Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en Lavendel, veel plezier bij je ouders! Spannend hoor! Ben benieuwd wat jullie te wachten staat...

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Fijn Ummie dat je niet echt pijn hebt! Hoe was de ruggenprik verder, deed het zeer toen ze hem gingen zetten?

Nou ben ook erg benieuwd wat je de 23ste te horen krijgt! Gelukkig duurt dat niet zo heel lang, dat scheelt. Maar wat is die manuele placenta? Ik heb daar nog nooit van gehoord :)

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    meiden bedankt voor jullie advies. Kwam net een collega in de winkel tegen en heb het haar ook maar verteld.( we stonden een half uur te kletsen in de supermarkt:D) Denk dat de rest het maandag ook te horen krijgt. Zal donderdag voor de vergadering de directeur het nog wel even 1 op 1 vertellen. het is gewoon lastig dat hij nog tot woensdagavond op vakantie is anders had ik het natuurlijk wel wat eerder verteld. Er is zelfs een kans dat hij er donderdag helemaal niet is dus ja dan houdt het op. Ben het nu ook aan de buren enzo aan het vertellen en woon/ werk in een klein dorp dus de tamtam gaat dan snel;) Ach het is ook geen geheim natuurlijk!! Oh en vertel het gewoon de 1e schooldag aan de kinderen, is iedereen mooi op de hoogte..

Lavendel: ben benieuwd wat je ouders van plan zijn.

4. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Truus, een manuele placenta houdt in dat ze de placenta er na de bevalling 'handmatig' uit hebben gehaald. Na de geboorte van onze dochter kwam de placenta er niet vanzelf achteraan. Ik moest toen naar de ok (ik was al in het ziekenhuis gelukkig), onder narcose en de arts heeft dus toen de placenta er 'met de hand' uitgehaald. Hoe ze dat precies doen weet ik niet hoor, maar daar komt het ongeveer op neer.

De ruggenprik zelf was niet heel prettig, maar ook niet supererg. Het doet gewoon even zeer, maar dat is ook snel voorbij. Ik vond de verdoving zelf wel vervelend. Het was een heel gek gevoel dat je de onderkant van je lichaam niet voelt. Alles voelt ook heel gek en dik aan. Eerst zaten mijn benen in de beugels, dus toen kon ik ze zien. Op het eind hadden ze mijn benen weer neergelegd, maar dat had ik niet door. Dus toen schrok ik echt. Ik dacht: waar zijn mijn benen gebleven?? Gek he. Het duurde ook best lang voordat ik al het gevoel weer had. Daarom kon ik pas zo laat naar huis.

Ik ben wel benieuwd of deze ruggeprik te vergelijken is met die die je bij een bevalling krijgt. Ze zeiden dat ik nu een combinatie heb gehad van een kortdurend en en een langdurig werkend middel. Zijn er meiden hier die ervaring hebben met een ruggenprik tijdens de bevalling?

5. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ummie, Niet leuk deze uitslag :x
    Ik ben benieuwd naar wat ze de 23ste gaan zeggen en gaan doen.
    Een dikke knuf voor jou meis.

Juffie, gewoon lekker vertellen hoor aan iedereen, je bent nu immers de eerste 3 maanden voorbij. En mocht de directeur het toch van een ander te horen krijgen ... jij kan het toch ook niet helpen dat hij op vakantie was.

All, hier is mijn temperatuur drastisch gezakt naar 36,6 :(
    Ik zal vandaag of morgen dus toch ongesteld worden denk ik.

6. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Mirtjuh!!! Dat is echt niet leuk!

Ik ben gisteravond ook ongi geworden, dus weer tijd voor een nieuwe handtekening.

Ik heb trouwens ook leuk nieuws! Gisteren kwam ML thuis van boodschappen halen en toen had hij een kadootje voor mij. Hij had een nieuw horloge voor mij gekocht, omdat ik vrijdag al die moeite moest doen en het ook zulk rottig nieuws was. Echt lief van hem, het is een heel mooi seiko horloge *glunder, glunder*

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    goeiemorgen, heb een vreselijke &*$)(*# nacht gehad.
    Had last van mijn rug gekregen, kon daardoor niet lekker op mijn rug liggen wat ik altijd doe. Verder was ik misselijk, en als ik op mijn zij lag werd ik nog beroerder. Ben nu helemaal kapot, gisteravond en eergister lag ik er ook niet echt vroeg in...hakt er nu toch wat meer in dan anders.

