@ Truus, wat goed van Sem. Hoe vaak is hij overdag wakker? Wat voor ritme heb jij met um...ben gewoon nieuwsgierig. @ Hoofdpijn, tis bijna over, heb vannacht goed kunnen slapen, denk dat het toch wel wat vermoeidheid was. Ben vandaag alleen thuis want ga wat voorbereidend werk doen. hoe is het met de rest van de meiden? tis de laatste tijd weer wat rustiger hier...
Ja het is zeker rustig hier de laatste tijd. Wel jammer.. Ik heb niet echt een vast ritme met Sem, ik volg een beetje wat hij wil. Meestal ziet het er als volgt uit; -Tussen 9 en 10 de eerste fles, daarna uurtje wakker meestal en daarna lekker slapen. In dat uurtje dat ie wakker is kleed ik hem aan en mezelf. Dan nog even in de box tot ie aangeeft dat ie moe is. -Rond 2 uur de tweede fles, daarna weer iets van een uur/anderhalf uur wakker. -Rond half 7 de derde fles, daarna meestal even mee onder de douche en daarna gaat ie niet echt meer slapen maar blijft ie meestal spoken tot aan zijn volgende fles. -Rond half 11 de vierde fles, daarna nog even 'kletsen' en dan slapen. En hoe ziet het er bij jou uit? Fijn dat je hoofdpijn bijna over is! Meestal doet een nachtje slapen toch wel goed. Succes met je voorbereidend werk. Sara dus naar de GO begrijp ik?
Sorry ben er ook niet zo veel de laatste tijd. Nu ben ik op school maar moet nog even flink wat werk verzetten. Wil op tijd naar huis want Nathan is ziek thuis nog. Gelukkig past mijn moeder op. Truus: hier een heel ander ritme. Wij zitten nog op 6 voedingen. 's avonds slaapt Matthijs eigenlijk altijd goed. Gaat meestal tussen 7 en 8 slapen en maak hem dan soms nog even wakker om half 10 voor een voeding. Als hij na 7 uur heeft gedronken laat ik hem liggen en dan komt hij rond 3/4 uur om wat te drinken. Overdag meestal 1 tot 1,5 uur wakker en dan weer lekker slapen. Overdag vaak om de 3 uur drinken. Tegenwoordig ook wel eens een keer om de 4 uur. Ik voed soms ook op mijn verzoek. Als ik bijvoorbeeld weg moet geef ik hem nog wat drinken zodat ik weet dat zjin buikje vol is Ga nu echt wat doen/ xxx
hoi hoi kom ook even buurten! truus wat knap van sem! kan je niet wat meer in de fles doen per keer? Sam zit nog op 6 voedingen als hij flesjes krijgt. 9.00-13.00-17.00-20.00-23:00-05:00 maar ik denk dat als we doorgaan met flesjes geven dat het er gauw 5 worden. Ik hoop dat hij de voeding van 5 uur gaat overslaan. truus ik hoop dat die nieuwe medicijnen gaan aanslaan. lavendel anders even naar de fysio om te kijken of je hoofdpijn vanuit je nek/schouder komt? Ik heb er zelf helaas ook snel last van sam doet het vandaag heel goed. Hij is zo lief aan het lachen en aan het oefenen met van rug naar buik draaien maar het lukt nog niet helemaal en dan raakt ie heel schattig gefrustreerd. Hij lijkt de fles nu ook eindelijk geaccepteerd te hebben...
Juffie, fijn dat je moeder aan het oppassen was! Toch een geruster gevoel lijkt mij om je zieke kleintje bij achter te laten. Debby, wat fijn dat het bij jullie beter lijkt te gaan wat betreft Sams voedingen! Grappig dat Sam zo gefrustreerd raakt als het rollen niet lukt. Hier is Sem daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig, met omrollen. Grappig dat ieder zo zijn eigen ritme heeft. Ik volg hier gewoon heel erg wat Sem wil en dat werkt prima. Oh en ik geef inderdaad grotere flesjes nu hoor Debby, 3 van 180+6 en 1 van 210+7.
