Jessie, oh dat klinkt wel gaaf, een junglekamer! Wel een foto'tje spammen straks hoor, ben erg benieuwd! Ummie, wat fijn dat de babykamer af is! Foto? Ik heb wel een gesprek met de kraamzorg gehad, die kwamen thuis bij mij. Van mijn schoonzusje die toen zwanger was van de tweede had ik begrepen dat zij alleen telefonisch contact met hun had gehad omdat het dus de tweede was. Neem aan dat dat dan bij jou ook het geval gaat zijn maar vind het wel laat want je bent al 34 weken! Fijn dat alles goed was bij de vk en alleen maar goed toch dat ze je extra in de gaten willen houden. Je dochter was inderdaad wel een kleintje voor 42 weken! Maar goed, ik kan mij wel voorstellen dat het dubbel is en je er een beetje van ondersteboven bent/was.
ummie: snap dat je toch even schrikt dan. Nathan was ook niet zo groot, 3020 met 41 wk.. Matthijs leek met 33 wk aan de kleine kant. Was toen niet goed gegroeid. Na paar weekjes rustig aan doen was hij met de geboorte uiteindelijk 3380 met 40+1.. Probeer je niet te druk te maken om het gewicht. Neem je rust en dan groeit je kindje echt nog wel lekker. All: ja ben er nog Jessie: ben oook benieuwd naar de kamer.
He Juffie! Hoe gaat het met jou en de kids? Ons kamertje is nog weinig aan te zien hoor.. maar Ummie mag van mij wel een foto spammen @Ummie, op zich goed dat ze je nu extra in de gaten houden, gezien het gewicht van de eerste, maar van de andere kant, wat kunnen ze er aan doen als dit kindje ook weer "klein" blijkt te zijn? Zolang alles erop en eraan zit is 6 pond prima toch? Of denk ik nu heel kort door de bocht?
Bedankt voor jullie reacties meiden! En jessie, inderdaad, volgens mij kunnen ze er toch niets aan doen als de baby wat kleiner is dan gemiddeld. Bij mijn dochter hebben ze toen continu gezegd dat ze wat aan de kleine kant was, ook later nog bij het consultatiebureau, maar nu is ze echt best een grote en lange meid voor haar leeftijd en haar ontwikkeling is ook altijd supergoed geweest. Dus wat dat betreft heb ik me ook nooit echt zorgen over haar gemaakt en haar ook nooit gedwongen om meer te gaan eten ofzo. Ik denk nu maar gewoon, het kan idd geen kwaad die extra controles en het is natuurlijk altijd wel leuk om de kleine weer even goed te zien . Jessie, hoe gaat het met jou eigenlijk? Ging alles goed tijdens je weekje aan de andere kant van de wereld? En heb je binnenkort nog controles oid? Juffie, leuk om weer wat van je te horen! Gaat alles goed met de kids en met werk? Truus, ik zal van de week even bellen met de kraamzorg. Gewoon voor de zekerheid. Ik zal van de week even een fotootje maken van de kamer. M'n moeder zou het hemeltje deze week nog meenemen en ophangen. Verder is het niets bijzonders hoor. Gewoon dezelfde kamer als bij m'n dochter, alleen weer opnieuw opgeruimd en schoongemaakt. Als de baby wat groter is dan gaan we een mooie jongens of meidenkamer maken. Enne meiden, als ik het vergeet, help mij dan even onthouden, want mijn geheugen is nu echt een zeef .
Met mij gaat het goed Ummie. Tijdens mijn weekje USA ook, wel meer last van bandenpijn, maar dat gaat de laatste week ook wel weer prima eigenlijk. Ik voel de kleine steeds vaker en duidelijker bewegen, al merk ik wel dat ik me dan meteen zorgen maak als het een dagje wat minder is. Weet dat dat niet hoeft bij deze termijn en bovendien placenta aan de voorkant, maar toch, dan ben ik blij als er weer "plopje" is.. En.. manlief heeft hem/haar vrijdagavond ook gevoeld. Echt supergaaf! Ik moet 1 november weer naar de vk en ik ga morgen bellen voor een pretecho half november.. Voor de liefhebbers staan er buikfoto's in mijn album (Mini-Jessie)!
