ummie: ga woensdag, donderdag en vrijdag werken. Heb ook net als truus zwangerschapsvitamines geslikt. Zit alles in. Combinatietest neit gedaan omdat het een kansberekening is en het naar mijn idee dus nog neits zegt. Verder zou ik een kindje met bijv. down. nooit laten weghalen.
Ummie, wij hebben het ook niet gedaan. Ten eerste omdat het maar een kansaberekening is en ten tweede omdat we allebei jong zijn en er geen afwijkingen voorkomen in onze families.
@ Ummie, wat heerlijk weer een goeie echo. Ik heb ook zwangerschapsvitamines geslikt, zit alles in. @ Truus had de vk niet even contact kunnen opnemen met de ha zodat het wat sneller zou gaan? @ jessie, wat verdrietig, dikke knuf. @ juffie, zie je het zitten volgende week aan de slag? Al voorbereidend werk gedaan? @ Sas, lange cyclus hoeft niet altijd pco te zijn tenminste dat heb ik zo begrepen. @ combitest niet gedaan, ik heb hier niets mee. HEt is een kansberekening, en vaak hebben ze het nog mis. Daarbij zou ik een kindje niet weglaten halen. @ All, Hier gaat alles goed, beetje druk met van alles en nog wat in en rond huis. Mannetje is deze week ook vrij.Dus we zijn lekker aant genieten. Vanmiddag lekker een stuk gelopen, vanmorgen nog kraamvisite gehad. Blijft leuk! Gister hb laten prikken, die was nu netjes. Had het niet verwacht want ben nog wel duizelig en zie nog wel eens zwarte vlekjes voor ogen. As maandag naar de ha voor gesprek. Verder voel ik mij wel goed. Ik probeer steeds meer te doen, ook in huishouden enzo ,en dat gaat best goed. Moet alleen opletten dat ik niet te veel doe.
Lavendel, fijn dat alles goed gaat en dat je lekker kunt genieten met je gezinnetje. Hier eigenlijk een beetje hetzelfde idee over de combinatietest en dan vooral dat wij het toch niet weg zouden laten halen, mocht er wat zijn. Ik denk ook dat ik er superzenuwachtig van zou worden, mocht de test niet goed uitpakken.
Lavendel, geen idee of dat wat had uitgehaald. HA is natuurlijk op vakantie en weet niet of assistentes dat soort info mogen doorgeven, tenminste als die ook niet op vakantie is Ummie, ik zou er dan voor kiezen om de combinatietest niet te laten doen. Waarschijnlijk levert het je dan meer stress op als dat je er wat aan hebt.
@ Truus, had er even niet bijnagedacht dat je ha op vakantie was. Irritant zeg, hier precies zo...die keren dat ik naar de ha moet is ie op vakantie. @ Ummie, ga je wel de 20weken echo doen? Ik sluit mij verder aan bij truus haar opmerking. meiden genieten van de zon, van het weekend, van je gezin!
Hoi meiden, Wat is het een heerlijk weer he. Is echt genieten. Lavendel, ja, ik ga de 20 weken echo wel doen. Die hoort er toch ook gewoon bij? En het is ook veels te leuk om een echo te krijgen. De combinatietest gaan wij trouwens def niet doen. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij blijven gewoon lekker thuis. Beetje in de tuin zitten enzo, lekker rustig aan...
Ha ladies, sorry voor niet bijlezen.. Hier heerlijke 5 mei gehad (achteraf maar goed dat ik al eerder ongi was geworden, als het dan toch moest liever niet op bevrijdingsdag), lekker met vrienden ons oude studentenstadje bezocht, ouderwets gezellig! Dit weekend vandaag naar kapper geweest en verder geen plannen, morgen op de koffie bij mams en 's avonds eten met schoonouders, zwagers en schoonzus.. weer een Moederdag zonder kind of zwangerschap, maar we zullen zien hoe ik me voel..
ummie ik heb de combinatietest wel laten doen. Ik zou het echt willen weten als mijn kind down syndroom had (en misschien heel hard in de ogen van de meeste, maar waarschijnlijk zou ik het dan niet laten komen). jessie sterkte morgen
Jessie, fijn dat je leuke dagen hebt gehad! en moederdag, daar had ik nog niet eens aan gedacht... wij vieren het zelf eigenlijk niet (thuis niet en niet bij mijn ouders), sterkte morgen. weet je fam eigenlijk van je zwangerschapswens? Debby, dat is echt een heel persoonlijke keuze om een kindje met down wel of niet weg te laten halen. zelf zouden wij het dus niet doen (ook vanuit ons geloof), maar ik respecteer ieders keuze. mocht de uitslag van de combitest te laag zijn dan krijg je daarna nog meer onderzoeken toch? om het zeker te weten?
ummie als de kans groter is dan 1:200 is mag je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen. De kans is 1:200 dat het door de vruchtwaterpunctie mis gaat dus als de kans kleiner is dan dat heb je een grotere kans dat het mis gaat door de punctie dan dat er down wordt geconstateerd. Wij hadden bij mijn dochter iets van 1:8000 en bij mijn zoontje 1:740
Ja hoor, zusje weet het zo'n beetje vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil Mam en andere zusje vanaf vorig jaar zomer ongeveer. Schoonouders en schoonzus (en haar vriend) sinds deze winter, zwager weet het niet geloof ik.. bij mijn manlief zijn het niet zo'n praters in de familie..
