Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jessie, hoe is je echo vanmiddag gegaan meid?

Lavendel, beterschap met de verkoudheid.

Ummie, fijn dat alles klaar is voor de kleine! Pff 38+2 ben je alweer, wat gaat dat snel zeg.

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Even snel, maar alles was goed. Verhoudingen waren zoals afgelopen vrijdag, maar alles was wel weer goed gegroeid en blijkbaar was buik bij de 20 weken echo ook al aan de "magere" kant (dacht ik wel, maar ik had die getallen niet thuis), dus dat is gewoon de lijn die onze kleine uk volgt. Nu over 3 weken nog wel een extra echo, maar ach, als ze mij zo laten schrikken dan mogen ze ook wel 2x werk hebben ;)

Nu snel naar bedje, want we gaan een paar dagen weg morgen! Tot zaterdag/zondag!

3. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessie, fijn dat alles goed is!! en dat ze over 3 weken weer kijken is alleen maar mooi toch. veel plezier met je daagjes weg.

Truus, ja, het gaat echt hard. ik ben zooo benieuwd hoe lang het nog gaat duren. ik merk echt nog helemaal niets, geen gerommel ofzo...
    hoe gaat het met jou en met sem?

4. mamatien

mamatien Niet meer actief

Jeetje meiden.. We hebben hier straks gewoon weer 2 kindjes erbij.. Wat gaat dat snel zeg!!

Jessie, fijn dat alles toch goed was!

Ummie, (ik kan niet uit ervaring spreken..) maar er hoeft geen gerommel aan vooraf te gaan he!!!

5. mamatien

Lavendel, hoe is het nu met je kleintje? En zelf al btje van je verkoudheid af?

Deb, sterkte meid! hoe gaat het nu met je?

Truus en Juf: hooi!!! Hoe is het?! (sorry weet nie waar ik op moet reageren hihi)

Nou hier alles goed, ben nu op werk hihi, maar heb t rustig vandaag..
    groente en fruit: hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ben gestart met fruit, elke keer btje meer en zij eet nu ongeveer 3kwart potje (vers) fruit. Hoe zijn jullie begonnen met groente? want ik geef sochtends fruit, kan ik nu savonds met groente beginnen? (en dan zelfde manier, elke x btje meer) of moet ik groente ipv fruit doen? Hoe deden jullile dat?!

6. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha mamatien! Fijn dat alles goed gaat. Weet je, ik heb echt geen idee meer wanneer ik ben begonnen met groente en fruithapjes enzo. Erg he. Volgens mij ben ik wel eerst begonnen met fruithapjes en nog niet gelijk groente erbij. Toen ik met groente begon, deed ik het wel gewoon allebei, niet het een ipv het ander. Sorry, dat is het enige dat ik me nu nog kan herinneren... Gaat je dochter naar het kdv? Anders zou ik het daar even vragen. Zij gaven mij toen ook vaak advies over voeding enzo.

7. mamatien

Ummie: dat is nog wel een goede om het op het kdv te vragen! Ik weet zelf ook nog niet of ik met groente ga starten nu hoor.. vind het allemaal veel te snel gaan hihi! Miss dat ik eerst gewoon maandje fruit geef en daarna groente erbij ga doen... Volgende week moet ik naar cb zal k t daar ook wel ff vragen..

Ben benieuwd hoe de rest het heeft gedaan :)

Gaat t verder wel goed met je? Heb je nog buikfoto voor ons?? :)

8. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamatien, volgens mij zeggen ze ook altijd dat je je kindje eerst even moet laten wennen en daarna pas iets nieuws doen. Dus ook met fruit, eerst bijv banaan en als dat goed gaat bijv peer. Niet teveel nieuwe dingen tegelijk. Als ik jou was zou ik gewoon eerst wat fruit doen en over een tijdje groente. Hoeft nu echt nog niet allemaal volgens mij...

Hier gaat alles goed. Wel met ups en downs. De ene nacht slaap ik prima en de ander nacht doet echt alles zeer. Maar al met al gaat het redelijk. Zondag alweer 39 weken, oooh, ik kan echt niet wachten!!!

9. mamatien

Ummie: zo doe ik dat nu ook met fruit ja. Ik ben nu 2 weken bezig en ze heeft eerst aantal dagen peer op, toen aantal dagen banaan en ben nu gestart met appel. Ook tussendoor paar x niets gegeven om te kijken hoe haar darmen erop reageren. Dus doe het wel rustig aan :) Maar de een zegt dat je groente en fruit moet afwisselen, de ander zegt dat ze eerst geheel aan fruit moet wennen.. Dus vandaar dat ik het ff bij jullie vroeg :)

ja 39 weken alweer.. wat vliegt de tijd toch hard zeg! Het neit slapen en pijn doen is wel heel naar.. Hoe vindt je dochter het?

Is zo grappig, mijn buurvrouw is nu zwanger en is op Fleur dr geboortedatum (maar dn een jaar later ;)) uitgerekend! Dus als wij elkaar zien herinner ik me weer 'ohja vorig jaar was ik zover' en als zij Fleur ziet denkt ze 'volgend jaar is mijn kind zo oud'. Maar hierdoor besef ik des te meer hoe snel alles gaat..

10. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter vindt het heel leuk allemaal. Maar moet eerlijk zeggen, ik ben wel benieuwd hoe ze reageert als de baby er ook echt is. Ze is nu al ruim 4 jaar gewend om alleen alle aandacht te krijgen, maar dat komt vast helemaal goed :).
    Ja, dat slapen is soms wel erg vervelend. Het komt vooral door mijn rug, die met name 's nachts erg zeer doet. Verder gaat het wel goed eigenlijk.

Wat grappig dat je buurvrouw op dezelfde datum is uitgeteld, maar dan een jaar later. Dan is ze nu nog niet zo heel ver zwanger toch? Leuk hoor! Even afwachten of ze ook op dezelfde datum gaat bevallen.

11. mamatien

Kan me voorstellen dat t toch wel spannend zal zijn als de baby er is voor je dochter.. En t zal echt wel even schakelen voor haar zijn! Maar zal vast goed komen :)

Ja bijzonder he.. ze is nu week op of 6-7 volgens mij.. Ik was 18-7 uitgerekend, dus zou geinig zijn als zij dan bevalt hihi!

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen???

Hier vanochtend weer naar de vk geweest. Alles is goed, volgende week mag ik weer komen...

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jessie, wat fijn dat de echo toch goed was en dat jullie kleintje zijn eigen lijn volgt, super.

Ummie, lekker toch dat je geen last hebt van voorweeen enzo? Straks gewoon in een keer hoppa de bevalling en klaar ;) Wat fijn dat je weer goedgekeurd bent bij de vk!

Mamatien, uh hoe heb ik dat ook alweer gedaan met fruit en groente? Jeetje, moet diep nadenken en zo lang is het nog niet geleden! Geloof dat ik eerst gestart ben met fruit en toen dat goed ging met groente en ik geloof vanaf een maand of 6 dat hij het allebei kreeg, daarvoor was het of fruit of groente. Vond het anders wel erg veel kreeg, en 4 flessen en fruit en groente.

14. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, ha, Truus, ik hoop dat het idd zo makkelijk zal gaan als jij zegt ;). We zullen zien...

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik hoop het in ieder geval voor je Ummie :D Hoe ging de bevalling van je dochter?

16. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ging prima (voor zover dat kan bij een bevalling ;)). Maar toen ben ik ingeleid met 42 weken, dus veel weeën gedurende 2 a 3 uur en daarna een uurtje persen en toen was ze er :). Minpunt was dat de placenta er toen niet uitkwam en toen moest ik naar de ok, dat was echt heel jammer... De bevalling mag wat mij betreft weer zo gaan, alleen ik hoop nu echt dat de placenta er vanzelf achteraan komt.

17. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Pff ja dat lijkt mij echt een domper (zacht uitgedrukt) inderdaad. Heb je eindelijk alles gehad (denk je) en heb je je kleintje in je armen en dan komt de placenta niet..

Maar verder klinkt het als een, voor zo ver dat kan inderdaad, ideale bevalling. Maar goed, je gaat ons niet nog drie weken in spanning houden hoor, jij gaat gewoon aankomende week bevallen :p

18. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het Truus!!

Hoe gaat het met de rest? Jessie, heb je leuke dagen gehad? En Debby, hoe gaat het nu met jou?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

met mij gaat het wel ok.
    Afgelopen week nog in het zkh geweest. Nog niet alles was weg en moest nog een keer. Toen opeens voelde ik ook mijn spiraaltje maar die konden ze in eerste instantie niet zo verwijderen. Moest eigelijk operatief dus ik stond al met mijn tasje klaar maar de gyn kreeg hem er toch nog uit. Zat ie in mijn blaas... nooit goed geplaatst dus...

ummie wow 42 weken Dat is wel een beetje jammer...
    Heb ergens gelezen dat sommige vrouwen een bepaald hormoon niet aanmaken waardoor de weeen niet zelf op gang kan komen, maar hopelijk heb je daar geen last van en komt de baby gewoon heel snel!
    (en de placenta ook!)
    Moet je dan onder narcose die pacenta verwijderen? Dat is idd een erge domper... wil je lekker gaan genieten moet je naar de ok :(
    Mogen we een gokje doen? Ik denk 12 december... (ik heb een theorie over 2e bevallingen en soms heb ik wel eens gelijk ;))
    Is ook een lekkere datum. Lekker een week na sinterklaas. Je gaat niet op 5 december bevallen hoor!

jessie super fijn! Bij jou begint het ook al een beetje op te schieten he?

20. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha debby, fijn om even te horen hoe het met je gaat. lijkt me echt niet niks wat je de laatste weken hebt meegemaakt. maar hoe kan het spiraaltje nu in je blaas terechtkomen? wie heeft hem eigenlijk geplaatst? en (als ik vragen mag) wat gebruik je nu voor anticonceptie of moet je lichaam eerst even hiervan bijkomen? heftig allemaal hoor.

het verwijderen van de placenta gaat onder volledige narcose. ik moet zeggen, ik wist toen allemaal niet wat mij overkwam. in ene moest ik weg uit de verloskamer en niet veel later was ik ook echt helemaal weg. volgens mijn man heeft het ook best lang geduurd voordat ik weer terug kwam. was echt niet leuk. ik hoop dat het nu anders gaat en dat ik ook niet tot 42 weken hoef te wachten.

jullie mogen een gokje wagen hoor. maarre, waar is je 12 december op gebaseerd? van mij mag het namelijk nog wel ietsje eerder ;). en 5 december heb ik persoonlijk ook niet zo'n moeite mee.

Deel Deze Pagina