@ Truus, ik vind het wel knap van jullie ventje hoor hoe ie het doet! De eerste fles begint s morgens een keer, ik zet geen wekker wacht gewoon tot ze komt. Beetje tussen 8 en 9. Daarna ongeveer 5 kwartier wakker, dan wordt ze moe en gaat ze naar bed tot de volgende voeding rond 12 uur. Dan precies hetzelfde, 1,5 uur wakker en lekker spelen in box, dan slapen tot voeding van half 4. En zo gaat het door, voeding rond 7 uur en dan half 11 en daarna lekker de nacht in. Voor de laatste voeding moeten we haar wel wakker maken. Ze krijgt nu ook 5 x 180. De laatste dagen laat ze soms een bodempje over. Beetje saai eigenlijk zo, ben wel benieuwd hoe het gaat als ik aan het werk ga. Dan moeten we haar sochtends eerder voeden (en dus ook wakker maken!) En ja, vandaag weer go. Onder het motto van wennen J @ Juffie, vervelend dat nathan ziek is. Hopelijk knapt ie snel op. @ Deb, das fijn nieuws om te lezen zeg!! Dat hij de fles accepteert, wauw geef hem maar een knuffel van mij! Kga nu pyjama aandoen, manlief doet vanavond late voeding, ik ben best wel moe misschien dat daar die hoofdpijn ook wel vandaan komt. Fysio zal ik onthouden Deb.
Lavendel, heb je een beetje bij kunnen slapen? En hoe is het met de hoofdpijn nu? Sara heeft ook een mooi schema zo te zien. Ging het gisteren weer goed bij de GO? Hoe gaat het trouwens met onze bibberende Jessie op het wachtbankje?
Wat grappig dat jullie kindjes allemaal een ander ritme hebben.. Hier gaat het wel aardig.. helaas last van een hoofd vol snot dus dat is vervelend en daardoor slaap ik minder goed. Wat niet handig is want op mijn werk is het enorm druk en daar wil je dus niet het idee hebben dat je half loopt te slaapwandelen. Het wachtbankje bevalt wisselend.. door drukte heb ik veel afleiding, maar als er dan weer mensen fijne opmerkingen maken (op één bbq de vragen wanneer de ooievaar bij ons langs kwam en of mijn rosébiertje 0.0% soms iets wilde zeggen, was een beetje teveel van het goede..) dan ben ik er wel weer klaar mee. Vandaag afgesproken dat ik in augustus voor aantal weken voor het werk naar Duitsland ga.. spookt het hele gebeuren natuurlijk wel meteen door mijn hoofd.. maar ja, vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat het dan "allang" raak is!
hoofdpijn is vandaag weg, maar voel het weer lichtelijk rommelen daar bovenin....vannacht maar weer goeie nacht maken Bij GO ging het ook weer goed, begin van de middag werd ik opgebeld, go had zin om een terasje te pakken. Dus we zijn met z'n 3tjes lekker erop uit gegaan!
Jessie vervelend die opmerkingen. Ik snap gewoon niet dat mensen dat doen. Heb daar ook altijd moeite mee gehad. Je kunt er alleen zo weinig aandoen. Vervelend van je snothoofdje...haha klinkt wel grappig maar is het natuurlijk niet. Hopelijk verdwijnt het snel. Ennuh meid, ik duim voor je dat je met z'n 2en naar Duitsland gaat @ All, mevrouwtje hiero heeft al 2 tandjes...ben ik vandaag achtergekomen
hallo allemaal! Jessie: wat een rotopmerkingen zeg. Mensen denken echt neit na over wat ze zeggen. Lavendel: wow vlotte tante zeg al 2 tandjes
Meiden, ik lees wel mee hoor.. Niet altijd tijd/puf om te reageren.. komt wel weer! Sorry meiden!! @ Jessie: ik duim voor jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jessie, oh vreselijk dat soort opmerkingen! Mensen zouden echt eens beter na moeten denken voordat ze zoiets eruit gooien.. Enne, ik duim hoor dat je lekker met een gevulde buik naar Duitsland toe gaat, dat moet gewoon! Lavendel, wow! Dat is wel erg snel zeg. Mamatien, knuffel.. Hou je het nog een beetje vol met werken enzo?
