Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jessie meid echt super dat je het nu kan gaan vertellen. Geniet er maar heel erg van!

meiden. Ik kom even zwaaien. Heb niet heel veel te melden eigelijk. Hier alles ok.
    Ben veel bezig met de borstvoeding (kolven dan) en s morgens leg ik hem nog wel aan. Ik wil graag proberen vol te maken tot 6 maanden of langer. Heb vandaag een nieuwe kolf gekocht.

Vrijdag is Emma jarig en daar ben ik ook al mee bezig. Heb de taart besteld (we vieren het zondag) en haar jurk hangt klaar. Dinsdag even vlaggetjes en alles kopen.
    Vrijdag gaan we naar de apenheul. Vind ze vast heel leuk want ze is gek op apies.

Emma heeft dit weekend bij mijn schoonmoeder geslapen. Konden wij even bijtrekken. En Emma heeft het onwijs leuk gehad maar nu is ze dood moe.

Met Sam gaat het verder ook allemaal goed. Probeer hem s avonds te laten slapen. Sommige avonden (zoals vanavond) lukt dat, andere avonden is ie tot 23 uur wakker. Maar s nachts gaat het best goed.

Nou jullie zijn ook weer up to date ;)

2. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessie, wat fijn dat jullie nu het goede nieuws kunnen vertellen. Ik krijg tranen in m'n ogen van je verhaal (de hormoontjes weer he ;)). Geniet er maar van meid!!

Debby, wat leuk naar de apenheul met de verjaardag van je dochter! Ik weet nog vorig jaar met haar verjaardag wist je het ook niet van je zwangerschap. Wat gaat de tijd toch snel. Alvast heel veel plezier gewenst!

Hier vandaag rustig aan gedaan. Of nou ja rustig, ik kreeg ineens allemaal kookideetjes, dus heb eigenlijk de hele middag in de keuken gestaan. Is ook leuk, maar ik ben nu toch wel weer moe.

Knuf voor iedereen.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

ben even niet zo veel hier geweest, wel gelezen maar niet gereageerd..

Heb echt even iets wat ik met jullie wil delen...

ik heb lange cyclussen, vorige keer meer dan 120 dagen en nu ook al weer ergens op dag 80... Heb wel paar weken terug een dag gehad met onwijs gevoel van ongi worden, en een beetje bruin/roze verlies met heel klein beetje bloed, maar echt niet noemenswaardig... daarna weer over... als ik dat als menstru zou tellen dan zit ik nu ergens in week 8 geloof ik, en anders dus al verder... Lekker vaag dus..

Nu ben ik sinds ruim een week ongeveer telkens heel misselijk, en heel erg moe.... ik slaap overdag gerust meer dan 2 uur als ik ga liggen.... en het helpt weinig. Voel me lamlendig... Heb een test gedaan voor de zekerheid, maar meer dan een licht lijntje buiten de tijd verschijnt daar niet, dus volgens mij ben ik niet zwanger.... meiden herkennen jullie dit soort klachten? Ikzelf denk soms dat het 'tijd' wordt voor weer eens een bloeding, dan zou ik provra moeten gebruiken... Ben benieuwd naar jullie reacties, herkennen jullie iets? En anders ga ik van de week maar eens naar de huisarts...

Groetjes, Sas

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Jessie 80 wat geweldig meid! En een heel leuke manier om het je moeder te vertellen zo!

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jessie, wat geweldig meid dat je moeder zo reageerde! Geniet er maar lekker van! Hoe reageerden je zussen?

Debby, fijn dat het bij jullie goed gaat!

Sas, ik herken je klachten niet. Omdat je toch een licht lijntje had buiten de tijd zou ik een deze dagen nog een testje doen want het kunnen natuurlijk zwangerschapskwaaltjes zijn. En anders inderdaad even naar de HA want je cyclussen duren wel erg lang!

Lavendel, beterschap met je verkoudheid!

Mamatien, tijd voor een update van jou kant vind ik ;)

Ummie, lekker aan het koken geweest dus! Wat heb je allemaal gemaakt?

6. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, ik herken je klachten ook niet. Mijn lange cyclussen in het begin kwamen (volgens mij) door het ontpillen. Ik denk ook wat Truus zegt, misschien toch eerst nog maar een testje en anders naar de ha. Succes meid!

Truus, de rabarber in onze tuin stond op springen, dus ik heb een rababercrumble gemaakt en ik heb een auberginesalade gemaakt voor bij het eten. Daar ben ik echt helemaal gek op. Het is een egyptisch recept (baba ghanoeg heet het).

Hoe gaat het nu met jou? Slaan je medicijnen aan?

Jessie, hoe reageerde de rest van je fam?

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Debby, leuk Apenheul! Hoe heeft Sam het gisteravond gedaan? Heeft hij het ritme gevonden?

@Sas, klinkt heel erg als zwangerschapskwaaltjes, maar als het lijntje zo licht is, kan je nog niet heel ver zijn.. of er zit iets niet goed (niet om je bang te maken).. dus zoals Truus en Ummie zeggen, nog een testje wagen en anders naar HA. Misschien heb ik het gemist, maar hoe was je cyclus ook alweer voor de zwangerschap van je oudste?

@Ummie, klinkt lekker!!

Mijn zusjes waren ook door het dolle heen, helemaal blij :) En mijn ene zwager was ook echt wel ontroerd.. zo lief zoals iedereen meeleeft!

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    hallo meiden, vandaag voel ik mij iets beter dan de afgelopen dagen. Hopelijk blijft dit doorzetten want die verkoudheid ben ik nu al zat:(

Verder gaat alles goed, ons meisje is echt een lief kind. Komende week weer naar bureau dus ben benieuwd wat ze daar zeggen.
    Vorige week bij de go ging ook heel goed. Het werken was lekker, maar wel even wennen. Had alleen de pech dat het een drukke chaotische week was. Dus ik kon niet echt rustig beginnen. Maargoed, je zit er meteen in dankzij vergaderingen, cursus en zorgen over kids.

@ Jessie wat heerlijk dat jullie ook het goede nieuws konden vertellen. Leuk idee van het boekje met de 5 brandweermannen! En fijn die reacties, heerlijk meid geniet ervan!!!
    Wisten ze ook van jullie traject?
    @ Deb, jij hebt weer een feest in aantocht, gezellig!!
    @ Truus, hoe gaat het met jou??
    @ Mamatien, houd je het nog vol?
    @ Juffie, heb je nog vrij komende week of moet je werken?
    @ Ummie, haha kookwoede dus :D had je nog wel puf om er lekker van te kunnen genieten. Weet je al wat meer wat je met je werk gaat doen?

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ all, bedankt voor de reacties! Ik denk zelf niet dat ik zwanger ben hoor... eerder heel erg moe en daardoor deze vage klachten. Vandaag gaat het weer iets beter, morgen weer werken...

Voor de zwangerschap had ik helemaal geen cyclus, dwz eerst jaren aan de pil (vanaf ongeveer 15 jaar tot zo'n 21 jaar, daarna sporadisch een menstruatie (eens per jaar hooguit) dus provera gaan gebruiken zo'n eens in de 3 maanden. Zwanger geworden dmv clomid. Zie daar nu wel tegenop om dat weer te gaan gebruiken, ivm heftige bijwerkingen + depressie....

Ik ga misschien woensdag nog een testje doen, morgen niet eens tijd eentje te halen...!

@ lavendel, ja je kunt je beroerd voelen hè van zo'n verkoudheid...! Sterkte!

Groetjes!

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

hallo meiden!
    excuses dat ik jullie zo heb verwaarloosd!

Ik denk ik kom hier even kijken hoe het met Jessie gaat.. Vergeet elke x dat ze gewoon zwanger is :) Vind het nog steeds zoooo super cool voor je Jess! :) En fijn zeg dat iedereen zo positief reageerde!

@ LAvendel: heerlijk zeg drukke week om te starten haha! Zit je eigenlhjk ook niet op te wachten dan.. Bevalt het verder wel weer? Vind je het lastig om Sara achter te laten bij go?

