Nog meer meiden GONAL f aan het spuiten??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Never lose hope, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat ontzettend leuk Nlh :) Waar ongeveer willen jullie gaan trouwen en hoe kom je op het idee om naar het buitenland te gaan? Sorry veel vragen :D
    Ik was net een week 22 jaar, dis nog best jong toen ik trouwde. M'n ouders schokken in eerste instantie toen ik op m'n 20ste thuis kwam met de mededeling dat we gingen trouwen :)

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Nou, ik ben nog niet begonnen met spuiten. Mijn temperatuur was tijdens mijn menstruatie hoger dan normaal. Ik dacht: doe voor de zekerheid maar een test voordat je met die hormonen begint. Stond er ineens een 2de streepje :$ Na bloedprikken in het zkh bleek dat mijn hcg verhoogd was nl 52. Maar ik ben dus wel al 4 dagen ongesteld, op de 3de dag de test gedaan.
    Volgende week moet ik nogmaals bloedprikken. Dan zal blijken of ik echt zwanger ben of dat het een soort van vroege miskraam was.

Ik heb nl een korte lf,normaal 6-7 dgn, met clomid 8 dgn. Op 8 dpo al beetje rood bloedverlies. Toevallig die dag afspraak met de arts. Ik mocht die dag niet als mijn menstruatie tellen, het kon ook een innestelingsbloeding zijn zei ze. Dag erna bloedverlies zoals normaal bij mijn menstruatie dus prikinstructies gekregen en spuiten afgehaald.
    Het kan zijn dat het vruchtje dus net ingenesteld was toen ik ongesteld was. De vraag is nu of het met de menstruatie mee is gekomen of is blijven zitten. Een week vol onzekerheid. En natuurlijk wachten met spuiten tot er duidelijkheid is.

3. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Zo jolein wat een verhaal! Was je temp dan niet omlaag gegaan toen je ongesteld werd? Want na de ei is hij toch altijd hoog en als je dan ongesteld word gaat hij weer omlaag. Is hij hetzelfde gebleven of iets gezakt? Heb je ook krampen gehad? Hoop echt voor je dat het is blijven zitten hoor!! Super spannend allemaal.....

Haha rietje ik doe je wel even een privé bericht.

4. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Oh Jolein: ik hoop zo dat je zwanger bent en blijft! Spannend, houd ons op de hoogte.

Voor de anderen: ik heb jolein gevolgd in een club voor clomid. Net als jolein ga ik de volgende cyclus beginnen met gonal f en ovitrelle. Clomid slaat bij mij niet aan. Ik heb inmiddels al spuitinstructies gekregen. Nu zit ik te wachten op mijn menstruatie. Ik zou eigenlijk provera moeten slikken, maar de dag voordat ik met provera begon bleek ik toch nog een positieve ovulatietest te hebben. Het ziekenhuis was van mening dat dit niet kon, want op alle echo's was er geen enkele follikel groter dan 10 mm en het groeide allemaal ook niet. Toch dus op CD25 een positieve ovulatietest. Ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben, maar wacht nu dus op menstruatie. Daarna gonal f 50.

Het lijkt mij vooral lastig om iedere dag rond hetzelfde tijdstip te spuiten. Ik ga denk rond 19.00 uur spuiten. Alles ligt al klaar hier in de koelkast, vind het wel spannend.

5. Akkie1981

Akkie1981 Lid

31 okt 2014
    38
    0
    0
    Wierden
    Gipskruid
    Ik spoot/ en straks weer gonal-f om 9 uur.
    Ik had gewoon alarm in de telefoon staan.
    Er mag speling in zitten, ik meen 4 uur.
    Dus heb je een keer een feestje dan mag je dus best voor een keer eerder of later spuiten.
    Zo is het mij destijds verteld.
    Succes in ieder geval.
    De eerste paar keer is het raar dat je jezelf spuit, maar went vanzelf.

6. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Welkom jolein en gipskruid!!
    Wat een verhaal van beide! :eek:
    Spannend jolein... Wanneer g je bloed prikken??

Gipskruid, ik vind het op tijd prikken ook wel lastig, maar je raakt er aan gewend! Zijn altijd wel uitschieters bij .. Weet niet hoe de andere meiden dit doen? Ik heb elk ronde op ander tijd geprikt om uit te zoeken wat nu het handigst is.. Conclusie? Nits is handig hahaha
    Prik nu voor het slapen gaan. Soms is dit om 10uur of soms 12. Volgens gyn maakt dit niet zo heel veel uit als in het gemidddelde masr rond zelfde tijdstip is! :)
    Wat zei jouw gyn hierover??

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    gipskruid: nog geen menstruatie dus? Welke cd zit je nu?