hallo meiden hoe is het met jullie? hier alles ok, de zon schijnt volop!!! Dus ik ga lekker naar buiten
He meiden, het is niet zo druk hier.. ben ik zelf ook schuldig aan hoor.. Wachtbankje is weer gruwelijk spannend. Dit is temp-kaartje. Niet zo hoog als ik zou willen, maar ook nog niet aan het zakken. Als ik het vergelijk met vorige ronde zou donderdag ongi moeten doorbreken, heel hard hopen dus dat dat niet gebeurt! Hoe is het met jullie?
oh wat ontzettend spannend weer zeg.. Kaartje ziet er prima uit toch?? Zegt helaas niet alles nog natuurlijk maar hoop gewoon dat je temp mooi hoog blijft!
jessie, ik dacht net aan je! De precieze hoogte maakt niks uit he... alleen het patroon! En die ziet er goed uit... Wanneer ga je testen? Ik hoop echt zo dat het raak is voor je deze maand. Dan ben je in augustus ook niet meer zo misselijk en moe als naar Duitsland toe gaat! Hier gaat het ineens enorm goed. Sam heeft vannacht van 22 uur tot 7 uur geslapen. Heerlijk! Ik heb ervoor gekozen om geen "live" borstvoeding meer te geven. De combinatie fles/borst ging gewoon echt niet. Heb het nog een paar keer geprobeerd. Maar hij ging steeds of de borst of de fles weigeren en daar werden we allemaal super gestresst van. Sam drinkt nu ineens perfect uit een flesje. Slurpt het echt naar binnen. Zitten nog wel op 6 flesjes maar ga binnenkort eens kijken of ik er 5 van kan maken. Hij drinkt namelijk 150-200 per flesje en hij is vorige week 300 gram aangekomen en dat vind ik een beetje veel van het goede. Ik kolf nu 3 keer per dag. Wat ik daaruit kolf (500-600ml) vul ik aan met wat ik in de vriezer heb tot 4 voedingen. De laatste 2 voedingen doet Sam heel erg kleine beetjes drinken, half uurtje ertussen enz en dan geef ik kv. Hoef ik niet steeds een berg weg te gooien... Ik ga eens kijken hoe lang ik dit vol kan houden maar voorlopig bevalt het nog wel. Ik kan toch nog niet verder afbouwen want ik verga smorgens nog van de stuwing...
Goedemorgen meiden! @ Jessie: spannend meid, zag dat je je temp vandaag nog niet hebt ingevuld. Hoop dat ie nog steeds mooi hoog is... Duim voor je!! Tis je zo gegund.. @ Lavendel: Heeriljk he dat mooie weer! Vandaag weer Geniet er maar van! Ik zit saai binnen op mn school! @ Juffie: hoe is het bij jou? Je bent toch alweer begonnen emt werken? Hoe gaat dat? @ Truus: hoe is het nu met jou? Heb je btje aan de hulp en de medicatie die je krijgt? @ ummie: op vakantie lees ik? Hoop dat je er lekker van geniet @ Debby: fijn dat je manier gevonden hebt met voeden zeg! Wil je voorlopig zo doorgaan ivm je stuwing of probeer je wel langzaam af te bouwen? Nou hier gaat het goed, ben alleen helemaal klaar met dat werk hihi. Vandaag laatste dagje op mijn school, dan vrijdag en volgende week nog op kantoor (en daar heb ik niet meer zoveel te doen dus dat scheelt). Ik ben savonds (of eigenlijk om 15.00u al) helemaal gesloopt na werk, dat is wel heel naar. Maarja.. nog 1 week, dus is wel te doen! Ik schrijf ook mee op het juli forum, daar is het momenteel heel erg druk. 1 is er nu aan het bevallen (of ondertussen bevallen), 1 heeft weeen en er is er 1 2 weken terug bevallen.. Allemaal erg spannend en het komt zo wel heel erg dichtbij voor me hihi.. Vanmiddag weer voor de APK naar de VK, maar dat zal allemaal wel goed zijn hihi Na volgende week heb ik sowieso weer meer tijd om mee te schrijven, maar ik lees wel trouw mee hoor! soms gewoon geen puf meer om te reageren.. :S