Meideb ik lig in t zhuis, Gisteravond begon de pijn weer en vk vond beter dat ik nachtje geobserveerd werd, in de auto begonnen pieken in de pijn te zitten.. Hier bleken dit ovetduidelijke weeen te zijn.. Omdat ik zo beroerd was heb ik pijnstilling/slaapmiddel geha. Vanwege koorts en er zeer slecht uitzien hebben ze urine en bloed getest.. Blaasontsteking is t niet maar beginnend HELP syndroom, ben dus super bloj dat ik toch gebeld heb.. Zoals t er nu uit ziet moet t vandaag geboren worde... Ga nu weet proberen wat te slapen..
Op verzoek kom ik inbreken met goed nieuws... Buddy-Baby-Nieuws-MAMATIEN Om 7.33 uur is onze gezonde dochter Fleur geboren. Ze weegt 3090 gram en het gaat goed met ons!
jeeeej! Mamatien: dat is vlot gegaan dan zeg. Gefeliciteerd! Hoop dat je terug kan kijken op een goede bevalling. Geniet van de kraamweek en laat je maar lekker verwennen.
oei dan moest het meisje er echt vlug uit dus. Hoop dat je snel weer herstelt mamatien! marloes: bedankt voor het doorgeven
Mamatien, van harte gefeliciteerd met jullie dochter (mooie naam ook )!!! Fijn dat alles goed met jullie gaat!
@ Mamatien, gefeliciteerd met jullie dochter!! FIjn dat het goed gaat. Ben benieuwd naar je verhaal, zo te lezen is het allemaal erg snel gegaan. Ga lekker genieten en laat je lekker verwennen! @ all, ik probeer mee te lezen maar heb weinig tijd om te reageren, en als ik tijd heb heb ik geen puf en ben ik blij dat ik even kan zitten. Het gaat hier goed. Tis op het werk ontzettend druk, collega gaat met pensioen dus druk bezig met feest. En natuurlijk de gewone dingen die aan het eind van het schooljaar meespelen. Verder is er een heel gedoe op mijn werk, waar ik nu liever niet over praat. Maar wat vorige week wel zorgde voor slapeloze nachten. Niets met mij persoonlijk. Maar wel een heftige situatie. Daarbij ook nog 2 onverwachte overlijden van bekenden. Verder gaat het hier echt goed. Ik voel mij goed, hoewel ik wel merk dat het werken en extra spanning mij nog veel energie kost. Maar ik geniet er van om met de kids te werken. Met onze dochter gaat het ook goed, tis nog steeds een heerlijk meisje Gelukkig heb ik over 1,5 week vakantie. Mijn man heeft nu al vakantie, dus die kan mij lekker thuis helpen. Als we in augustus weer thuis zijn ga ik weer meer mee kletsen dan de afgelopen twee weken.
lavendel: lekker he bijna vakantie. Het zijn hier ook nog 2 drukke weken maar dan wel heerlijk vakantie! Nog even volhouden. Fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Ben je al begonnen met bijvoeding??
Mamatien van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Jeetje wat heftig zeg allemaal. Ben benieuwd naar je verhaal.
@ jessie, hoe gaat het met jou/jullie? Heerlijk he om te weten dat er ook een klein hummeltje in je groeit! @ Truus, wat vervelend om te lezen dat het nog steeds niet zo goed gaat. Gaan jullie nog wel met z'n 3tjes op vakantie? Of blijven jullie thuis? Ik hoop toch zo dat er snel een stijgende lijn gaat komen. @ Ummie, zo jij zit lekker thuis te genieten. Heerlijk he om je eigen tijd in te delen. En je dochter gaat naar een andere school, hebben jullie goed gevoel bij de nieuwe school? @ juffie, ja het is inderdaad nog even volhouden. Ik ben blij dat mijn man nu thuis is, deze en volgende week hoef ik mij alleen maar bezig te houden met werk. Gesprekken heb ik vorige week gehad, nu alleen nog rapporten. Verder laatste vergaderingen deze week. En volop bezig met afscheid van collega, groep 8 enz... Ben nog niet begonnen met bijvoeding. En jij? We gaan denk ik deze week beginnen. En anders volgende week als we in Frankrijk zijn. @ Deb, hoe gaat het met jou en sam?
lavendel: Matthijs krijgt sinds een weekje ofzo een beetje groente en fruit. Net hoee het uitkomt. Ook wel eens een dagje niet hoor. Ik heb de rapporten af gelukkig moet vooral nog veel opruimen.
@ Juffie, en vind ie het lekker? doe jij alles vers maken? FIjn dat je de rapporten al af hebt, dat scheelt een boel! En dat opruimen laat ik vooral aan mijn duo over, doet zij ook nogeens wat
lavendel: Matthijs vindt het wel lekker. Meestal kijkt hij de eerste happen van mama wat geef je me nu Maar daarna gaat het goed. Maak niet alles vers. Laatst aten wij bloemkool en daar was wat van over dus mooi in de blender gedaan. Staan nu 5 potjes van in de vriezer. Heb deze periode ook een duo dus kon de rapporten verdelen. Wel fijn voor een keer. Maar verder doe ik het meeste toch zelf.
