Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Truus wat geweldig dat je hulp krijgt in huis! Per direct? En voor hoeveel uur?

Kan me voorstellen dat het gesprek heftig was, misschien ook wel confronterend? En dat je gesprekken aan huis kunt krijgen, nooit eerder gehoord, maar wel mooi. Hoe gaat het nu verder? Ga je daar gebruik van maken? En wat zei de psych over de medicijnen en de bijwerkingen?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jippie, eindelijk wat goed nieuws van Truus!

Hier ook goed nieuws, eitje van 13mm zichtbaar en ook al mooi slijmvlies opgebouwd. Maandag weer terug en dan zal de Pregnyl er wel weer in mogen ;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Goed nieuws jessie! Ik ga echt heel hard voor je duimen nu meid. Het wordt nu toch echt wel een keer jouw beurt!

Truus fijn dat je hulp in de huishouding hebt gehad!

Wij zijn vandaag naar sprookjeswonderland geweest. Een klein pretpark voor kleine kinderen. Was heel leuk.
    We willen over 2 weken naar plopsaland en volgende maand naar de efteling en ik heb ook nog gratis kaartjes voor artis. Dit soort dingen vind ik altijd heerlijk in de zomer.

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

@ jessie, wat goed nieuws zeg! Ik ga echt superhard voor je duimen.
    @ Truus, ha zei eigenlijk niet zo heel veel. Komt er op neer dat ik zelf moet aangeven, schijnt dat tegenwoordig ha daar niet meer overgaat. Dat het echt iets is tussen werkgever en werknemer en eventueel de arboarts.
    @ Debby, gezellig zeg die uitjes! Sem zal er nog niet veel aan hebben, maar Emma zal het geweldig vinden of niet?
    @ All, hoest met de rest?
    Hier alles oke, gisteravond man en dochter alleen gelaten om naar verjaardag van een vriendin te gaan. Vandaag rustig aandoen, hopelijk voelt Sara zich weer wat beter vandaag. Vanmiddag komt mijn broertje met vrouw en dochtertje. Rest vh weekend rustig.
    Allemaal een fijn weekend

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Lavendel, wat betreft de hulp in de huishouding, geen idee vanaf wanneer. Die psychiatrisch verpleegkundige moet eerst overleggen met de HA dus ik neem aan dat dat volgende week gebeurd en dat ik dan op vrij korte termijn hulp krijg. Voor hoeveel uur weet ik ook niet, maar goed al is het maar 1 keer in de week een paar uurtjes ben ik al blij zodat hun de grote dingen kunnen doen zoals badkamer, wc en ramen enzo.

Gesprek was heel confronterend inderdaad, ook voor mijn man. Die is van bepaalde dingen hoe ik over mezelf of over situaties denk ook behoorlijk geschrokken en vind het moeilijk te snappen omdat dat in zijn ogen dus heel anders is. Die verpleegkundige zat ook af en toe met haar oortjes te klapperen, vooral ook omdat ik mezelf overal de schuld van geef, van mijn bekkeninstabiliteit en nu ook weer van dit.

Die gesprekken aan huis gaan er komen inderdaad, maandag heb ik de eerste. Ben erg benieuwd maar denk dat het erg goed is om te doen, alleen kom ik er gewoon niet uit. Die medicijnen moet ik blijven slikken en als de angsten niet weggaan krijg ik er wat anders bij om dat weer te onderdrukken maar hij verwacht dat dat snel beter zal gaan.

Dus de HA zei er niet zo veel van, van weer aan het werk gaan? Hmm.. Hij kan toch wel aangeven wat hij ervan vind? Of dat het al verstandig is om aan het werk te gaan of dat het verstandig is om nog even rustig aan te doen. Heeft Sara erg last gehad van haar prikjes?

Jessie, jeej ook goed nieuws bij jou, super! Ik ga ook voor je duimen!

Debby, leuk die uitjes!

6. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Truus, wat ontzettend fijn dat je hulp krijgt!!! Echt super. En ik hoop ook dat de gesprekken je zullen helpen. Echt fijn dat alles nu in gang wordt gezet.

Jessie, ook mooi nieuws! Deze ronde moet jullie ronde worden. Ik hoop het zo voor jullie.

Debby, sprookjeswonderland is idd erg leuk :). Wij willen er dit jaar ook nog een keer heen. Ik vind uitjes op zich wel heel leuk, maar plopsaland is in belgie toch? Dat zou ik dan wel weer een beetje ver vinden. Wij vinden zelf de dierentuin in Emmen ook erg mooi (maar is ook een beetje ver voor ons, dus dat doen wij ook niet zo vaak helaas).

