Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zoals gezegd, vind ik het het belangrijkste dat jullie er samen achter staan en elkaar respecteren..

Weten ze op je werk niet wat er gaande is? Ik kan me voorstellen dat je afwezigheid (zowel letterlijk of figuurlijk) drukt op je functioneren.. of was dat niet wat ze bedoelde met de vraag "waar je zo druk mee was". Wat deed je ook alweer voor een werk?

2. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

@ Truus fijn van je echo meid... En ik lees dat je vind dat je al zo dik wordt.. ben je misschien klein (sorry ik weet het niet meer), want dan ben je vaak sneller dik.. En probeer op te letten met wat je eet, want nu is het verradelijk: als je nu alles gaat eten wat je wilt heb je het niet zo in de gaten en het moet er straks ook weer af.. nou meid het is maar een advies..:D

@ Wendy, meid wat een verhaal.. ik weet echt niet goed wat ik moet zeggen: bij jou zit momenteel echt alles tegen.. Probeer iets leuks te gaan doen en niet in een dip te belanden.. sterkte met alles!!

@ mamatien... wat balen dat je een negatieve test hebt :x!! knuf!!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mwah, klein zijn valt wel mee, ben 1.78 of zoiets ;)

Maar het is gewoon vervelend dat er nu vanalles begint te groeien en een buik krijgt die eigenlijk dik lijkt ipv een zwangerschapsbuik. Kan niet wachten tot ik een echte buik krijg :)

Eten valt ook wel mee hoor, ik let inderdaad aardig goed op maar heb gewoon niet zo'n trek in eten, dus eet eigenlijk minder als dat ik normaal eet. En toch knap, dat ik ondanks dit dus al 5 kilo(!!) ben aangekomen. Volgens VK normaal omdat ik nu reserves aan het opbouwen ben. Nou, normaal of niet normaal, ik vind het niet leuk. Maar ja, alles voor het goede doel he ;)

En, hoe is het met jou?

4. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ok nee dat is niet echt klein en misschien lijkt het alleen maar zo.. omdat je het niet gewend bent. Je hoort ook wel vaker dat meiden zichzelf opeens lelijk en dik vinden (en dat terwijl zo gewoon zwanger zijn).. nou meid maak je niet druk, zolang je een beetje oplet op wat je eet is er niets aan de hand!!

Met mij gaat alles weer goed hoor.. Ik had gewoon even een hormonen dipje, meestal zo rond de dagen dat ik ongi moet worden!!

5. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik ben er ook weer eventjes. De laatste dagen was ik zo ongelooflijk moe. Ben dinsdag en woensdag om 8.00 uur naar bed gegaan en er 's ochtends pas weer uitgekomen!

Mamatien, balen meid! Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Het is echt zo balen. Ben je van plan om binnenkort een keer naar de huisarts te gaan?

Wendy, wat een lastige situatie! Heel veel sterkte!

Truus, wat fijn dat je echo goed was. Leuk om te horen!

6. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen,
    Dank jullie voor jullie lieve reacties :)
    Gister dacht ik er wel goed over om naar de HA te gaan. Maarja, ze zeggen dat je er een jaar voor moet uittrekken.. Dus ik doe dat liever dan dat ik te vroeg naar de HA ga. Ik wil dat het op de normale manier lukt, zonder HA of wat...

Afgelopen cyclus ben ik er verder ook weinig mee bezig geweest, wel op de juiste dagen geklust, maar verder heb ik bijna alleen maar gefeest. Komende maand gaan we daar goed op letten en het feesten flink minderen, miss dat dat helpt!

Nu ik toch weer weken moet wachten eer dat ei er is, zal ik waarsch hier weer minder te vinden zijn.. heb ik altijd eerste weken... Ga vanaf nu ook niet meer temperaturen, alleen ovutesten doen. Heb nu wel genoeg duidelijkheid over mn ei!

