thnx meiden, Truus ik had nog 0 cm ontsluiting en ze moest er echt heel snel uit, anders zou 1 van ons t niet redden.. Dus tja, toen kon t niet anders dan een spoedkeizersnede..
wow heavy mamatien, jammer dat het spoedkeizersnede is geworden. fijn dat het nu goed gaat met jullie! neem de tijd om bij te komen, en om alles te verwerken. Voor je man ook niet niets!! Hoop dat je spoedig herstelt. hier vandaag weer gewerkt, ben met rapporten bezig dus kga gauw weer verder lekker truus dat jullie weggaan, heb je daar ook zin in? zie je het zitten?
mamatien ik lees je hele verhaal nu pas goed en ik word er gewoon helemaal verdrietig van. Ik vond een keizersnee al erg met ruggeprik om te verwerken maar onder algehele narcose lijkt me vreselijk. Veel sterkte met de verwerking meid!
Hier alles goed hoor. Vandaag naar het cb geweest om extra te wegen omdat ik nu geen zicht meer heb op hoeveel hij drinkt nu ik sam weer aan de borst heb. Vorige maand was sam niks gegroeid en nu opeens 600 gram in 2 weken. Ik denk dat de vorige keer gewoon fout was. Slapen al de baby's hier al door? Sam helaas nog niet... ik geef nu wel een flesje afgekolfte melk met rijstebloem voor het slapengaan maar helpt nog niet erg. Plus dat ik 4 keer per dag moet kolven voor 1 flesje. Heel irritant. Misschien dat ik van de week dat vervang door kunstvoeding, alhoewel hij daar minder lang op sliep.
Mamatien, oh op die manier, heftig.. Lavendel, nee ik heb er geen zin in maar gelukkig is het bij familie dus als ik het niet meer trek pakken we onze spullen en zijn we weg. Debby, 600 gram in 2 weken is inderdaad wel erg veel. Misschien inderdaad vorige keer een foutje. Sem slaapt hier al heel lang door, die krijgt nu s' avonds om 9 uur zijn laatste fles en ik maak hem dan weer om 9 uur s' ochtends wakker, als ik dit niet doe slaapt hij gerust tot 11 uur..
Lavendel: succes met de rapporten! Debby: mijn verhaal ken je wel denk ik Matthijs slaapt door. Eerst met de alleen de laatste voeding kv rond 21.30. Nu volledig kv en 4 voedingen. Laatste voeding meestal tussen 19.30 en 20.00 Vannacht trouwens wel 3 x voor een speen eruit hoor. Maar dat is meer uitzondering. Er zijn ook heel veel nachten dat hij gewoon lekker doorslaapt.
juffie merk jij echt verschil tussen de kv en de bv? Niet dat ik overweeg om te stoppen hoor maar ik hoorde van het cb dat 10 van de 10 kv babys nu doorslaapt en maar 8 van de 10 bv babys... truus van 9 tot 11 lijkt me heerlijk!
Debby, ja het is ook heerlijk, we hebben dus lekker uitgeslapen van het weekend Doordeweeks maak ik hem wel op tijd wakker.
ja ik merkte dus echt verschil debby. BIj Nathan was het hetzelfde verhaal. Vanaf het moment dat hij kv kreeg sliep hij door. Truus: wow dat zijn nog eens nachten zeg Heerlijk. Oh hoorde net zo iets naar. Oud klasgenootje van me heeft al een rotziekte. Cystic fybrose. Heeft nu 3 jaar nieuwe jongen maar nu heeft ze dus ook nog eens kanker in haar getransplanteerde long. Pff 27 jaar Heb eigenlijk geen contact met haar, alleen dus via facebook zo af en toe. Net maar even een kaartje gestuurd. Ben er echt een beetje van slag van..
wat erg juffie... de dochter van mijn collega heeft het ook. Die is nu 20 inmiddels maar die zal waarschijnlijk hooguit 30 worden.
ja echt zo'n rotziekte. Zonder nieuwe longen was ze er al niet meer geweest. Nu dus operatie en hopenlijk redt ze het dan nog een paar jaar om weer opnieuw nieuwe longen te krijgen. Zo heftig
Mamatien, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Fleur. Wat een prachtige naam! Ik ga je verhaal nog een keertje lezen als ik wat wakkerder ben, maar wilde je in elk geval feliciteren..