Debby, dat is best wel een verschil in uitslagen tussen je dochter en je zoon. Word je daar dan niet zenuwachtig van? Hoewel het natuurlijk nog wel ruim boven de 1:200 was. Jessie, wel fijn lijkt mij dat je familie het weet. En mannen zijn misschien ook gewoon niet zulke praters... Praat je man er zelf veel over of ook niet? Mijn man was heel erg van: het komt vanzelf wel, als het de juiste tijd is en verder praatte hij er niet veel over...
Jessie, dikke knuffel.. Wel fijn dat je familie op de hoogte is van jullie kinderwens, dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden.
Goedemorgen meiden, Hier een niet zon lekkere lavendel L weet niet wat ik heb . Misschien een buikgriepje of aankomende ongi. Rare buikpijn, en gister 2 keer net op tijd de wc kunnen halen. Heb redelijk geslapen, maar maag/buikstreek voelt anders dan anders. Vandaar maar rustig aandoen Gister met vrienden wezen wandelen, maar na een uur moest ik naar huis. Ik heb gescheurd naar huis, en thuis kon ik net de wc halen. Lekker gezellig dus. Vandaar maar rustig aan doen, straks even naar schoonmoeder en dan lekker thuis zitten. @ Ummie, 20 wekenecho is niet standaard hoor. Je kunt er ook voor kiezen om het niet te doen. @ Jessie, klinkt gezellig die dagen!! dikke knuf en sterkte vandaag. @ All, fijne dag allemaal, geniet nog even van de zon en vant weekend
ummie ja ik werd er best zenuwachtig van. Maar het kwam doordat ik weer 2 jaar ouder was geworden zei die vrouw van de echo. En toen zei ze dat als ik in een voetbalveld met 740 vrouwen stond er dan 1 zwanger was van een kind met down en toen was ik wel gerustgesteld. Heb nog wel een vruchtwaterpunctie overwogen maar omdat de kans op een miskraam er dan is en het ook nog eens 1000 euro kost als je geen verhoogd risico had en de kans best klein was vond ik het eigelijk onzin. Iedereen fijne moederdag. Jessie knuf!
Lavendel, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Gaat het nu weer wat beter? Debby, ik zou daar idd ook behoorlijk zenuwachtig van worden. Wel gek trouwens dat 2 jaar al zo'n verschil maakt in de uitslag. Tussen deze zwangerschap en mijn vorige zit zo'n 5 jaar, dan zal deze uitslag ook wel een stuk minder zijn (als ik 'm zou doen...). Nee, dat wordt 'm echt niet dus. Hoe gaat het met de rest? Leuk weekend gehad? Juffie alvast veel plezier/succes met werken deze week. Hopelijk kom je snel weer in het ritme en ga je het weer helemaal leuk vinden!
goedemorgen meiden! @ Juffie succes met je eerste werkweek! @ Truus, morgen had je de afspraak toch? Hoe gaat het nu met je? @ Deb, hoe gaat het met jouw bekken? Ben je nog lekker aant genieten thuis? @ Ummie, kun je al een beetje meer genieten van je zwangerschap? Willen jullie trouwens weten wat het geslacht is? @ Mamatien, hoe is het met jou? @ Jessie, hoe gaat het met jou, en lukt het nog met je werk? Of vind je daar genoeg 'afleiding' in? @ All, ben vanmorgen al beter opgestaan. Geen wcbezoekjes meer gehad sinds zaterdagavond, en voel me nu wel weer beter dan gister. Had gisteravond vooral nog veel last van lage rugpijn en buikpijn. Misschien toch aankomende ongi?
Lavendel, fijn dat het weer wat beter gaat! Misschien inderdaad aankomende ongi.. Schijnen dat die de eerste keer na je bevalling heftiger kunnen zijn als anders. Maar goed, ik had daar opzich niet veel last van alleen wat meer stolseltjes enzo als anders. Ja morgen de afspraak bij de HA inderdaad. Ben benieuwd en hoop dat ze er nu een beetje vaart achter zet want ik ben er echt klaar mee. Ik wil gewoon weer eens mezelf zijn.. Juffie en Lavendel, zijn jullie trouwens ingeknipt of gescheurd? Ik allebei maar ik merk dat ik vooral van de knip nog veel last heb, jullie dan? Tampons gebruiken lukt echt nog niet, dat doet echt veel pijn en gemeenschap voelt ook nog niet erg prettig. Is dat normaal nog zo'n 10 weken na de bevalling?