He meiden, Heb niets bijgelezen.. Alles gaat goed met mij en Fleur.. Maar het was wel ff allemaal erg heftig.. Zondagavond begon die buikpijn dus weer.. om uurtje of 22.00u was ik het helemaal zat, toen had ik al uur onder de douche gezeten en het ging maar niet over, dus toen heb ik de vk gebeld voor tips. VK raadde aan om 2 paracetamol te nemen en als het over een uur niet minder was moest ik weer terugbellen. In dat uur weer overgegeven (dat deed ik daarvoor ook al) maar het lukte me ook om half uurtje te slapen. Na dat half uurtje kwam de pijn echter weer net zo erg terug, dus om 23.15u toch weer gebeld naar de vk. VK heeft met zkhuis overleg gehad en besloten dat ik 1 nachtje naar het ziekenhuis zou gaan zodat ik goede pijnbestrijding had en zodat ze mn urine daar uitgebreid konden onderzoeken. Ik was dus 00.00u in het ziekenhuis. Ondertussen werd ik beroerder en beroerder en kreeg ik ook koorts erbij. In het ziekenhuis aangekomen zagen ze meteen dat het weeen waren, dit was ook op de ctg te zien. Helaas was er nog 0 ontsluiting.. Omdat ik zo beroerd eruit zag wilde ze voor de zekerheid mijn bloed onderzoeken. Nadat ze urine en bloed hadden afgenomen(1 uur ofzo) kreeg ik een spuit met pijnstilling en slaapspul en werd ik heerlijk stoned en viel ik in slaap. Om half 4 werd ik wakker en toen kwam toevallig de zuster mn kamer in, en toen vertelde ze me dus dat er onstekingen in mn bloed zaten die niet goed waren dus dat ze nog een keer bloed wilde prikken. Om half 5 kreeg ik te horen dat het hellp syndroom was en dat de baby er vandaag uit moet. Toen heb ik Fred gebeld en gezegd dat ie moest komen, omdat het mogelijk met spoed gehaald zou worden. Toen Fred er was kwam de VK vertellen dat om half 8 spoedoperatie gedaan zou worden. Om 7.00u nog x bloed geprikt en toen was het nog sterker gedaald, waardoor ik met de keizersnee geen ruggenprik meer mocht, maar onder algehele narcose moest. Hierdoor mocht Fred niet bij de keizersnee zijn. Om 7.33u is Fleur geboren, om 7.45u heeft Fred haar gekregen en hij heeft toen met bloot bovenlichaam gebuideld met haar totdat ik er weer was. Volgens mij was ik er rond half 11 weer, maar dat weet ik niet meer precies.. Gister is voor mij in hele roes voorbij gegaan.. Kon ook nog zo moeilijk geloven dat Fleur echt mijn dochter is.. Ik heb haar 9 maanden gedragen en vervolgens kon ik zelf niet (bewust) bij de bevalling zijn.. Dit is zoo raar en zo anders als dat ik voor ogen had.. Nu we een dag verder zijn merk ik dat het gevoel steeds beter wordt en ben ik ook echt totally in love op Fleur. Deze afsluiting van mn zwangerschap zal ik echter nog wel ff moeten verwerken.. Nu voel ik me goed. Het enige wat heel naar is, is die buikwond van de keizersnee. Ik kan namelijk amper bewegen. Fleur ligt naast me in een bedje, maar als ze bijv. huilt of wakker wordt moet ik iemand roepen, omdat ik haar er zelf niet uit kan halen. Dat is heel irritant (Vooral s nachts) Fleur doet het verder geweldig! Ze had eerst een 9 en toen een 10 op die Apicscore, dus fantastisch. Ook pakt ze de borst goed op, alleen geef ik volgens mij nog niet zoveel melk, dat moet nog ff op gang komen Ik hoop vrijdag naar huis te mogen!
Mamatien, wow best heftig zeg! Maar waarom is er uiteindelijk voor een ks gekozen? Mocht je het niet eerst zelf proberen? Hoop dat je wond een beetje snel hersteld en je zelf lekker voor je meisje kunt zorgen. Lavendel, ja wij gaan over 2 weken een paar daagjes weg met zijn drietjes. Wat vervelend dat er zoveel gedoe is op je werk.. Fijn dus dat het bijna vakantie voor je is!
mamatien : inderdaad wat heftig zeg.. Hoop dat je snel gaat herstellen van de ks. En maar lekker genieten van Fleur!
mamatien gefeliciteerd met je dochter! Die naam vond ik zelf ook erg mooi voor een meisje... wat vervelend voor je dat het een spoedkeizersnee is geworden. Veel succes met je herstelt...