Mamatien, jeetje wat een heftig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je tijd nodig hebt om dat te verwerken. Het lijkt mij ook heel gek om de geboorte van je kind niet bewust te kunnen meemaken. Het is heel fijn om te merken dat ze uit je buik komt. Succes met alles en geniet van je dochter. Hopelijk zul je snel herstellen en mogen jullie snel naar huis. Juffie, ook heftig van je collega zeg. Het is echt een rotziekte en het voelt zo oneerlijk, zo jong als ze zijn... Ik had jullie al verteld dat onze dochter naar een andere school toe gaat. Hier zijn verschillende redenen voor, maar nu had ik gisteren weer een teleurstelling op haar huidige school. Vrijdag kreeg ik al te horen dat ze geen rapportje kreeg omdat ze 'te kort' op school zat (terwijl zij wel eerst een brief had gekregen dat zij vrijdag haar rapport zou krijgen) en gisteren kreeg ik te horen dat de 10 minuten gesprekken toch zijn afgelast op het laatste moment. Dit laatste heeft te maken met ziekte van haar vaste twee juffen. Ze heeft de afgelopen tijd heel veel wisselende juffen gehad. Heel vervelend en ik snap ook dat het lastig is voor de school dat de vaste juffen ziek zijn. Maar ik vind het toch wel erg jammer dat zij nu al ruim 4 maanden naar school gaat en wij geen idee hebben van hoe het met haar gaat. Voor en na de les heeft de (inval) juf wel tijd voor een kort vraagje, maar dan ga je niet uitgebreider praten. Het gaat allemaal wel goed denk ik en volgend jaar gaat zij toch naar een andere school, maar ik vind het toch ook wel erg jammer. Nou ja, nog 1 weekje en dan hopelijk volgend schooljaar een nieuwe, goede start! Sorry meiden voor mijn verhaal, dit is een beetje wat mij bezig houdt de laatste tijd...
Heftig juffie! Debby, hier gaan de nachten goed. Mamatien, ik heb gisteravond veel aan je gedacht toen ik in bed lag. Gelukkig is het allemaal goed, maar toch heftig hoe het is gegaan. En dat je de bevalling niet hebt mee kunnen maken. Hebben ze vanuit het ziekenhuis nog foto's gemaakt? Ummie, kan me voorstellen dat je dat bezig houdt. Jammer dat het zo gaat op die school. Dan is het maar goed dat jullie naar een nieuwe school gaan. Kun je niet alsnog even vragen hoe ze op school vinden dat je dochter het doet?
jammer ummie dat het zo gaat op deze school. Ik vind dat je als ouders gewoon recht hebt om een gesprekje met 1 van de juffen hoor. Het lijkt me dat er ook nog een verslagje over jullie dochter naar de nieuwe school gaat. Is bij ons op school wel zo in iedergeval. Meiden ik ga zo lekker naar bed. Tot morgen!
k heb jullie flink verwaarloosd afgelopen week, heb ook helemaal niets bij gelezen.. Hier gaat het wel goed met me! Gister gestopt met de borstvoeding, wat een hel vond ik dat zeg! Nu mega grote pijnlijke borsten.. Zit met ijsmaandverband in mn bh Met Fleur gaat het ook super. Ze is zoooo lief!! Vannacht heeft ze goed gespookt, waarsch krampjes vanwege de overstap.. Maar verder huilt ze amper Morgen mogen we weer naar huis, vind ik ook wel weer erg fijn! Zal even foto spammen van mn mini prinsesje
Oh Mamatien, wat een schatje!!!!!! Echt superlief!! Fijn dat jullie morgen naar huis mogen. Geniet ervan!! Enne succes met je pijnlijke borsten. Ik heb ze destijds zoveel mogelijk afgebonden. Zo strak mogelijk, maar ja, het blijft pijnlijk . Juffie en Lavendel, bedankt voor jullie reacties. Ik laat het er maar bij denk ik. Een andere ouder had gevraagd om een gesprekje met een juf en tegen hem werd gezegd dat hij een gesprek kon krijgen met de locatieleider (die dus nooit les geeft). De directeur van haar nieuwe school had ook al gebeld en gevraagd om gegevens over onze dochter. De locatieleider had tegen haar gezegd dat er geen bijzonderheden waren, er waren geen toetsuitslagen, geen observaties, niets... Ik hoop nu maar gewoon dat het volgend jaar anders gaat!
ummie ik zou ook gewoon een gesprekje eisen hoor... mamatien wat een prachtig meisje! Wat jammer dat het niet goed ging met de borstvoeding... koolbladeren schijnen goed te helpen tegen stuwing. Kijk je uit dat je geen borstontsteking krijgt? Onder de douche even de ergste melk eruit masseren anders...
mamatien: prachtig meisje! Inderdaad wat debby zegt wel oppassen voor borstontsteking hoor. Onder de douche werkt erg goed. En blijven controleren of je geen harde plekken in je borst krijgt. Sterkte met de stuwing. Doet echt pijn he?