaan?

Bij ons is de iui goed gegaan. We hadden 25 miljoen zwemmertjes, dus daar moet een winnaar tussen zitten :) Alleen heb ik dit keer erg veel pijn onder in m'n buik. Het rare is alleen dat het niet gelijk na de iui was, zoals normaal. Ah ja, die lucht die ze inspuiten moet er gewoon uit.

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Iui ging goed. Stelt weinig voor..en ik was zo zenuwachtig. Haha.
    We hadden 99 miljoen zwemmers dus hopelijk kan er 1 de weg vinden. Ik heb ook best wat krampen in mn buik.

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Zo dat is pas een top score :) Was dat na opwekking? Daar moet er zeker 1 goeie tussen zitten :)
    De krampen gaan gelukkig binnen een dag weer weg.

15. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Fijn dat het bij jullie beiden goed is gegaan! Nu afwachten!! Hopelijk geen prik pennen voor jullie meer!

16. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Zozo laten we duimen dat de zwemmertjes hard genoeg zwemmen en genieg energie over hebben om wandje van eitje te doorboren!! ;) haha

Ik heb hee raar miment gehad vandaag, was heel de dag met momenten erg misselijk en ik kon slecht tegen geurtjes (en geloof me... In verslavingszorg bij mensen thuis kom je aardig wat geurtjes tegen) normaal kan ik er prima tegen! Hoe gek kun je jezelf maken he?
    Had even een sprankje hoop van, zal dat eitje van toen dan toch gesprongen zijn en zwanger? Maar dat kan natuurlijk helemaal niet, ben nog op controle geweest gisteren bij de gyn! Maar ben nooit misselijk en kan altijd tegen geurtjes! Raar he??
    Ook niet eerder door de primolut zo gereageerd! Ben wel onzettend moe maar nu lekker lang weekend!! :)

Fijne paasdagen meiden!

17. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Haha het is maar goed dat de
    zwemmertjes niet mijn energie hebben. Dan zouden ze halverwege in slaap vallen haha

War kan je lichaam je af en toe voor de gek houden. Het kunnen d hormonen zijn. Elke keer kan je weer anders reageren.

Ik hoop het ook Nlh. Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met die hormonen.

Nu lekker genieten van het lange weekend en lekker bijkomen.

18. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Yep na opwekking.

En ik heb de uitslag van mn vitamine b12. Dat is goed volgens mij, 500. Toch?

19. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wow zo'n goede score heb ik niet eerder gehoord. 99 is een geluksgetal (voor mij in ieder geval) dus dat moet goed komen. Fijn dat je b12 ook goed is.

20. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Anne, ik heb daar ook last van.. Dacht ookal het zou toch niet? Dat ik een broodje met me vriendin in de stad aan het eten was en dat ik ineens misselijk werd! Ze zei toen " misschien ben je toch zwanger ". Ik wist wel dat het niet zo kon zijn. Maar toch een test gedaan, en die was natuurlijk negatief. En nu vandaag alweer ( ben bij me vrienden).. Rook ineens een gekke geur, maar verder rook niemand het..! Gyn zei dat het door de hormonen kan komen.

Verder hoop ik dat Pasen me goed doet :) dat er maandag een mooi ei te zien is:) want voel me behoorlijk rot door die verhoging.. Dus weet niet hoelang ik nog kan spuiten en daarbij heb ik vandaag 3x geprikt voordat ik eindelijk die naald er in kreeg.. Pffff ik blijf maar denken " weet waar voor je het doet "

Deel Deze Pagina