NLH: ik had een dip. Op cd 26 ging mijn temp omlaag naar 36.9, en had ik een beetje bloedverlies, zat toen op 9dpo. Normaal zou ik dus rond die tijd ongesteld moeten worden.
    Ik had die dag een afspraak bij de arts. Ze zei wacht even af misschien is het een innestelingsbloeding. Als het morgen doorzet kom je terug om de spuiten te halen en instructies te krijgen. Dag erna temp 37.0 en bloedverlies zoals bij normale menstruatie, dagen erna 37.3 en 37.2.
    Nu nog steeds hoog. Maar wel al 6 dgn bloedverlies, 1 dag rode spotting, 3 dgn zoals normaal en nu 2 dgn minder bloed, soms bruin maar met stolsels.
    De laatste 7 maanden had ik steeds een lichte menstruatie van 2-4 dagen.
    Dit duurt dus al langer dan mijn normale menstruatie :(
    Dat is niet goed denk ik.
    Test vanmorgen was positief, maar was van een ander merk dan 2 dgn geleden. Deze test al bij minder hcg positief. Kan dus niet afleiden of streepje oploopt.

Deze cyclus verliep trouwens nog raarder dan anders. Op cd 11 al een blaasje van 18,2mm, cd 13 blaasje 18mm en bms niet gegroeid, bleef 4,9mm.
    Arts riep dus al dat clomid 100mg ook niet werkte, want het blaasje verdween weer en bms bleef dun. Moest voor de zekerheid wel bloed laten prikken 7 en 9 dgn later. Volgende ronde moest ik gaan spuiten.
    Op cd 17 temperatuurdip en daarna een stijging van de temp, maar anders dan normaal. Ervoor zat ik al rond de 36.9 en 37.0, dat was erg hoog. Erna rond 37.0 en 2x 37.1. FF gaf dus geen eisprong aan. Want er was geen echte stijging te zien zoals in de maanden ervoor. Wel waterig slijm en open bmm rond cd 17.

Cd 26 controle, bleek ik ineens voor het eerst een goede progesteronwaarde te hebben, 25 en 34.
    Arts dacht dat ik een eisprong had gehad op cd 13/14, maar ze vond het wel raar dat de 2de keer bloedprikken mijn progesteron dan gestegen was tov de eerste keer, want na 7dpo stijgt het niet meer zei ze.
    En mijn bms was nu ineens 7.1mm, normaal groeit dat na een eisprong ook niet door.
    Maar eisprong op cd 17 wat ik denk, kon niet volgens haar. Want dan ene blaasje kon niet pas 4 dgn later gesprongen zijn nadat het eerst ingekrompen was. En een nieuw blaasje was ook raar want op cd 13 had ik alleen kleinere dan 10mm.

Nu dus afwachten tot het bloedprikken vrijdag. Dat duurt zo lang.
    Als het hcg minder is zal ik nog een maand moeten wachten met spuiten denk ik, want dan is het cd 10, te laat om te beginnen, of niet?
    Mijn arts zei btw om zoveel mogelijk op dezelfde tijd te spuiten, hoogstens een half uur eerder of later. Spuit meenemen kon alleen als hij in de koelkast kon voor en na het spuiten.

8. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op CD35. Voor mij alleen maar een teken dat de clomid echt niet werkt. Had zo gehoopt daar iets kortere cyclussen van te krijgen. Ik ben blij dat ik mag gaan spuiten.

Bij mij werd tijdens de spuit-instructie gezegd dat ik maximaal een kwartier mag afwijken. Het maakte niets uit of ik 's morgens of 's avonds zou spuiten.

9. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Welkom jolein en gipskruid, wat een spannende en onzekere verhalen over wat jullie nu meemaken. Ik zal duimen.

Nlh wat leuk dat jullie in het buitenland willen trouwen, ben erg nieuwsgierig welk land en wanneer enzo?
    Wij zijn afgelopen september getrouwd was een super dag en echt helemaal ons. Zo genoten.

Anne wat super dat er 3 groeien, hoop dat ze vandaag heel mooi groot zijn, ik duim!

Ik ga om half 11 naar meting, spuit nu 125. Als er niks te zien is mag ik nog week 150 proberen. Lees op het forum eigenlijk bij niemand dat ze zo slecht reageren op gonal F. Heb er voor deze ronde niet zoveel vertrouwen in, behalve dat miss die 150 nog iets gaat doen , die dosering heb ik nog niet eerder gehad.

Hoe voelen de zwangere dames zich?

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes mofantje, hopelijk is er wat gegroeid!

Ik heb voordat ik met gonal begon, menopur gespoten en op de hoogste dosering (225) reageerde ik nauwelijks of heel laat. Toen overgegaan op gonal 150 en altijd reactie. Het is wel een hoge dosering masr goed, reactie had ik.

Nlh, wat gaaf dat je in het buitenland wilt trouwen!

Ik had vrijdag de bruiloft van m'n broer en had het boeket gevangen :)! Ik heb het er al vaker met m'n vriend over trouwen gehad maar hij vind het allemaal niet zo nodig. Maar toen we 's nachts terug reden naar m'n ouders waar we bleven slapen zei hij 'ik zal er echt aan moeten geloven he'. Haha, ben benieuwd. Eerst maar eens de echo van donderdag afwachten, want zwanger Sil ik in ieder geval niet zijn als we trouwen.