Verder voel ik mij ook een egoistische trut:(. Gisteravond kwamen mijn broertje en schoonzusje bij mijn ouders. Ze vertelden ons dat we in april oom en tante werden. Mijn 1e gedachte was:
    ja hoor moeten hun ook zwanger zijn? hadden ze dat niet wat later kunnen doen.
    :) Erg he, die gedachte, later bleek dat manlief precies hetzelfde had.
    Hadden we ook echt niet verwacht, zijn beide nog erg jong (22). Broertje doet nog studie icm werk. Ik was beetje in shock omdat ik het niet verwachte, vertelden ze ook nog dat ze het zelf ook niet verwacht hadden. Schoonzusje had spiraaltje, die hadden ze er net uit laten halen. En gezien onze ervaring dat het lang heeft geduurd voordat wij zwanger raakten dachten zij dat gebeurt niet meteen...nou, hun wel dus.
    Ik vind het super voor ze dat ze dit ook mee mogen maken, maar als ik dan hoor hoe het is gegaan vind ik het erg dubbel.
    Het is wel leuk dat onze kinderen straks zelfde leeftijd hebben, en leuk om straks met schoonzusje te praten over zw.schap. Maar toch kan ik het nog moeilijk hebben. Mijn ouders waren ook best in shock toen ze het hoorden. Maar zij worden voor de 2e keer opa en oma in korte tijd. Daarnaast woont mijn broertje vlakbij mijn ouders, en ik/wij dus echt niet.

misschien vinden jullie het wel heel stom, ik vind het zelf ook, maar toch zijn dit wel mijn gedachten/gevoelens.
    En ik moet het gewoon ff kwijt, zodat ik wat positiever ga denken.

einde ego-bericht

8. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lavendel,

Geeft niets je ego-berichtje. Ik snap het wel hoor. Heb je er zelf zoveel moeite voor gedaan, ben je eindelijk zwanger en krijg je dit... Voor je gevoel word je eigen zwangerschap dan een beetje 'overschaduwd' door dit nieuws...

Laat het maar even rustig op je inwerken en wie weet kun je er straks iets positiever over denken. Wel logisch dat je het even moet laten bezinken.

Kop op meid! En probeer vooral veel te denken aan je eigen kleine wondertje!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

mirjuh: he balen zeg van je temp:(

ummie: wat lief van je man zeg!!

lavendel: spui maar lekker hoor. Snap je ook wel een beetje. Ik ben tot nu toe altijd samen zwanger met een schoonzusje. mijn schoonouders hebben straks 6 kleinkinderen in 3 jaar tijd.

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

Goedemorgen meiden!
    Ummie: Balen zeg van de uitslag :( Maar wel fijn dat je nu weet wat het is en dat ze er waarsch gewoon wat aan kunnen doen!
    @ Mirtju: Klote ongi ook :mad::mad:
    @ Lavendel: Snap het wel hoor dat je het ff vervelend vind! Denk datje het over paar weken wel erg leuk gaat vinden.. Heel gaaf om de 2 kleine samen te laten opgroeien..

@ All: komende 2 weken wordt weer klussen bij ons... Hoop dat mn eitje snel komt :):)

Xxxxx

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen!

@Ummie, thanks voor je uitleg! Ik had er wel eens van gehoord dat ze een placenta operatief verwijderen na een bevalling, maar niet dat dat een manuele placenta heet. Weer wat geleerd!

En wat betreft de ruggenprik, die doet dus even zeer. Hmm okee, klinkt toch wel weer een beetje eng. Doet het een beetje zeer of doet het een beetje boel zeer? :) Volgens Debby voelde zij er bij haar bevalling niks van, dus misschien is dat een ander soort ruggenprik?

Oh en wat lief dat je een cadeautje hebt gehad van je man!

@Mirtjuh, wat klote van je temp! En aan je tempkaartje te zien ben je ongi geworden.. :( Pff dat is klote zeg.

@Lavendel, ten eerste, wat klote dat je zo'n rottige nacht achter de rug hebt! Hoe is het nu met de misselijkheid en de rugpijn?

Ten tweede, je bent geen egoistische trut. Ik begrijp je gevoel heel goed, aangezien wij een soort gelijk iets hebben mee gemaakt. Tja en dat je voelt wat je voelt, daar kun je niks aan doen. Ik denk dat je het de komende tijd er nog wel wat moeite mee blijft houden maar op een gegeven moment went het wel en leg je je er bij neer. Gewoon je gal lekker bij manlief en bij ons spuien, dat lucht wel op. En voor de rest: Komt allemaal wel goed schatje! *Schuift roosvicee toe*

@Mamatien, veel plezier met klussen! Hopelijk krijg je een op tijd eitje :)

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, ik zou zeggen: een beetje zeer. Maar, voordat je het voelt is het eigenlijk ook al voorbij! Dus dat zou voor mij echt geen reden zijn om het niet te doen!

Het meest vervelende vond ik dat het zoooo lang duurde voordat ik al het gevoel weer had. Daarom was ik ook benieuwd of 'mijn' ruggenprik echt te vergelijken is met die bij een bevalling...

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ummie wat een rotuitslag... sterkte meid!
    Wel lief van je man zeg dat horloge!