Lavendel, is idd echt een zaak tussen werkgever en arboarts. Hopelijk heb je een fijne arboarts. Je hoort daar soms ook verschillende verhalen over. Maar (nogmaals) echt pas beginnen te werken als je je goed voelt.

Fijn weekend allemaal.

7. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen? Leuk weekend gehad?
    Truus hoe gaat het nu met de bijwerkingen van je medicijnen?

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ummie, ja inderdaad erg fijn dat alles nu in gang is gezet! Morgen eerste gesprek aan huis met de psych-verpleegkundige dus ik ben benieuwd. De bijwerkingen lijken wat minder te worden, ben in ieder geval niet meer zo angstig geweest als die ene nacht dus daar ben ik al erg blij mee :)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ummie er zit ook een plopsaland voor peuters is nederland, bij coevorden.

truus gelukkig zijn de bijwerkingen minder. Succes morgen!

weekend: vrijdagavond zou ik met mijn man weg gaan maar sam weigerde de fles en we moesten hem eerder ophalen :(
    Zaterdag had ik alleen sam dus in huis dus ben even naar de markt gegaan en rustig aan gedaan.
    Vandaag had ik eerst een meeting van dit forum van de meiden waarmee ik tegelijk zwanger was toen ik zwanger was van mijn dochter. Daar zijn regelmatig meetings van geweest en we zijn ook al eens een weekend naar center parcs gegaan dus het was leuk elkaar weer eens te zien.
    Daarna s middags een verjaardag van een jochie dat 3 werd.
    S avonds kwam mijn man helemaal blij thuis want ajax is kampioen :) maar helaas was sam nogal huilerig. Emma is bij oma omdat ik morgen ook weer veel afspraken hadden dus we hebben de kinderwagen gepakt en zijn naar een vriendin gewandeld. Nu slaapt ie...

Wij zijn bezig met een experiment. Sam krijgt nu rond 22.45 uur een flesje kunstvoeding, daarna krijgt hij zijn slaapzak aan en gaat hij alvast naar boven. Dan doen we een muziekje aan en gaan weg. Ze zeggen dat regelmaat de sleutel is tot doorslapen. Tot nu toe werkt het. Hij slaapt zomaar 7 uur achter elkaar door de afgelopen 2 nachten...

Morgen moet ik naar het cb voor prikjes voor Sam. En daarna heb ik afgesproken met de meiden van zwangerschapsgym. Daarna Emma ophalen en bij mijn ouders eten. Dus mijn dag is morgen ook weer gevuld ;)

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Dag meiden,
    Weekend is weer voorbij…helaas
    @ Arboarts, ik denk dat ik daar niet mee te maken krijg. Heb werkgever gesproken afgelopen vrijdag en die gaat akkoord dat ik 6 juni weer begin, hij heeft niets gehad over arboarts ???
    @ Truus, fijn om te lezen dat bijwerkingen minder worden. Als ik het goed begrijp heb je vandaag je eerste gesprek aan huis. Sterkte en laat even weten als je kan hoe het was.
    @ Deb, jammer dat je eerder thuis moest komen. Gelukkig heb je verder wel een goed weekend gehad.! En hoe gaat het met jullie experiment? Ik denk dat het alleen maar goed is, volgens mij zijn die kleintjes ook niet gek hoor. Hopelijk blijft het goede uitwerking hebben op Sam en kunnen jullie allemaal lekker slapen. Succes met de prikjes vandaag!
    @ Jessie, sterkte vandaag!
    @ Ummie, heb jij nog wat leuks gedaan vant weekend? Je vraagt wel aan anderen….:) Hoe gaat het met je dochter en op school? Nog steeds naar haar zin? En weet jij al wat je met je werk gaat doen?
    @ Mamatien, alles goed daar?
    @ Juffie, ben jij beetje bijgekomen van je eerste werkweek??
    @ all, ik hoor hier een meisje wakker worden, ga nog even snel de was doen voordat ze echt wakker wordt

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Truus, hoe ging het gesprek vandaag?
    @Debby, een goed gevuld weekend dus!

Hier zojuist FM.. beetje teleurstellend.. follikel was 15mm, niet zo hard gegroeid als gehoopt helaas!
    Nu nog 2 dagen Gonal-F 75 spuiten (dus hogere dosis) en dan donderdagochtend Pregnyl zetten..

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Debby, jeetje wat een druk weekend zeg! Wat lekker dat Sam zo goed aan het doorslapen is! Hoe was het bij het CB?

Lavendel, dus je gaat 6 Juni weer beginnen. Ook gelijk volledig?

Jessie, wat jammer dat het follikel niet zo hard gegroeid was als gehoopt! Waarom moet je nu een hogere dosis Gonal F spuiten?