@ Juffie: hoe is het bij jou? Hoe was je centerparcs? Hoe gaat het werken en hoe is het met matthijs? (lekker veel vragen he :))

@ Truus: meid, hoe is het nu met jou? Begi je al wat te merken van je andere AD? En de hulp die je krigt.. Heb je daar wat aan? Hoe is het verder met Sem?

@ Debb: Jij bent toch nog niet aan het werk? Je hebt toch ouderschapsverlof? Emma/Sam logeren regelmatig bij je ouders toch? Hoe oud was sam toen hij voor het eerst ging? Was dat lastig? Hoe gaat de bv nu?

@ Ummie: Trek je t nog een beetje meid? 1 juli verloopt je contract toch? Dat is al bijna...

Nou meiden, hier heerlijk verlof!!!!
    iK VIND het nog wel onwerkelijk, maar ook wel heerlijk die rust! Helaas zijn de voorspellingen na morgen niet zo goed (lees regen regen regen). Hoop dat dat wel meevalt.. Zulke dagen als vandaag zijn prima voor mij!! Heerlijk naar t zwembad geweest :)
    Ook 1e babywasje gedaan.. Zo schattig al die kleine roze kleertjes aan mn waslijn hihi...

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ummie, ik denk ik ga eens google wat baba ghanoeg precies is en hoe het eruit ziet maar google kent het zo te zien niet :( Of ik doe iets verkeerd ;)

Jessie, wat fijn dat je zussen ook zo blij reageerden!

Lavendel, fijn dat het weer ietsje beter gaat. Fijn dat Sara het goed deed bij de GO en dat het werken jou ook weer beviel, ondanks dat het erg chaotisch was.

Mamatien, wat heerlijk dat je verlof hebt, geniet ervan meid je hebt het verdient! Pff nog een paar weekjes en dan heb je jullie kleine meisje in je armen, wat is het snel gegaan zeg! Met Sem gaat alles goed, het is echt een heerlijk vrolijk kereltje :)

Met mij gaat het nog steeds niet zo goed. Nog steeds heel veel pijn van de BI en geestelijk gaat het ook niet best. Ben vanochtend weer bij de psychiater geweest en besloten de antidepressiva op te gaan hogen. Omdat ik ook al weken gigantisch slecht slaap heb ik nu ook slaapmedicatie gekregen, dus hopelijk kan ik vanacht eens lekker slapen. Verder heb ik een behoorlijk minderwaardigheidscomplex opgebouwd waardoor ik mij van de buitenwereld ben gaan isoleren dus het is te hopen dat de antidepressiva snel aan gaat slaan zodat ik weer wat meer zelfvertrouwen krijg en niet nog verder weg ga zakken in de postnatale depressie.

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Truus, wat vervelend allemaal zeg. Ik hoop echt voor je dat de aanpassingen in je medicatie eindelijk wel zullen gaan helpen. Heb je al wat beter geslapen vannacht? By the way, hoor je Sem dan nog wel als je slaapmedicatie krijgt of gaat je man er dan uit? Een heel dikke knuf meid! Heb je nog wat vriendinnetjes of familie in de buurt die af en toe bij je langs komen of dat je er met hen even op uit kan gaan?
    Enne, ik heb even voor je gegoogled. Ik vind het plaatje niet super, maar dan heb je toch een idee. Ik maak het zelf met knoflook, citroensap, munt, koriander en taheena. Hmmm, jammie, jammie!
    Baba ghanoush - Wikipedia, the free encyclopedia
    Fried Cauliflower
    Bij de Deen kun je het ook kopen. Maar het is niet te vergelijken met de zelfgemaakte variant. Bij Deen noemen ze het baba anoesch.

Mamatien, wat heerlijk dat je nu verlof hebt! En wat schattig die rose kleertjes aan je waslijn. Ik zie het zo voor me :). Heb je verder alles helemaal klaar? Nu nog hopen dat het een beetje mooi weer blijft inderdaad. Wil je in het ziekenhuis gaan bevallen of thuis? En heb je het kraamzorg gesprek al gehad?

Voor mij inderdaad nog een paar weekjes. Ik kijk er echt naar uit. Ik heb al allemaal plannetjes wat ik in huis wil gaan doen (lees: opruimen, opruimen en opruimen). Verder wil ik wat meer rust gaan nemen. 's middags een middagdutje enzo. Of klinkt dat heel suf??