@ruggeprik wat raar dat je dat gevoeld hebt... je huid wordt toch eerst verdoofd? Met iets wat op een speldenprikje
    lijkt? En daarna voel je er niks meer van...
    En idd een raar gevoel als je je benen niet meer voelt. En bij de operatie voel je alles maar geen pijn...

@truus ummie en ik heb een spinale ruggeprik gehad, die zit dieper dan de epudurale (schrijf je dat zo) die je bij
    een natuurlijke bevalling krijgt. Volgens mij doet die nog minder pijn.

@mirtjuh balen van je temp!

@lavendel ik snap jouw gevoel wel. Je wilt zelf graag die aandacht hebben. Probeer alleen om het niet de overhand
    te laten krijgen
    Schoonzus en zwager van mij waren 4 maanden voor mij uitgerekend en ze vond het zo erg dat wij ook zwanger waren dat
    ze ons niet meer wilde zien tot na de bevalling. Ze heeft zelfs pas na 3 dagen gebeld dat ze bevallen was :(
    Probeer het positief te zien, nu kan je het lekker delen met je schoonzusje en hebben de kinderen straks dezelfde
    leeftijd!

@mamatien ik moest even wennen aan je avatar!
    Veel plezier met klussen!

14. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Lavendel, ik sluit me bij debby aan. Ik snap heel goed dat je je zo voelt, maar als je straks eenmaal jullie kindjes geboren zijn en samen kunnen spelen is het echt alleen maar leuk. Misschien nu nog moeilijk voor te stellen, maar het is echt waar. En het is niet egoistisch hoor, als je zwanger bent kunnen de emoties weleens hoog oplopen meis en dat is helemaal niet erg, dat hoort erbij.

Mamatien, succes met klussen, hopelijk dit keer een mooi bevrucht eitje voor jou. Wel vervelend hoor, ik kijk elke keer naar je tempkaartje, maar niks. Moet er even aan wennen hihih

Hier inderdaad ongi geworden, hopelijk voorlopig voor de laatste keer, op naar ronde 7

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Mirtjuh, balen van je ongi.. op naar ronde 7!

@Ummie, lief van je man, dat nieuwe horloge.. ennuh is wist ook niet wat een manuele placenta was, dacht wel zoiets, maar bedankt voor de uitleg.

@Lavendel, ik denk dat ik je gevoel wel begrijp, maar ik hoop dat je -nu de eerste schok gezakt is- ook blij kunt zijn voor hun dat zij niet die onzekerheid van een jaar proberen voordat het lukt hebben hoeven meemaken. En jij bent al zwanger en gaat je ouders hun eerste kleinkind bezorgen! Ik weet niet of je broer al van jullie moeilijkheden (lange cyclus, op punt naar ha te gaan) wist voordat je zwanger werd, maar ik kan me voorstellen dat hij ook erg blij is dat jij eerder zwanger bent geraakt.. mijn zusje gaat nu sinds kort voor de tweede en zij heeft mij verteld dat ze eigenlijk hoopt dat ik eerder met goed nieuws kan komen.. maar ja, je weet het nooit, bij de eerste was het de 2e ronde raak, en ik gun hun natuurlijk ook dat het bij de tweede weer zo vlot gaat! Mmh, lang verhaal geworden, maar ik hoop dus dat je ook blij kunt zijn voor hun.. Ennuh, fijn dat je directeur zo goed reageerde!

@Juffie, succes met het vertellen aan je collega's en directeur en vooral ook veel plezier daarmee!

@all, hier een leuk weekend gehad, leuke bruiloft, helemaal prima!

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Okee fijn om te weten :p Maar kan mij voorstellen inderdaad dat het vervelend is dat het even duurt voor dat je gevoel weer terug is.

@Debby, thanks voor je uitleg! Weet je wat het is? Het lijkt mij zo zeer doen omdat het zo eng klinkt, een ruggenprik ;)

@Jessie, fijn dat je weekend geslaagd was!

Even mijn buik showen bij 13 weken:

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    had het in het buikentopic ook al gezegd maar mooi hoor Truus! Zal manlief zo ook even vragen een foto van mijn buik te maken, kunnen we even vergelijken;)

18. mamatien

mamatien Niet meer actief

Sodeju Truus, jij bent al lekker zwanger zeg! Onwijs mooi!!!

Ik wilde op dag 20 met ovutesten beginnen.. Dacht ik net.. Laat ik er toch maar 1 doen, is die gewoon vet positief :):):) dag 17 pas! Gister hebben we gelukkig uitgebreid geklust, vanavond dus maar weer aan de bak :)
    Ben helemaal happy! :)

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ben erg benieuwd naar jou buik, dus zet je vent maar even aan het werk :p

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Thanks! Gaat echt zo snel, pff :)

Wat super goed dat je een positieve ovutest hebt! En toch maar goed dat je toch nu nog maar even een testje hebt gedaan, anders had je gewoon je ei gemist!

Deel Deze Pagina