Vanochtend dus het eerste gesprek gehad. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Vind het ontzettend moeilijk om over mijn gevoelens te praten dus hij moest het er echt uittrekken. Wel een aardige man, dus dat is wel fijn. Nu komen ze donderdag weer, ze wouden eerder maar morgen moet ik al naar de HA en woensdag naar Cesartherapie en anders word het wel allemaal erg veel denk ik..

Verder echt een shitdag vandaag. Ben zo ontzettend moe, niet normaal. Vanmiddag alle energie bij elkaar geraapt om boodschappen te doen, sta voor de winkel en krijg toch ineens weer zo'n paniekaanval, gadverdamme.. Dus maar weer in de auto gestapt en terug naar huis gereden, morgen maar weer een nieuwe poging om boodschappen te doen.

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met die hogere dosis zou follikel net dat laatste zetje moeten krijgen om goed door te groeien. Ik heb er wel vertrouwen in.. al krijg ik dus geen FM meer voor donderdag.

Lijkt me inderdaad ook raar om aan een vreemde je verhaal met bijbehorende gevoelens te moeten vertellen, maar daarom ook goed dat er niet al te lange tijd tussen zit. Hopelijk gaat het donderdag al beter!

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Jessie, jammer zeg dat het niet zo hard is gegroeid. Misschien een domme vraag, maar heb je ook last van het spuiten? Dat je je anders voelt ofzo?
    @ Truus, vervelend van die paniekaanval. Kun je niet samen met iemand boodschappen doen? Misschien dat dit helpt? Kan me voorstellen dat het moeilijk is om over jezelf te praten, helemaal over je gevoelens en dan ook nog met iemand die je niet kent. Gelukkig is het een aardige man, en neem de tijd om je op je gemak te voelen bij die man. Heb je weleens gedacht om misschien dingen op te schrijven? Weet niet hoor…maar misschien dat dit ook helpt?

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ja, gewoon de 3 dagen die ik voorheen ook werkte. vanaf volg week wil ik ook af en toe even naar school om wat dingen te doen en thuis wat voorbereidend werk doen, dus dat ik het langzaam opbouw

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jessie, aha op die manier! Nou ik duim voor je hoor! Maar waarom krijg je geen FM meer?

Lavendel, oh dat klinkt wel goed dat je vanaf volgende week eerst wat voorbereidend werk gaat doen. Is niet helemaal hetzelfde maar kan je gelijk kijken hoe het allemaal lukt.

Mijn man is morgen redelijk op tijd thuis dus we gaan even samen boodschappen doen. Dat doen we normaal eigenlijk altijd wel (vinden we gezellig om samen te doen en is voor mij erg praktisch ivm de BI ;)) maar nu had ik geen avondeten in huis dus dacht ik doe het zelf wel even. Heb er eigenlijk niet aangedacht om dingen op te schrijven maar is misschien wel een idee..

17. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Vanochtend bij de HA geweest en die had contact gehad met de revalidatiearts die erg bekend was met bekkeninstabiliteit. Om zo snel mogelijk te starten en het wachten voor mij zo kort mogelijk te houden neemt de revalidatiearts contact op met een fysiotherapeut waarmee ze goede resultaten boekt en hoef ik niet te wachten tot de revalidatiearts tijd heeft om mij te zien.
    Erg fijn!

Verder kon ik voor de angsten een kalmeringsmiddel krijgen maar daar kan je erg suf van worden dus afgesproken dat ik het nog wel even aankijk. Ik heb natuurlijk wel een baby in huis waar ik voor moet zorgen. Als het niet minder word kan ik het altijd nog nemen.

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mamatien, hoe gaat het met jou? Ik vind je zo stil de laatste tijd..

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nee hoor, dat valt wel mee.. bij de Clomid had ik echt last van opvliegers enzo, dat valt nu wel mee. Misschien wel wat emotioneler, maar dat kan ook gewoon liggen aan alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd..

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Truus, wat fijn zeg dat je niet zo lang hoeft te wachten, toch top van je ha dat die contact heeft opgenomen. Groot gelijk wat betreft je keuze over het kalmeringsmiddel. Je moet ook om de kleine denken. Heb je toevallig nog wat van je af geschreven?
    @ Jessie, gelukkig dat je niet zo veel last hebt van bijwerkingen, dat had het misschien nog wel moeilijker gemaakt. En dat emotioneler kan ik heel goed begrijpen, en is ook logisch dat het wat met je doet. Je hebt al zoveel meegemaakt.

en hoest met de rest van de meiden? allemaal druk? gaat het wel goed?

Deel Deze Pagina