Lavendel, heerlijk he, om midden in de drukte op je werk terecht te komen. Maar zo te lezen vind je het niet heel erg om weer aan de slag te zijn. Fijn ook dat het goed ging bij de go. Dat is het belangrijkste. Als je meisje het maar naar haar zin heeft dan kun jij je ook beter concentreren op je werk.

Oh ja, ik heb ook nog een vraagje. Wanneer voelden jullie de kleine voor het eerst in je buik? Ik ben zo ongeduldig. Ik zit nu al te voelen en te voelen, maar helaas... Bij m'n dochter voelde ik haar pas na 20 weken :$. Ik hoop zo dat ik hem/haar nu eerder kan voelen!

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ummie, het spijt mij zeer maar ik vind het er niet uitzien :p

Nee heb niet beter geslapen vanacht. De slaaptablet werkte prima voor het inslapen - maar daar heb ik hem niet voor nodig - maar het doorslapen was weer een ramp. Om 2 uur lag ik al weer rond te koekeloeren in m'n bed.. Dusse, als Sem wakker was geworden had ik hem wel gehoord :p Maar goed, anders is inderdaad mijn man er.

Oh ik voelde Sem trappen met 18 weken. Ik hoop dat je het snel gaat voelen :) Met een 2de is het meestal eerder zeggen ze toch omdat je dan weet hoe het voelt. Krijg je al een buikje trouwens?

14. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, ha, Truus, ik vind het zelf ook geen goed plaatje hoor. Maar het smaakt echt heerlijk!

Balen dat de slaapmiddelen ook niet hun werk lijken te doen. Slaap je overdag ook af en toe bij of ben je dan de hele dag wakker?

Oh, ik hoop zo dat ik het snel ga voelen. Ik denk dat ik nog wel een paar weekjes geduld moet hebben. En mijn buik is al mega hoor. Toen ik het met 10 weken op m'n werk vertelde, zeiden een aantal ook al dat m'n buikje al was opgevallen. In het begin had ik ook veel last van opgezette darmen. Dat is nu wel wat minder gelukkig.

Net heb ik met mijn dochter boodschapjes gedaan. Echt heel gezellig. Ze heeft prinsesseslippertjes gekregen met van die hakjes. Ik vind ze echt lelijk, maar zij is helemaal gelukkig :).

Juffie en Lavendel, hebben jullie nu ook vakantie?

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ummie, toevallig was ik net aan het slapen op de bank maar toen ging de telefoon.. Zal je altijd zien he.. Maar normaal ben ik eigenlijk wel heel de dag wakker. Ik ga dan wel rusten maar meestal niet slapen.

Oh dus je hebt al een grote buik. Foto? :D Hoop voor je dat je je kleintje snel gaat voelen.

Wat leuk dat je dochter princessenslippers heeft gehad. Volgens mij weet ik precies welke je bedoelt. Ik wou ze vroeger ook altijd hebben maar kreeg ze nooit :p

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ mamatien wat fijn dat je nu verlof hebt. Geniet er nog maar even van, voor je het weet heb je je kleine uk in je armen. Moet je nog veel doen?
    @ truus, wat ontzettend vervelend zeg dat het nog niet goed gaat. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat. Zijn er mensen om je heen die je komen helpen en bij wie je je ei kwijt kan? En hoe is je man eronder? Meid, tis niet niks allemaal ! dikke knuf
    @ Ummie, wat suf zeg een middagdutje!! Haha, nee joh das toch helemaal niet suf. Dat moet je doen is heerlijk!! Wordt het niet eens tijd dat jij je buik hier gaat showen­?
    Jij gaat trouwens ook al hard zeg! Wat was je uitgerekende datum?
    Ik voelde al rond de 18e week wat in mijn buik, misschien wat het ook nog wel iets eerder. Was iig al vrij vroeg.
    @ Truus, wat vervelend dat je vannacht niet lekker hebt doorgeslapen. Hopelijk vannacht wel! Hoe red je het overdag met zorgen voor Sem? Wil dat?

morgen mag ik weer naar het bureau...ben benieuwd

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hoi allemaal!