Nou meiden, weer lekker lang ego verhaal, maar zijn julliie weer op de hoogte :)

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen!

@Lientje, ja probeer inderdaad goed op te letten met eten hoor! Wil natuurlijk het liefst zo min mogelijk aankomen. Maar ja, met die leuk hormoontjes lukt dat niet altijd.

@Ummie, zo, dan ben je inderdaad lekker vermoeid zeg! Geen idee waar het aan kan liggen? Temp je trouwens niet meer?

@Mamatien, je hebt gelijk dat je niet meer gaan tempen. Je weet inderdaad een beetje hoe je cyclus in mekaar steekt en wanneer je je ei kan verwachten. Je temp is alweer flink gezakt zie ik. Zal het ook wel niet lang meer duren voordat je ongi word..

8. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mamatien, groot gelijk hoor dat je even niet meer gaat temperaturen enzo. Eventjes loslaten, is soms ook goed.

@truus, nee ik temperatuur niet meer. Ik wil het gewoon even loslaten. De kans dat ik nu zwanger wordt is klein, dus ik gun mezelf even een pauze. Eerst de operatie en dan verder kijken wat we gaan doen.

Ik heb trouwens vanochtend een pre-operatief gesprek gehad. Ja, het gaat echt allemaal heel officieel. Maar het was wel fijn. Waarschijnlijk ga ik voor een ruggeprik ipv algehele narcose. Dan ben ik toch nog een beetje bij. Dat vind ik wel een fijner idee.

Groetjes allemaal!

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

@Ummie, ah vandaar dat je even gestopt bent met tempen, logisch!

Maar je gaat dus voor een ruggenprik? Kan je mij straks mooi vertellen of dat zeer doet, want die wil ik misschien bij de bevalling wel. Maar vind je dat geen eng idee, dat je dan wakker bent tijdens de operatie?

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Er zijn genoeg meiden die beweren dat er "niet mee bezig zijn" juist bevorderend werkt, dus ik zou me daar niet te druk om maken hoor! Jammer dat je de komende weken minder hier bent, maar begrijpelijk..

11. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen :). Het lijkt mij zelf netjuist wel fijn om wakker te zijn. Ik vind het idee dat ik helemaal weg zou zijn juist niet zo prettig. Wel een gek idee dat dan de onderste helft van je lichaam verlamd is, hmmm, niet te veel bij na denken...

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja ik weet niet. Dat je bewust mee maakt dat ze in je snijden enzo staat mij niet zo aan. Maar aan de andere kant, narcose lijkt mij ook eng. Je hoort wel eens van die rare verhalen en dan denk ik, misschien maar beter om een ruggenprik te nemen, stel je voelt er wat van dan kan je dat op dat moment aangeven. Het schijnt ook zo te zijn dat je beter een ruggenprik kunt nemen, aangezien je van de narcose nog een hele lange tijd last kunt hebben.

Inderdaad proberen niet te veel erover na te denken maar dat zal niet makkelijk zijn..

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    truus ik heb een keizersnee gehad met ruggeprik (voel je echt helemaal niks van, niet bang voor zijn hoor, bloed prikken doet 10 keer meer pijn!) en een galblaasoperatie onder narcose...

nou geef mij maar honderd keer een operatie met een ruggeprik, ondanks dat je het "merkt" is het toch wel heel fijn, en narcose vind ik echt verschrikkelijk, blijf je gelijk 2 dagen last van houden...

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee doet een ruggenprik helemaal geen pijn? Mijn moeder heeft een hernia operatie gehad met ruggenprik en die zei dat ook al, dat het geen zeer deed maar ja, dat zegt ze altijd dus ik geloofde haar niet zo ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    truus je krijgt eerst een prikje om de huid te verdoven (en dat voelt echt als een speldenprikje) en van de ruggeprik zelf voel je helemaal niks...
    ik vond het ook eng, zette me schrap, maar die anesthesist zei "mevrouw hij zit er al in hoor!" haha!