Donderdag dus de echo. Ben er nog wel rustig onder, heb nog steeds een goed gevoel. Dus hopelijk klopt het. Vandaag eigenlijk voor het eerst misselijk.. Ik merk wel dat ik na het opstaan niet te lang moet eachten met ontbijten.

11. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Whaaaa ik heb een ei van 19!
    Arts zei van te voren dat we nu toch voor laatst gingen kijken want dosering was al hoog en zonder reagpctie toch eerst Leo maar toch maar eerst kijken.
    En ze meet bmsv en daarna naar rechts en ik denk nog huh ik zie eierstok niet, klopt want zag dus een ei!
    Woensdag de iui, nu gaat er van alles door hoofd, is dat niet te laat, en hoe zit t met onthouding van manlief en aaahhh we hebben een eerste kans na een jaar!

Ik weet heel goed da iim nog niet zwanger ben maar een eerste kans voelt zo goed!

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wow toppie mofantje!
    Vandaag dus pregnyl spuiten?
    Succes woensdag! spannend!

13. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Vanavond om 18 uur pregnyl indd. Vind het allemaal kei spannend

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wauw wat goed mofantje!!
    Ik weet niet of het zaad vsn jr man gewoon goed is? Want tegen ons is gezegd dst op de dag vsn pregnyl we nog gemeenschap mochten hebben, daarna niet meer tot IUI.

Heel veel succes!

15. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Waauwie mifantje!! Wat goed gefeli met je ei! Hard verdiend na een jaar!! :D

Ik ben vanochtend weer geweest. Was nog maar 1 grotere ei te zien en die was 15,5mm. Gee idee welke van de 3 eitjes door gegroeid is maar als het de 14,5mm ei was van vrijdag is die niet heel har dgegroeid! Had gehoopt vandaag of morgen ook pregnyl te kunnen spuiten! Beetje dubbel maaaaar... Hij is nog niet verdwenen! :) nu woensdag weer terug! Blijf dus nog even in spanning of ik stap tot pregnyl weer mag zetten.... :)

16. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wij mogen niet meer, kwaliteit van zaadjes is gemiddeld maar hoeveelheid was niet zoals zou horen dus vandaar iui.

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ mofantje, super nieuws! Heel veel succes! Ik duim :)

@ anne : gelukkig zit er nog wel wat inderdaad, nu hopen dat ie mooi doorgroeit zodat ook jullie een kans krijgen deze ronde!

18. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wow wat en geweldig nieuws Mofantje! Dat is zeker verdiend na en jaar. En nu hopen dat het gelijk raak is. Ik zal voor je duimen.

Anne, ik snap het dubbele gevoel, ,aar inderdaad heel fijn dat er nog 1 zit. Hopelijk mag je over een paar dagen alsnog pregnyl zetten.

Shally, wat fijn om te horen dat je er nog steeds een goed gevoel over hebt, dat was 2 weken geleden toch anders. Donderdag krijg je een prachtig kloppend hartje te zien.

Kzh, hoe gaat het met? Hou je het nog vol met wachten tot vrijdag?

Nieuwe meiden welkom! Wat een verhalen lees ik. Succes en hopelijk is het snel raak voor jullie.

Met mij gaat het wisselend. De ene dag oel ik me super en heb ik er alle vertrouwen in en de andere dag vind ik het doodeng en ben ik continu bang dat het fout gaat en dat we donderdag met de echo slecht nieuws krijgen. Van elk lijntje of krampje schik ik. Gelukkig vertelt de misselijkheid en vermoeidheid dat het nog goed zit. Het zou fijn zijn als we donderdag een mooie echo hebben, dan zal ik hopelijk mezelf minder gek maken haha

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik hoop een hele mooie echo voor je donderdag rietje! En dat je dan een beetje meer kan genieten..

Met mij gaat het even wat minder, vandaar dat ik ook minder reageer.
    Ik voel me flink depri, en heb veel pijnklachten.
    Het voelt alsof mijn schildklier weer niet goed werkt, maar de internist heeft een volle agenda. Ze zouden me nog terug bellen, maar schiet niet echt op..
    Ennuh, ben blij als het vrijdag is! :)

20. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    #760 Never lose hope, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt: 5 mei 2015
    Mofantje yeaaah eindelijk! Wat fijn zeg!

Oh Anne, wat balen dat de andere 2 weg zijn. Maar gelukkig zit er nog 1!! We blijven hoop houden!

Jolein en gipskruid, hoop gewoon dat jullie beide zwanger zijn!
    Wel een apart verhaal jolein! Ik denk dat die follikel idd is doorgegroeid zoals jij ook denkt. Kan me voorstellen dat je het heel spannend vind.

KZh sterkte!

Rietje, hopen op een moooie echo donderdag :)!

Shally, wat leuk dat je het boeket gevangen hebt! Dat belooft wat:p

Deel Deze Pagina