Truus: wat vervelend zeg dat het nog steeds niet lekker gaat. Kun je wel genieten van Sem?

Mamatien: heerlijk zeg verlof! Geniet er maar van. Wat gaat het snel. Je gaat alweer bijna bevallen:) Weet je trouwens al wat je wil bv of fv? en ga je thuis of in het zkh bevallen?

ummie: Nathan voelde ik rond de 20 weken. Maar toen lag de placenta ook voor. Matthijs voelde ik al met 14 wk! Hoop dat je het snel gaat voelen. Is zo'n super gevoel.

sas: bah wat een nare cyclussen zeg. of eigenlijk kan je het niet eens een cyclus noemen.

Lavendel: Ben benieuwd hoeveel jullie meisje gegroeid is. Hoe bevalt het werken weer. meteen weer drukke periode he? Bij on wel i.i.g. Cito's, handelingsplannen enz...

Jessie: hoe voel je je??

All: hier gaat het allemaal prima. Matthijs krijgt nu sinds 2 dagen een fles kv als laatste voeding. sliep beide nachten door. Dus dat is wel fijn. Wel heeft hij denk ik daardoor wat last van krampjes. Dus maar even kijken of dat zo blijft want dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

18. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juffie, wow, dat is echt vroeg met 14 weken. Oh, ik zit ook maar te voelen en te voelen. Soms denk ik wel dat ik iets voel, maar ik weet dan niet zeker of dat dan de kleine is of iets anders :(.

Truus, heb je vannacht goed geslapen?
    Wat grappig trouwens dat je precies weet welke slippers ik bedoel. Sommige dingen van vroeger vergeet je gewoon niet meer, ha, ha. Ik zei het gisteren ook tegen een andere moeder en die wist ook gelijk precies welke ik bedoelde. Nou ja, dochterlief loopt nu al weer trots op haar hakjes te paraderen :).

Lavendel, ik ben ook benieuwd hoe het bij het cb is vandaag.

Juffie, fijn dat alles goed gaat! Hopelijk worden de krampjes ook snel minder.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort hier een buikfoto kan showen.

19. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    hallo meiden,
    terug van ons favoriete uitje naar het cb :cool:
    Gelukkig was alles weer goed, alle stats boven het gemiddelde. Onze meid heeft even laten horen dat ze kan huilen (wist dat niet, maar nu kan ik ook zeggen dat ze kan huilen ;)). Ze is zo eenkenning, dus voordat ze de prikken kreeg was ze al overstuur. Echt zielig! nu ligt ze lekker te slapen.

@ Juffie, vorige week was mijn eerste week, op zich beviel het werken wel weer goed. Alleen ik had een beetje vervelende drukke hectische week. Op de eerste dag kwam ik er al achter dat er o.a. de afgelopen maanden bepaalde vakken niet of nauwelijks waren gegegeven:$. En dat is geen leuk begin van een dag, en zeker niet als je een poos bent weggeweest. Ik heb nu een weekje vakantie, dus volgende week pas weer aan de gang. Meteen maar verder met cito's, en alle andere drukke dingen die horen bij het einde van het schooljaar.

ik lees dat de dochter van Ummie al loopt op hakjes:D, ik kan me daar bij mijn dochter helemaal niets bij voorstellen he....zou die er over een paar jaar ook zo bijlope?!

20. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lavendel, fijn dat alles goed is! Zielig he die prikjes. Ik ben blij dat mijn dochter voorlopig niet meer hoeft...
    Wat gek trouwens dat sommige vakken niet/nauwelijks zijn gegeven :(. Dat moet toch niet kunnen of zie ik dat verkeerd. In elk geval niet een heel fijn begin.

Dit zijn trouwens de prinsesseschoentjes. Je hebt ze ook in doornroosje variant etcetera. Mijn dochter is echt een prinsessemeisje, dus ze is er helemaal verliefd op, maar ik heb wel gezegd: alleen in huis, niet buiten! ha, ha. Ik ben benieuwd Lavendel of jouw dochter er over 4 jaar ook zo bij loopt ;).

Deel Deze Pagina