jessie: heb je even een vriendenverzoek gestuurd want volgens mij kan ik je album niet zien.. jessie en ummie: hier gaat het prima allemaal. Heb een weekje herfstvakantie gehad. moet dinsdag weer beginnen. Met Matthijs gaat het prima. Hij heeft deze week alleen 3 tandjes gekregen en 1 moet nog doorkomen maar zie ik ook al zitten. Beetje veel te gelijk voor zo'n klein mannetje dus was wat huilerig en onrustig ook 's nachts. Verder tijgert hij lekker de kamer door. Vind hem steeds onder tafel enzo en dan kan hij niet meer voor of achteruit Nathan gaat ook goed. Die wordt echt zo groot al. Hij denkt zelf dat hij al naar school mag als hij jarig is. Het lukt nog niet zo om hem dat uit zijn hoofd te praten Zal wel tegenvallen dan dat het nog een jaar duurt Goed heel verhaal zo. Lees wel steeds mee hoor maar niet altijd puf om te reageren fijne avond!
Jessie, wow wat ben je nog mooi slank! Maar je buikje begint aardig te groeien Wat gaaf dat je man de kleine ook gevoeld heeft! Juffie, fijn dat alles goed gaat met jou en je mannetjes! 3 tandjes tegelijk, arme Matthijs.. En die arme Nathan, haha. Zal ie niet leuk vinden dat ie nog niet naar school mag in Januari
Jessie: Inderdaad wat ben jij nog slank zeg.. Maar je ziet wel echt dat je zwanger bent nu. Leuk om de foto's te zien
Jessie, mooie foto's hoor. ook van je trouwdag . Juffie, fijn dat alles goed gaat. Dat is idd wel veel tandjes tegelijk voor Matthijs, het arme joch. Wat leuk dat Nathan al denkt dat hij naar school mag. Hij zal wel denken, nu ben ik grote broer, nu wordt het ook hoog tijd voor school . Fijne dag allemaal.
Dank voor alle complimentjes! @Juffie, hier pas ook iets grappige meegemaakt met kindje dat zichzelf "groot" vond. Ik was zwemmen samen met mijn zusje en haar dochtertje van 2. Ze was toen ruim 30 weken zwanger van de tweede. Toen we aan het omkleden waren stond haar dochtertje een ander kindje van ook ongeveer 2 eens uitgebreid te bestuderen (zoals kinderen elkaar zo mooi kunnen observeren). Dit meisje was met haar oudere zusje (4?) en moeder die overduidelijk zwanger was. Dus op een gegeven moment raakten we aan de praat. En het ging over baby's in buiken. Waarop de oudste (van dus ongeveer 4) zegt: als de baby wordt geboren dan word ik echt groot.. Trouwens een afspraak gemaakt voor 3D echo op 18 november.. ik ben benieuwd!
leuk Jessie een 3d echo! Haha leuk he hoe kinderen kunnen praten. Lig regelmatig in een deuk om Nathan
Als het goed is nu wel Debby! Hoe is het verder met iedereen? Ummie, succes morgen bij de groei-echo!
Thanks Jessie! Gelukkig was alles weer goed vanochtend. Ons kleintje wordt zeker geen grote baby, maar zijn/haar ontwikkeling ziet er goed uit. De baby is nu ruim 2200 gram. Over 2 weken mag ik weer...
Leuk Jessie, een 3D echo! Hoe ver ben je dan zwanger? Pff je bent alweer 25 weken, wat gaat dat snel zeg. Ummie, wat fijn dat alles goed was vanochtend bij de groeiecho! En 2200 gram klinkt goed toch.
@Ummie, fijn dat alles goed was. En 2200 gram klinkt mij ook niet heel licht in de oren hoor.. @Truus, ja snel gaat het hè? Zo raar dat een jaar geleden die weken van m'n cyclus niet voorbij leken te gaan.. en dat het nu zo supersnel gaat! Op dag van 3D echo ben ik 28 weken.. weer een mijlpaal dus! Hoe is het met jou nu??
Ja, vind ik ook wel hoor. Ze zegt, het is echt koffiedik kijken, maar waarschijnlijk komt ie net zo uit als onze dochter (dus rond de 3 kilo). ligt er natuurlijk ook aan wanneer de baby zich laat zien , hoe langer de baby binnen blijft, hoe meer die nog kan groeien. enne, ik heb vandaag duidelijk gezien of het een jongetje of een meisje is, ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar als ik zeg 'duidelijk gezien' dan is het wel duidelijk toch .