Wil je graag een ruggeprik straks?
    Bij Emma was ik van te voren heel bang voor de bevalling en wilde van te voren graag een ruggeprik bedingen. Maar dat is heel moeilijk, kan alleen bij academische ziekenhuizen waar 24 uur per dag een anesthesist aanwezig is. Nu neem ik het risico wel.
    Ik heb mega erge galaanvallen gehad, waarvan ik ondertussen dacht dood te gaan en dat heb ik ook overleefd. De bevalling zal ik ook wel overleven en ik krijg er nog wat moois voor terug ook!

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Kijk dat is goed om te horen, dat ie er al in zat zonder dat je het zelf door had!

Ja ik wil de optie hebben om een ruggenprik te krijgen. Ik zeg niet dat ik hem bij voorbaat wil, of nou ja, misschien ook wel ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik ben gewoon een schijterd als het op pijn aankomt, en vooral op dingen die ik niet ken.

Paar jaar geleden moest ik een spuit hebben in mijn rug omdat ik pijn had in mijn bekken en toen heb ik mij zo druk gemaakt om die spuit dat ik flauw viel. Niet van de pijn hoor, want voelde er niks van. Erg he?

Mijn moeder heeft ook een galblaasoperatie gehad, zelfde als wat jij zegt. Vreselijke pijnen moeten dat zijn. Mijn moeder lag mij op de trap te smeken of ik haar naar het ziekenhuis wou brengen, omdat ze zo'n pijn had en de dokter steeds haar doorverwijzing uitstelde.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja truus dat was echt de meest helse pijn die ik ooit heb gehad, heb ook op de grond liggen kreperen en manlief heeft me meerdere keren naar het zkh gebracht.
    Ik heb het ook gehad toen ik in het zkh lag van emma, maar volgens hun was het maagpijn en stelde ik me aan ;)

Truus ik ben ook een angsthaas hoor en de bevalling is ook doodeng. En je weet ook helemaal niet wat er op je af komt vooral niet zo een eerste keer... Ik zou ook heel graag willen dat ik 100% zeker wist dat als ik om een ruggeprik zou vragen dat ik die dan zou krijgen... helaas kan dat niet...

1 tip, mocht je geen ruggeprik krijgen, ga dan niet voor een pethedine prik of remifentanil. Ik hoor alleen maar dat je daar stoned van wordt en wel pijn hebt maar je niet echt kan uiten...

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Truus: ben ook een scheiterd hoor en ook best wel kleinzerig maar ben gewoon thuis bevallen zonder ruggenprik o.i.d. Ik vond het allemaal prima te doen. Natuurlijk fijn is anders maar zoals je wel eens leest over helse pijn enzo heb ik het niet ervaren. Bijna direct nadat Nathan geboren was, zei ik al dit doe ik zo nog wel een keer:D

Ummie: Het lijkt me allebei eng als ik eerlijk ben:) Maar als jij het beste gevoel hebt bij een ruggenprik zou ik dat doen! Verder inderdaad maar niet te veel over nadenken! Komt vast goed. Dikke knuf.

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Okee ik zal het onthouden, als die ruggenprik dus niet kan. In het ziekenhuis waar ik waarschijnlijk ga bevallen is waarschijnlijk ook niet 24/7 een anesthesist aanwezig, dus wil mij sowieso nog gaan verdiepen in de opties die er nog meer zijn.

Fijn om te horen dat ik niet de enige schijterd ben ;) Maar serieus, als ik aan de bevalling denk dan denk ik wel eens, jeetje waar ben ik aan begonnen? Ik ben zo bang dat ik die pijn straks niet aan kan. Maar het zal wel mee vallen, er zijn zat vrouwen die mij voor gegaan zijn.

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh nog een schijterd haha! :D

Maar dit is een goed voorbeeld om te horen!

Deel Deze Pagina